تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از كسانى مباش كه بى‏عمل، به آخرت اميد دارند... از گناه باز مى‏دارند، اما خود باز ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815683698




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تقدير حوزه هنري از زم /عزت و عظمت انقلاب اسلامي در آثار هنري كمتر نمود داشته است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تقدير حوزه هنري از زم /عزت و عظمت انقلاب اسلامي در آثار هنري كمتر نمود داشته است
سازمان تبليغات اسلامي و حوزه هنري در مراسم پاياني دومين جشنواره توليدات مراكز استاني حوزه هنري از زحمات 22 ساله حجةالاسلام محمدعلي زم در مديريت اين نهاد فرهنگي هنري تقدير كردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم پاياني دومين جشنواره توليدات مراكز استاني حوزه هنري شب گذشته با حضور دكتر سيدمهدي خاموشي رئيس سازمان تبليغات اسلامي، حسن بنيانيان رئيس حوزه هنري، حجة‌الاسلام محمدعلي زم رئيس پيشين حوزه هنري و جمع كثيري از هنرمندان در تالار انديشه حوزه هنري برگزار شد.

در ابتداي اين مراسم احمد مرتضايي دبير جشنواره گزارشي از فعاليت‌هاي اين دوره ارائه داد و سپس دكتر خاموشي با تبريك عيد ولايت گفت: اين عيد اتمام نعمت است و خدا را شاكريم كه به يمن انقلاب اسلامي ديدي بهتر به مفاهيم ولايت پيدا كرديم. هنر يك ساحت و ميدان وسيع با تاثير بلندمدت و ماندگار است و از اين رو هنرمندي كه اثر هنري توليد مي‌كند بايد بداند رسالت دارد.

وي ادامه داد: هنرمند بايد بداند هدف چيست و صرف اينكه به شناسايي آسيب بپردازد كفايت مي‌كند؟ بر اين اساس هنرمند بايد به پيرامون خود توجه كند و به بازشناسي خود و جامعه‌اش بپردازد. نعمت چون هميشگي شود ديده نمي‌شود. مثلا نعمت امنيت را زماني مي‌فهميم كه امنيت از ما سلب شود. آن وقت بايد براي به دست آوردن و پاسداري از آن تلاش كنيم.

حجةالاسلام خاموشي گفت: نعمت انقلاب اسلامي را هم چون در آن هستيم متوجه نيستيم. زيرا براي انقلاب كم كار كرده‌ايم. چرا پرداخت هنري به انقلابي كه تاثير آن را در جنگ 33 روزه لبنان شاهديم كم است؟ انقلاب نعمت عظمت، اقتدار و كرامت به جهان بشري را به ما عرضه داد. چرا خبرنگار كفش خود را به سوي بوش پرتاب مي‌كند و چرا آمريكا در جهان اينگونه ذليل است؟

رئيس سازمان تبليغات افزود: عزت و عظمت انقلاب در آثار هنري كمتر نمود داشته و اين نشاندهنده كمكاري ما است. متاسفانه وقتي برخي آثار توليدي را مي‌بينيم اين نگاه رفيع و عظمت جو را در آنها شاهد نيستيم. امام (ره) روزي با توكل بر خدا گفت شاه بايد برود. اين توكل قابل اتكا است. هنرمندان ما نيز بايد با توكل به خدا فعاليت‌هاي 30 سال گذشته انقلاب را بازخواني كنند.

وي گفت: هنرمندان ما بايد اگر جايي كمكاري شده دوباره به آن بپردازند. آثار بسيار خوبي در جشنواره توليدات استاني حوزه ديدم. مخصوصا در بخش تجسمي كه مي‌تواند در قالب پوستر در اختيار عموم قرار گيرد. اميدوارم حوزه هنري با توجه به رسالت خود با اين دست جشنواره‌ها بتواند نقش رهبري و راهبري در فرهنگ و هنر ايران و انقلاب اسلامي داشته باشد.

تقدير از هنرمندان برگزيده انقلاب بخش ديگر مراسم بود و در آن از مهدي آذريزدي از يزد، ميرجلال‌الدين كزازي از كرمانشاه، مجيد صادق‌زاده از اصفهان، محمد خوبانفر از آذربايجان شرقي، حسن غفاري از ياسوج، غدير صباغان از خراسان رضوي، محمدعلي قاسمي از ايلام، محمدكاظم عليپور از لرستان، تقي رياحي از زنجان، سعيد قادري از كردستان، محمد مهاجر از فارس، بدرعلي واشقاني فراهاني از مركزي، عبدالرضا حياتي از خوزستان، علي شريفي از خراسان جنوبي، عزت‌الله صمصام از گيلان، علي رضايي از هرمزگان، شيرمحمد اسپندار از سيستان و بلوچستان، حسين دهقان از بوشهر، عبدالحسين مستشاري از قزوين، محمد ميرزايي از كرمان، حسينعلي جعفري از سمنان، محمدعلي مجاهدي از قم، ابراهيم زينالي از اروميه، بهمن رافعي از شهركرد، بهاءالدين خراساني از اردبيل، علي سجادي از همدان، حسن رحيمي از گلستان و داريوش عابدي از مازندران تقدير شد.

بنيانيان نيز در اين مراسم با تقدير از مسئولان برگزاري جشنواره گفت: ما در طول سال در يك مقاطعي فصل ميوه‌چيني داريم تا در جشنواره‌هاي مختلف ثمرات كارهايمان را شاهد باشيم. اين جشنواره مهمترين فصل ميوه‌چيني ماست كه مي‌خواهم در آن چند تشكر ويژه از همراهان حوزه هنري داشته باشم.

وي ادامه داد: نخستين تشكر از دكتر خاموشي است كه بخش مهم موفقيت‌هاي حوزه هنري در سراسر ايران با تدبير ايشان بوده و ماهيتي خاص به فعاليت‌هاي ما بخشيده است. دومين تقدير از حجت‌الاسلام زم است كه در طول 22 سال فعاليت در حوزه هنري فضا و آبروي ويژه براي حوزه هنري كسب كردند تا ما امروز بر الگوهايي كه ايشان تدبير كردند گام برداريم.

رئيس حوزه هنري افزود: اما تقدير سوم از پيشكسوتان هنري كشور است كه هرگز ما را تنها نگذاشتند و اگر امروز حوزه در فرهنگ و هنر اين كشور كسب آبرو كرده، نه به يمن مديران آن بلكه به دليل حضور اين هنرمندان پيشكسوت است. امروز اين هنرمندان شرايطي فراهم كردند تا حوزه هنري بتواند با 27 هزار هنرمند جوان در كشور تعامل و همكاري داشته باشد.

بخش بعدي مراسم اختتاميه دومين جشنواره توليدات مراكز استاني حوزه هنري به تجليل از هنرمندان برجسته 30 سال انقلاب اختصاص داشت. در اين بخش ياد زنده‌يادان قيصر امين‌پور و سيدحسن حسيني دو شاعر برجسته انقلاب و از هنرمندان حوزه هنري گرامي داشته شد.

در ادامه با حضور خاموشي، زم و بنيانيان از علي معلم دامغاني، محمدرضا سرشار، محسن كاظمي، عباسعلي براتي‌پور، قادر طهماسبي، هدايت‌الله بهبودي، ميرزاباقر عليان‌نژاد، سعيد فخرزاده، حسين عابد، كاظم چليپا و سيدمسعود شجاعي طباطبايي به پاس سال‌ها فعاليت هنري در انقلاب تقدير شدند و ياد دو مرحوم محمد مددپور و ابوالفضل عالي نيز گرامي داشته شد.

تجليل ويژه اين مراسم به حجت‌الاسلام محمدعلي زم به خاطر سال‌ها مديريت فرهنگي و هنري در انقلاب اسلامي اختصاص داشت و بر اين اساس نشان ويژه دومين جشنواره توليدات مراكز استاني حوزه هنري را حجةالاسلام خاموشي و بنيانيان به زم اهدا كردند. اين مراسم با اجراي موسيقي سنتي و اهداي جوايز برگزيدگان پايان يافت.
 سه شنبه 26 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن