تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806915911




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فايننشال تايمز والحيات از نشست بي سابقه امروز اعراب و ١+٥ درباره ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: گزارش فايننشال تايمز والحيات از نشست بي سابقه امروز اعراب و ١+٥ درباره ايران
البرادعي: آمريكا بايد رويكردش را درباره ايران تغيير دهد
بيهقي - محمدالبرادعي، مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي در گفت وگو با روزنامه آلماني دي ولت تصريح كرد: ايران پيشرفته ترين كشور منطقه خاورميانه است و به عنوان مثال ايران در ترجمه كتاب هاي فيلسوفان آلماني رتبه اول را داراست. البرادعي در همين راستا خواستار تغيير رويكرد آمريكا در قبال ايران و اصلاح نگاه غرب به كشورمان شد. وي تاكيد كرد: سياست تحريم به سخت شدن موضع تهران انجاميده و فقط ديپلماسي خلاق براي حل مسئله هسته اي ايران كارساز است. در همين حال روزنامه هاي فايننشال تايمز و الحيات در گزارش هايي به كنفرانس امنيت خليج فارس در نيويورك پرداختند. اين كنفرانس به گفته وزيرخارجه بحرين قرار بود از روز گذشته آغاز شود. فايننشال تايمز گفت وگوهاي اعراب و آمريكا درباره ايران را در اين كنفرانس بي سابقه توصيف و الحيات بر حضور نمايندگان ١+٥ در نشست نيويورك تاكيد كرد.

البرادعي: ايران پيشرفته ترين كشور منطقه است
فارس گزارش داد: محمدالبرادعي در مصاحبه اي با روزنامه آلماني «دي ولت» گفت: آمريكا بايد به طورمستقيم با ايران وارد گفت وگو شود و رويكردش را در برابر اين كشور تغيير دهد. مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي افزود: گفت وگو نه تنها بهترين راه، بلكه تنها راه حل است، اگرچه كه طولاني و دشوارباشد. البرادعي به فرهنگ چندهزارساله بازار در ايران اشاره و خاطرنشان كرد: ايران هرچه بتواند انجام مي دهد تا بالاترين قيمت را به دست بياوردو اين روند تا زماني كه آمريكا برخوردي احترام آميز با ايران پيشه نكند، ادامه خواهد يافت. مديركل آژانس از ايران به عنوان پيشرفته ترين كشور منطقه ياد كرد و گفت: ايران پيشرفته ترين كشور منطقه است.

به عنوان مثال اين كشور در ترجمه كتاب هاي فلاسفه آلماني رتبه اول را داراست. البرادعي تصريح كرد: در ايران راجع به كي يركگارد فيلسوف مشهور دانماركي، و «مارتين هايدگر» انديشمند و فيلسوف آلماني بحث و تبادل نظر مي شود. اين تصور كه ايرانيان مردمي متعصب و داراي جمود فكري اند را بايد به صراحت تصحيح كرد.

مديركل آژانس در بخشي از گفت وگوي خود با دي ولت به شكست تلاش ها عليه برنامه هسته اي ايران اشاره كرد و اظهار داشت: موفقيت زماني ميسر خواهد بود كه همه طرف ها، از جمله آمريكا و ايران سر ميز مذاكره بنشينند و در مورد اختلافات تبادل نظر كنند. البرادعي بدون ارائه هيچ مدركي مدعي شد: ايران مي خواهد هر طور كه شده به فناوري تسليحات هسته اي دست پيدا كند، حتي اگر نخواهد در آينده اي نزديك بمب هسته اي بسازد، چون برخورداري از فناوري هسته اي براي ايران قدرت، اعتبار و نفوذ به همراه مي آورد و باعث مي شود كه در موقعيتي برتر از اكنون قرار گيرد و بتواند با آمريكا و ديگر كشورهاي جهان وارد معامله اي بزرگ شود، معامله اي بزرگ كه ايران را قادر خواهد كرد نقش قدرت منطقه را بازي كند.

فايننشيال تايمز: اعراب نگران تغيير سياست آمريكا درباره ايران هستند
در همين حال درباره كنفرانس امنيت خليج فارس در نيويورك، روزنامه فايننشيال تايمز نوشت: كشورهاي عربي كه نگران تغيير سياست آمريكا در قبال ايران هستند امروز براي ديدار با قدرت هاي جهاني گردهم مي آيند تا براي ايجاد يك كانال متعارف ارتباطي در زمينه امنيت خليج فارس كه بتواند طي حكومت دولت بعدي آمريكا نيز باقي بماند تلاش كنند.

به گزارش ايسنا روزنامه فايننشيال تايمز به نقل از برخي مقامات عالي رتبه كشورهاي حاشيه خليج فارس گزارش داد كه وزراي خارجه برخي كشورهاي عربي امروز در نيويورك در ديدار با ٥ عضو دائم شوراي امنيت درباره ايران گفت و گوهاي بي سابقه اي را خواهند داشت.به نوشته اين روزنامه انگليسي، در حالي كه بسياري از كشورهاي عرب خواستار عدم وقوع يك درگيري نظامي در زمينه برنامه هسته اي ايران هستند علاوه بر آن نگران تاثير يك مذاكره بين تهران و واشنگتن بوده و مي ترسند چنين اقدامي موجب مشروع شدن نقش روزافزون تهران در خاورميانه به خصوص در عراق، لبنان و اراضي اشغالي فلسطين شود. يك مقام عالي رتبه يكي از كشورهاي حاشيه خليج فارس، گفت: ما نمي خواهيم آمريكا با ايران صحبت كند و بدون دخالت ما درباره منطقه مان گفت و گو كند؛ بنابراين ما مي خواهيم هم اكنون گفت و گوها با جامعه بين المللي را آغاز كنيم و مي خواهيم اين كار انجام گيرد تا براي دولت بعدي آمريكا راحت تر باشد كه بر همين مبنا اين مسير را ادامه دهد.

خودداري عمان از حضور در نشست نيويورك
برخي كشورهاي عربي از جمله عمان در نشست نيويورك شركت نخواهند كرد، زيرا نمي خواهند در ارتقاي يك سياست ضد ايراني دخالت داشته باشند.

اما شيخ خالد بن احمد بن محمد الخليفه وزير خارجه بحرين گفت: نشست نيويورك يك اقدام عليه ايران نيست. الخليفه در گفت و گو با روزنامه فايننشيال تايمز، گفت: ما فقط مي خواهيم درباره امنيت مان گفت و گو كنيم.

در اين ميان ژنرال ديويد پترائوس، فرمانده نيروهاي مركزي آمريكا روز يكشنبه تاكيد كرد كه آمريكا به دنبال گسترش همكاري هاي نظامي خود با كشورهاي حاشيه خليج فارس در بسياري جبهه ها از جمله حوزه دفاع موشكي، امنيت دريايي و محافظت از زيربناهاي حياتي است.

گيتس و پترائوس هر ٢ خطاب به متحدان عربي آمريكا تاكيد كردند كه گام هاي بسياري وجود دارد كه آن ها مي توانند براي مقابله با نفوذ روز افزون ايران بردارند و براي مثال تعاملات ديپلماتيك خود را با عراق گسترش دهند.

يك مقام روسي: هدف مسكو وارد كردن ايران به مذاكرات مستقيم با آمريكاست
هم زمان روزنامه الحيات به نقل از ميخائيل مارگلوف، رئيس كميته امور خارجه در شوراي فدرال روسيه نوشت: همكاري هايي ميان روسيه و آمريكا در زمينه روند صلح در خاورميانه و پرونده ايران وجود دارد.به گزارش ايسنا مارگلوف به روزنامه الحيات گفت: ما برخي اشاراتي از سوي تهران دريافت كرده ايم كه نشان مي دهد آن ها از ارتباط مستقيم با آمريكا و دولت جديد اين كشور استقبال مي كنند و اگر اين اتفاق بيفتد آن ها آماده همكاري خواهند بود. اما آن ها هر صحبتي درباره تعليق غني سازي اورانيوم كه همان شرط كشورهاي ١+٥ و قطعنامه شوراي امنيت است را به مرحله دوم مذاكرات مستقيم موكول خواهند كرد.

به گفته مارگلوف، از ايران براي مشاركت در نشست نيويورك درباره امنيت خليج فارس كه كشورهاي ١+٥ و وزيران خارجه عضو شوراي همكاري خليج فارس به اضافه عراق، اردن و مصر در آن حضور دارند دعوت نشده است؛ زيرا دولت كنوني آمريكا تمايلي به حضور ايران در اين نشست ها ندارد.

وي درباره اين كه چرا روسيه با اين نشست موافقت كرد گفت: به اعتقاد ما اين دولت دولت اردك لنگ است و اگر ما با آن در مورد طرح تصميمي مشترك درباره خاورميانه به توافق برسيم مي توان گفت اين مسئله دستاوردي عظيم است. ما در مورد خاورميانه با آمريكا رو به جلو حركت مي كنيم و در مورد ايران نيز با باراك اوباما رئيس جمهور منتخب آمريكا همكاري خواهيم كرد.اين مسئول روسي گفت: هدف روسيه وارد كردن ايران در مذاكرات مستقيم با دولت آمريكا است.

مارگلوف تصريح كرد: به اعتقاد مسكو هيچ فايده اي در تحميل تحريم ها وجود ندارد و عدم موفقيت در قانع كردن ايران به همكاري موجب جامعه اي هسته اي خواهد شد.
 دوشنبه 25 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن