تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806908020




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيچيده‌ترين عمليات انتقال يك زنداني


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: پيچيده‌ترين عمليات انتقال يك زنداني
خارجي- در جريان يكي از پيچيده‌ترين عمليات‌هاي انتقال يك زنداني، ديه گو مونتايا، پدرخوانده كلمبيايي بزرگ‌ترين شبكه قاچاق كوكائين جهان به آمريكا انتقال يافت.

اين مرد تبهكار كه گفته مي‌شود شبكه وي بيش از 70درصد قاچاق كوكائين به آمريكا و اروپا را در دست داشته است، تحت محافظت ده‌ها مامور امنيتي كلمبيايي و آمريكايي به زنداني در ميامي منتقل شد.

ديه گو يكي از 10 متهم تحت تعقيب پليس آمريكا بود كه براي دادن اطلاعاتي درباره مخفيگاه وي، صدها هزار دلار جايزه تعيين شده بود.

به گزارش رويترز، مونتايا كه به دن‌ديه‌گو مشهور است، سردسته شبكه مخوف نورته دل‌واله بود كه گفته مي‌شود بيش از 70 درصد قاچاق كوكائين به آمريكا را در دست دارد.

دن ديه گو كه در سپتامبر 2007 و در جريان يكي از بزرگ‌ترين عمليات‌هاي پليس كلمبيا، براي دستگيري قاچاقچيان بزرگ اين كشور دستگير شد، به‌عنوان بزرگ‌ترين پدرخوانده شبكه‌ قاچاق كوكائين كلمبيا شناخته مي‌شود.

مقامات قضائي و پليس كلمبيا و آمريكا او را به‌صورت غيرمستقيم و مستقيم در قتل حداقل 1500 نفر، دخيل مي‌دانند.

از آنجا كه اكثر جنايت‌هاي شبكه تحت فرماندهي اين مرد قاچاقچي در خاك آمريكا صورت گرفته است، مقامات قضائي آمريكا خواستار تحويل وي به آمريكا بودند و سرانجام بعد از گذشت يكسال، مسئولان پليس و دادگستري كلمبيا با اين درخواست موافقت كردند و قاچاقچي بزرگ كلمبيايي، جمعه گذشته تحت تدابير شديد امنيتي به ميامي آمريكا فرستاده شد تا در آنجا با 12 اتهام شامل قاچاق مواد‌مخدر، پولشويي و قتل به پاي ميز محاكمه برود.

انتقال اين متهم، از بزرگ‌ترين عمليات‌هاي انتقال يك متهم به خاك آمريكا بود. اين را اسكار نارانجيو - رئيس پليس كلمبيا - مي‌گويد.

رئيس گروه مبارزه با مواد‌مخدر پليس ميامي - جاناتان سولومون – نيز با اشاره به پرونده قطور قاچاقچي كلمبيايي مي‌گويد: ما مهم‌ترين قدم را به سمت متلاشي كردن شبكه مخوفي كه او آن را هدايت مي‌كرد برداشتيم.

او سومين رئيس كارتل دل نورته است كه تحويل مي‌شود، پيش از او، برادرش جان كارلوس مونتايا و پسرعمويش كارلوس فيليپ تورو نيز در سال 2005 به ميامي تحويل شده بودند كه در دادگاه به 19 و 21 سال حبس محكوم شده بودند.

يكي ديگر از برادران او نيز چندماه قبل دستگير شد كه هم‌اكنون دولت آمريكا خواستار تحويل اوست.در سال 2004، دفتر فدرال تحقيقات قضائي آمريكا، مونتايا را به‌عنوان مهم‌ترين فرد در ليست تحت تعقيب‌هاي آمريكا معرفي كرد و او را عامل اصلي در توزيع حداقل 70 درصد محموله‌هاي كوكائين در آمريكا شناخت.

الكس آكوستا از مسئولان قضائي فلوريداي جنوبي مي‌گويد: با اتهاماتي كه به اين قاچاقچي بين‌المللي وارد شده است وي و شبكه تحت فرماندهي‌اش به آخر خط رسيده‌اند.

شبكه مخوف اين مرد قاچاقچي، كه به‌طور عمده در جنوب غربي كلمبيا فعاليت مي‌كرد بزرگ‌ترين شبكه قاچاق كوكائين است كه سالانه بيش از 500تن كوكائين به ارزش 10 ميليارد دلار را به آمريكا قاچاق مي‌كند.

به گفته مقامات پليس كلمبيا، با تحويل اين مرد به آمريكا، قيمت كوكائين در آمريكا به سرعت در حال افزايش است و اين در حالي است كه درجه خلوص آن نيز كاهش يافته است، ماموران پليس اين موضوع را به‌عنوان يكي از شاخص‌هاي موفقيت خود در مبارزه با شبكه‌هاي مواد‌مخدر مي‌دانند.
 دوشنبه 25 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن