تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815371540




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تعليق مجوز فعاليت دو شركت كارگزاري


واضح آرشیو وب فارسی:موج: تعليق مجوز فعاليت دو شركت كارگزاري
خبرگزاري موج - گروه بورس سرپرست مديريت پيگيري امور تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار از تعليق مجوز فعاليت دو شركت كارگزاري خبر داد.
به گزارش موج؛ پرويز شيري‌زاده سرپرست مديريت امور تخلفات سازمان بورس با بيان مطلب فوق افزود: فعاليت دو كارگزار به علت رعايت نكردن ماده 10 آيين نامه اعطاي مجوز شركت‌هاي كارگزاري به حالت تعليق درآمده است.
وي ادامه داد : بر اساس ماده 10 اين آيين‌نامه، حداقل سرمايه مورد نياز براي دريافت مجوز كارگزاري پنج ميليارد ريال است اما اين دو شركت سرمايه خود را از يك به پنج ميليارد ريال افزايش نداده‌اند.
شيري زاده گفت: هيات رسيدگي به تخلفات انضباطي كارگزاران، فعاليت دو شركت فوق را به دليل آنكه شرايط اوليه احراز دريافت مجوز كارگزاري را از دست داده‌اند به مدت سه ماه به حالت تعليق درآورد تا آنان در اين مدت بتوانند سرمايه خود را به پنج ميليارد ريال برسانند.
سرپرست مديريت پيگيري امور تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار تصريح كرد: در صورتي كه اين دو شركت دراين مهلت سه‌ماهه اقدام به افزايش سرمايه خود نكنند، مجوز فعاليتشان لغو خواهد شد.
وي با بيان اينكه حكم قطعي تخلفات 10 شركت كارگزاري ديگر نيز (4 كارگزار بورس اوراق بهادار و 6 كارگزار بورس كالاي ايران) صادر شده است، افزود : يك كارگزار بورس اوراق بهادار به دليل ارائه نكردن اطلاعات كافي به بازرسان سازمان بورس و اوراق بهادار و شركت بورس به محروميت از پنج جلسه معاملاتي محكوم شد.
شيري زاده به تاييد نكردن صورت‌هاي سود و زيان يك شركت كارگزاري از سوي حسابرس و بازرس قانوني آن اشاره كرد و اظهار داشت : اين شركت استهلاك دارايي‌هاي خود را در صورت‌هاي مالي خود لحاظ نكرده بود تا دچار زيان نشده و مشمول ماده 141 قانون تجارت نشود كه اين امر باعث شد تا حسابرس و بازرس قانوني آن صورت‌هاي سود و زيان اين شركت را تاييد نكنند.
كميته رسيدگي به تخلفات به شركت فوق فرصت داده تا صورت‌هاي مالي خود تا پايان 31/6/87 را طوري تنظيم كند كه بتواند تاييديه حسابرس را دريافت كند.
وي اضافه كرد : اگر اين شركت كارگزاري نتواند اظهار نظر مقبول حسابرس را دريافت كند پرونده آن به هيات رسيدگي به تخلفات ارسال خواهد شد.
شيري‌زاده برداشت قسمتي از سرمايه شركت و اختصاص آن به واردات شكر و معاملات خارج از بورس (OTC ) را يكي ديگر از پرونده‌هاي كميته رسيدگي به تخلفات اعلام كرد و گفت: اين شركت به دليل كاهش درآمدهايش درسال جاري، اقدام به سرمايه گذاري از طريق يكي از شركت‌هاي زير مجموعه سهامدار عمده خود كرده بود.
سرپرست مديريت پيگيري امور تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: اين شركت كارگزاري به دليل نداشتن سابقه قبلي و سعي در برگرداندن سرمايه‌اي كه از شركت خارج كرده است تنها به مجازات اخطار كتبي بدون درج در پرونده محكوم شد.
شيري زاده با بيان اينكه مديريت امور اعضاي شركت بورس اوراق بهادار تهران گزارش تخلف شعبه كرمان يكي از شركت‌هاي كارگزاري مبني بر كوتاهي در ثبت و نگهداري سفارشات را به كميته رسيدگي به تخلفات ارسال كرد، افزود: در بررسي‌ها مشخص شد كه كارمند سابق اين شركت به طور غيرعمد شماره سريال برخي از سفارشات را ثبت نمي‌كرد كه كميته با اغماض، مجازاتي را براي اين شركت در نظر نگرفت.
سرپرست مديريت پيگيري امور تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار گفت : انجام معاملات مشكوك يك شركت كارگزاري براي دارندگان اطلاعات نهاني يكي ديگر از گزارش‌هايي بود كه اداره امور بورس‌ها و بازارهاي اين سازمان به كميته رسيدگي به تخلفات ارسال كرد.
وي ادامه داد: شركت كارگزاري مستنداتي مبني بر اينكه افراد فوق، مدت چهار سال است سهام شركت مذكور را به قصد مديريت آن خريداري مي‌كنند به كميته رسيدگي به تخلفات ارائه كرد كه در نهايت اين كارگزاري از اين اتهام تبرئه شد.
شيري زاده به انجام نشدن يك معامله عمده در آذرماه سال 86 اشاره كرد و افزود : در اين معامله، خريدار نتوانست ظرف مدت 9 روز نظر فروشنده را جلب كند.
وي ادامه داد: يكي از خريداران شكايتي مبني بر اينكه كارگزار فروشنده اقداماتي در جهت قطعي نشدن معامله فوق انجام داده است را به كميته رسيدگي به تخلفات ارائه كرد كه كميته پس از بررسي‌هاي لازم اين ادعا را رد كرد.
شيري زاده اظهار داشت : سازمان بورس و اوراق بهادار به دليل اهميت موضوع اقدام به تجديد نظر راي كرد به طوريكه اين پرونده بار ديگر در هيات رسيدگي به تخلفات مورد بررسي قرار گرفت كه در نهايت كارگزار از اين اتهام تبرئه شد.
وي به مواد 2 و 7 دستورالعمل ثبت سفارش كالا در بورس كالاي ايران اشاره كرد و گفت : بر اساس ماده دو، كليه نقل و انتقالات وجوه بين كارگزار و مشتري از طريق انتقال في‌مابين حساب‌هاي بانكي صورت مي گيرد و انتقال وجه از ساير طرق ممنوع است.
در ماده 7 دستورالعمل ثبت سفارش كالا نيز تاكيد شده است كه براي پرهيز از سفارشات غير واقعي، كارگزار موظف است هنگام دريافت سفارش خريد، حداقل 10 درصد بهاي تقريبي معامله را در حساب پيش دريافت از مشتري يا حساب كنترل اعتبار اعطايي به مشتري، نزد خود منظور نمايد.
وي اظهار داشت: گزارش‌هاي بازرسان سازمان بورس و اوراق بهادار حاكي از آن بود كه دو كارگزار مفاد مواد 2 و 7 اين دستورالعمل را رعايت نمي‌كردند.
سرپرست مديريت پيگيري امور تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: اين دو كارگزار درنهايت به مجازات اخطار كتبي با درج در پرونده محكوم شدند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه، شيري زاده با بيان اينكه بر اساس ماده 4 آيين‌نامه اعطاي مجوز و فعاليت كارگزار، اين شركت‌ها بايد صورت‌هاي مالي حسابرسي شده سالانه خود را حداكثر سه ماه پس از پايان سال مالي به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه دهند، افزود : متاسفانه چهار شركت كارگزاري صورت‌هاي مالي خود را در زمان مقرر به سازمان ارسال نكردند.
شيري زاده گفت : كميته رسيدگي به تخلفات نيز اين چهار كارگزاري را به محروميت از پنج جلسه معاملاتي محكوم كرد.
 يکشنبه 24 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن