تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏آيد و آرز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804353700




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جالب ترین پل های جهان (2)


واضح آرشیو وب فارسی:ایران ویج: جالب ترین پل های جهان (۲)   این مقاله اختصاصی ایران ویج میباشد و استفاده از آن فقط با ذکر منبع بلامانع میباشد 
www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
پل بانپو در کره ی جنوبی: پل فواره ای در روز ۹ سپتامبر ۲۰۰۸ میلادی تغییرمهمی درظاهر پل بانپو در سئول ایجاد شد. تعداد ۱۰ هزار فواره ی لوله ای در دو طرف آن نصب شد و این پل را به یکی از اصلی ترین نقاط گردشگری شهر سئول تبدیل کرد. این فواره ها در هر دقیقه ۱۹۰ تن آب رودخانه را تلمبه می کنند.  
www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
پل میلائو در فرانسه: بلند ترین پل ماشین رو در جهان می گویند رانندگی بر روی پل میلائو که بر روی دره ی تم در جنوب فرانسه قرار دارد مانند پرواز کردن است. این پل که در ارتفاع ۱۱۲۵ فوتی واقع شده کمی بلند تر ار برج ایفل است و توسط شرکت فاستر و همکاران ساخته شده است. ساخت این پل ۳ سال طول کشید و در سال ۲۰۰۴ بروی عموم باز شد. هر چند تماشای دره از آن بالا بسیار جالب است اما وقتی مه پایین می آید تصویری خیال انگیز به وجود می آورد. طول این پل به ۸۰۷۱ فوت می رسد. بدنه ی پل بر روی ۷ شاه تیر قرار گرفته و وزن آن به ۳۶ هزار تن می رسد. به هر یک از شاه تیر ها یک دکل کمکی ۲۹۲ فوتی با وزن ۷۰۰ تن متصل است.  
www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
پل موجی هندرسون در سنگاپور: زیبا ترین پل پیاده رو در جهان این پل که در ارتفاع ۳۶ متری از سطح خیابان قراردارد( به ارتفاع یک ساختمان ۱۲ طبقه) بلند ترین پل پیاده رو در سنگاپور است. این پل ۳۰۰ متر طول دارد و پارک های مونت فابر وتپه ی تلوک بلانگاه را به یکدیگر متصل می کند.  
www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
پل هاگژو بی در چین: طولانی ترین پل بر روی اقیانوس این پل ۳۵۶۷۳ کیلومتر طول دارد با اتوبانی که در هرطرف آن ۶ لاین طراحی شده است. این پل برای کم کردن تراکم ترافیک درمنطقه ای در حال ترقی ساخته شده که زمان رانندگی بین شانگهای و نینگ بو را از ۴ ساعت به ۲ ساعت و نیم تقلیل داده است.
www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
قبل از اینکه ساخت آن در سال ۲۰۰۳ شروع شود تحقیقات بسیاری پیرامون عملی بودن این پروژه انجام شد و در نهایت در ماه می ۲۰۰۸ از آن بهره برداری شد. هزینه ی شاخت آن حدود ۱٫۴ میلیارد دلار بوده است.  
www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
پل غلتان در انگلستان: پلی که به دور خود حلقه می شود این پل توسط هیترویک استودیو ساخته شده که به خاطر آن برنده ی جایزه هم شده است. پل غلتان در یکی از محله های لندن واقع شده و برای اینکه قایق ها به راحتی از روی رودخانه عبور کنند به دور خود حلقه می شود تا اینکه دو سر انتهایی آن به هم برسند. وقتی به صورت افقی باشد تنها یک پل معمولی است که از استیل و چوب ساخته شده و وقتی باز شود یک دایره ی کامل را تشکیل میدهد که به حالت قبلی خود کمترین شباهتی ندارد. این پل پیاده رو ۸ متر طول دارد و از ۸ بخش تشکیل شده که توسط بازوهای هیدرولیکی باز و بسته می شوند.  
www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
پل اولیویرا در برزیل: اولین پل کابلی منحنی با ستون X مانند ۶٫ پل اولیویرا که بر روی رودخانه ی پین هیروس در سائو پائولو ی برزیل واقع شده در ماه می ۲۰۰۸ ساخته شد. این پل ۱۳۸ متر ارتفاع دارد و دو خیابان اصلی را به هم وصل می کند. طراحی منحصر به فرد این پل به گونه ای است که دو لاین منحنی آن به صورت ضربدری یکدیگر راقطع می کنند و در محل تلاقی آنها برجی به شکل X به جود می اید که به وسیله ی کابل های متعدد تعادل پل را حفظ می کند.  
www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
پل باد و باران در چین: پل مردم دونگ این پل نمادی از معماری اقلیت دونگ است. این پل که بزرگترین در نوع خود است در ایالت گیژو واقع شده که بیشترین گروه اقلیت دونگ هم در آنجا زندگی می کنند. طول این پل به بیش از ۵۰ متر می رسد وبرای اولین باردر سال ۱۸۹۴ ساخته شد، اما بنای اصلی در آتش سوزی سال ۱۹۵۹ از بین رفت و پلی که امروزه وجود دارد در سال ۱۹۶۴ باز سازی شده است. معماری آن کلاً از جنس چوب است و از صفحه و ستون هایی در اندازه های مختلف ساخته شده. بدنه ی اصلی پل از سه قسمت تشکیل شده که بزرگترین آنها که در وسط قرار دارد به شکل یک برج سنتی چینی ساخته شده و بالکن های آن با طراحی اشکال و گل ها تزئین شده که بسیار دیدنی است.  
www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
پل برجی Tower Bridge در لندن: زیبا ترین و مشهور ترین پل معماری دوره ی ویکتوریا این پل که ساخت آن بر روی رودخانه ی تایمز در سال ۱۸۹۴ به پایان رسید توسط هوراس جونز و ولف بری طراحی شده . وجه تسمیه ی پل برجی به خاطر برجی که با ارتفاع ۱۴۱ فوت بر روی آن قرار دارد و همچنین برج لندن که در نزدیکی آن قرار گرفته می باشد. این پل ۸۰۰ فوت طول و ۲۸ فوت فاصله ی ایمنی دارد که وقتی کاملاً باز می شود این فاصله ی ایمنی به ۱۴۰ فوت می رسد که کشتی ها به راحتی از زیر آن عبور می کنند.در گذشته که کالا ها باکشتی جا به جا می شدند این پل تا روزی ۵۰ بار باز و بسته می شد. ۴۳۲ کارگر به مدت ۸ سال کار کردند تا این پل ساخته شد. در آن زمان ۷۰ هزار تن سیمان را به رود خانه ریختند تا دو ستون عظیم آن را بسازند. بعد از آن قسمت های دیگر را با سنگ، گرانیت و فلز به آن اضافه کردند.  
www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
پل آبی مگدبرگ در آلمان: بزرگترین پل آبی در اروپا این پل آلمان شرقی و غربی سابق را از روی رودخانه ی الب به هم وصل می کند و به عنوان بخشی از طرح وحدت دو آلمان بود. طول آن ۱ کیلومتر و هزینه ی ساخت آن ۵۰۰ ملیون یورو است. وجود این پل حرکت قایق های باری را بر روی رودخانه آسان تر و کوتاه تر می کند چون در گذشته اگر سطح آب پایین می آمد رفت و آمد قایق ها مختل می شد.  
www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
پونته وچیو در ایتالیا: قدیمی ترین و مشهور ترین پل در نوع خود این پل که در شهر فلورانس قرار دارد یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری ایتالیا است و گفته می شود که قدیمی ترین پل کاملاً سنگی در اروپا است. پل پونته وچیو در اصل با چوب ساخته شده بود تا اینکه در سال ۱۳۳۳ در جریان یک سیل خراب شد و ۱۲ سال بعد با سنگ ساخته شد. این پل به خاطر مغازه هایی که در یک ردیف بر روی آن قرار دارند مشهور است و از تاجران و قصابان قرون وسطایی گرفته تا دلالان و فروشندگان سوغاتی، میزبان همه بوده است. مترجم : تینا اقدسی 

۸ شهریور ۱۳۹۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران ویج]
[مشاهده در: www.iranvij.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 411]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن