تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815622671




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسی اچ تی سی Chacha


واضح آرشیو وب فارسی:ایران ویج: بررسی اچ تی سی Chacha در میان تولیدکنندگان گوشی های droid ، اچ تی سی تا حدودی موفق شده است تا تمامی امکانات را در یک گوشی فراهم کند و در عین حال قیمت مناسبی را برای آن در نظر بگیرد.اچ تی سی Chacha یا گوشی فیس بوک یک گوشی هوشمند دوست داشتنی است که اکثر ویژگی های مورد نیاز کاربر را بخصوص در رابطه با شبکه های اجتماعی به همراه دارد. این گوشی رده متوسط عمدتا توجه کاربران جوان و طرفداران پیام های متنی را جلب می کند. مزایا : • قاب فلزی جمع و جور و سبک • صفحه نمایش لمسی خازنی ۲٫۶ اینچ TFT با وضوح ۴۸۰ x 320)HVGA پیکسل) و ۲۵۶k رنگ • صفحه کلید کامل QWERTY با چهار ردیف و دکمه اختصاصی فیس بوک • ۵۱۲MB RAM ، ARMv6 800MHZ CPU و ۵۱۲MB ROM • آندروید ۲٫۳٫۳(Gingerbread) با اچ تی سی Sense 2.1 برای پیام رسان • پشتیبانی چهار باند GSM و دو باند ۳G با ۷٫۲Mbps HSDPA • Wi-Fi 802.11 b/g/n با قابلیت Mobile Hotspot • GPS با A-GPS ، قطب نمای دیجیتال • دوربین ۵MP با کانون اتوماتیک و قابلیت فیلمبرداری ۷۲۰ x 480) D1 پیکسل) در ۳۰fps • پورت microUSB (شارژ) • محل کارت حافظه microSD (حداکثر ۳۲GB ، کارت ۲GB در جعبه گوشی) • سوکت صوتی استاندارد ۳٫۵ میلی متری • شتاب سنج و حسگر Proximity • بلوتوث استریو ۳٫۰ • ویرایشگر مستندات (دانلود رایگان از HTC Hub) • رادیو FM استریو با RDS • شماره گیری هوشمند • دوربین ثانویه برای مکالمه تصویری معایب : • منوی افقی و سازگاری محدود با بعضی نرم افزارها • پشتیبانی محدود Adobe Flash در مرورگر • کیفیت نسبتا پایین تصاویر دوربین • امکان جابجایی کارت حافظه در زمان روشن بودن گوشی وجود ندارد طراحی : اچ تی سی Chacha یک گوشی جمع و جور است که دارای ابعاد ۱۱۴٫۴ x 64.6 x 10.7 میلی متر و وزن ۱۲۰ گرم می باشد. این گوشی از استحکام لازم برخوردار است. انحنا موجود در پایین گوشی که نشان تجاری اچ تی سی است ، همراه با قاب فلزی و ساختار باریک ، ترکیب خوبی را ایجاد کرده است. یک فضای خالی بین صفحه کلید QWERTY و چهار کلید لمسی زیر صفحه نمایش وجود دارد که جلوه زیبایی به طراحی گوشی نمی دهد. این در حالی است که گوشی های رده بالا به بهترین نحو از فضای گوشی استفاده می کنند.





بین صفحه نمایش و صفحه کلید QWERTY ، شش دکمه مهم اچ تی سی Chacha قرار دارند که شامل چهار کلید لمسی آندروید (home ، منو ، back و جستجو) و دو دکمه تماس می باشند. دکمه های لمسی خازنی نیز طبق معمول با نگه داشتن دکمه Task Switcher ، home را اجرا می کنند و با نگه داشتن کلید جستجو نیز جستجوی صوتی را فعال می نمایند.

دکمه فیس بوک زیر صفحه کلید وجود دارد که ایده بسیار جالبی است و توجه کاربران بسیاری را بخود جلب می کند. اگر کاربر روی صفحه اصلی باشد با فشار دادن کوتاه این دکمه به سرعت می تواند روی Wall مطلب ارسال کند یا با نگه داشتن دکمه فیس بوک ، Facebook places را چک کند. به اشتراک گذاشتن یک عکس یا آلبوم به راحتی باز کردن پوشه آنها در گالری و کلیک کردن روی دکمه فیس بوک است. خروجی صدای گوشی ، دوربین مکالمه تصویری و حسگر Proximity بالای قاب جلوی گوشی وجود دارند.



کلید باریک و بلند ولوم در طرف چپ گوشی مشاهده می شود که پورت بدون محافظ microUSB زیر آن قرار دارد و از این پورت برای شارژ کردن گوشی نیز استفاده می شود. کلید ولوم ساختار مناسبی ندارد. طرف راست گوشی فاقد پورت و کلید است.





سوکت صوتی ۳٫۵ میلی متری که فاقد پوشش محافظ است همراه با کلید قفل صفحه / پاور در بالای گوشی مشاهده می شود. این کلید تخت و باریک است و کارکردن با آن راحت نیست. فقط میکروفن در پایین گوشی وجود دارد.





لنز دوربین ۵MP با فلاش LED و دو بلندگو در قاب پشت گوشی قرار دارد. برای دسترسی به باتری باید نیمه پایینی قاب پشت را بصورت کشویی بطرف پایین باز کنید و برای این کار به نیروی زیادی نیاز است. باتری در مکالمه مداوم حداکثر ۷ ساعت و ۳۰ دقیقه و در حالت آماده بکار تا ۶۶۰ ساعت دوام می آورد. محل کارت حافظه نزدیک به باتری قرار دارد و دسترسی به آن بدون خارج کردن باتری امکانپذیر نیست.





صفحه نمایش : اچ تی سی Chacha دارای یک صفحه نمایش ۲٫۶ اینچ افقی HVGA است. کیفیت تصویر روی صفحه نمایش رضایت بخش می باشد اگرچه میزان خوانایی آن زیر نور خورشید مطلوب نمی باشد. صفحه نمایش Chacha از کارایی لازم برخوردار است.

صفحه کلید : صفحه کلید QWERTY دارای چهار ردیف می باشد و دارای کلیدهای اختصاصی برای تمامی حروف و نمادهایی است که اغلب استفاده می شوند (کاما ، نقطه و علامت سوال). اعداد در نیمه راست صفحه کلید بصورت یک صفحه کلید عددی قرار دارند و ردیف بالای صفحه کلید را بخود اختصاص نداده اند. کار با صفحه کلید آسان است. اچ تی سی یک سری کلید حرکتی را در پایین گوشه راست صفحه کلید قرارداده است که از آنها می توان برای حرکت در منو استفاده کرد.



کلید دوربین علاوه بر فعال کردن نرم افزار دوربین ، برای گرفتن عکس نیز بکار می رود و بنابراین نبود کلید اختصاصی دیافراگم را جبران می کند. این کلید با اینکه دو حالتی نیست اما با کانون اتوماتیک مداوم بخوبی کار می کند. کلیدهای صفحه کلید بخوبی واکنش می دهند. ساختار منو : اچ تی سی Chacha به نسخه ۲٫۳ آندروید مجهز است که طبق معمول دارای پوسته HTC Sense می باشد اما این نسخه کمی تفاوت دارد و ” نسخه ۲٫۱ برای پیام رسان ” نامگذاری شده است. منو برای استفاده بهتر از صفحه نمایش افقی کمی تغییر کرده است. اکنون دو دکمه مجازی وجود دارد که فقط روی نخستین صفحه اصلی قابل مشاهده می باشد.



دکمه چپ ، راه انداز نرم افزار را باز می کند در حالی که دکمه راست منوی “شخصی سازی” را اجرا می نماید. با ضربه زدن روی کلید Home می توان به نخستین صفحه اصلی برگشت با اینحال از تمامی صفحه ها به منوی اصلی دسترسی فوری ندارید. نوار مرور در پایین صفحه نشان می دهد که در کدام پنل صفحه اصلی قرار دارید و پس از چند ثانیه بطور اتوماتیک پنهان می شود.



حالت مشاهده Leap فراهم شده است که با ضربه زدن روی کلید Home (هنگامی که در صفحه اصلی مرکزی قرار دارید) یا با نیشگون گرفتن صفحه برای زوم ، نمونه های کوچک هر هفت پنل صفحه اصلی با هم نشان داده می شود. با فشار دادن و نگه داشتن انگشت می توان پنل های صفحه اصلی را با drag دوباره مرتب کرد.



هفت پنل صفحه اصلی وجود دارد که گزینه ای برای حذف/ اضافه کردن آنها فراهم نشده است. تعداد زیادی Widgets وجود دارد. HTC Sense با صحنه های اختصاصی اچ تی سی همراه است و شش Setup اختصاصی صفحه اصلی مشاهده می شود که شامل (کار ، سفر ، اجتماعی و …) است. هر صحنه موجب تغییر پیش زمینه و سری Widgets می شود.



برای مثال ، صحنه کار دارای Widget سهام و صحنه اجتماعی دارای Widget توییتر است. امکان شخصی کردن آنها نیز وجود دارد. کاربر یک صحنه را در منوی کارت سه بعدی که طراحی جالبی دارد انتخاب می کند. می توان صحنه های موجود را تنظیم کرد و صحنه های بیشتری را از HTC Hub تهیه نمود. سوئیچ بین صحنه ها چند ثانیه طول میکشد. حالت تجاری و شخصی موجود در بعضی گوشی های رقیب دارای امکانات محدودتری در مقایسه با صحنه های HTC است.



HTC Sense دارای گزینه دیگری تحت عنوان پوسته ها است که هر پوسته ظاهر و اکثر دکمه های روی صفحه ، صفحات نرم افزار ، منوهای گزینه و سایر آیتم ها را تغییر می دهد. پوسته ها دارای پیش زمینه خاص خود می باشند و از رنگ های مختلف برای بخش های متفاوت منو استفاده می کنند. آنها همچنین می توانند جایگزین پایه استاندارد و صفحه قفل شوند و فریم های Widget را با فریم های شخصی جایگزین کنند یا شکل آنها را تغییر دهند.



منوی اصلی دارای طرح ماتریس است که از صفحات عمودی تشکیل شده است و میانبرهای آن طبق الفبا تفکیک شده اند. کاربر می تواند گزینه های مختلف تفکیک را براساس الفبا ، جدیدترین یا قدیمی ترین تنظیم نماید. امکان مرتب کردن آنها بطور دستی وجود ندارد. حالت مشاهده لیست نیز فراهم شده است که از قابلیت مرور طبق الفبا با دو انگشت برخوردار است.





منوی اصلی نیز مانند بخش های مختلف Sense (دفترچه تلفن) دارای ساختار Tab است. سه Tab در پایین صفحه وجود دارد که شامل همه نرم افزارها ، Frequent و Favorites است. در صورت نصب تعداد زیادی نرم افزار ، این Tabs سودمند می باشند.



با ضربه زدن روی دکمه Personalize یک صفحه از آیتم ها ارائه می شود که آیتم های دلخواه را می توان از آنها انتخاب کرد. این آیتم برای صفحه نمایش شامل (صحنه ، پیش زمینه و پوسته) ، برای صفحه اصلی (Widget ، میانبر ، پوشه و …) و برای صداها (زنگ ، آلارم ، هشدار و تنظیم صوتی) است.



در بخش Widget انواع Widgets مانند HTC و آندروید وجود دارد که روی یک صفحه قرار گرفته اند. کاربر می تواند Widgets جدید را از بازار آندروید یا HTC Tab دانلود کند. در زمان انتخاب یک Widget از میان چندین نسخه می توان مورد دلخواه را انتخاب کرد. اکثر Widgets حداقل دارای دو سبک می باشند.







نسخه های متفاوت حداقل دو اندازه از Widget را ارائه می دهند و پوسته های مختلفی دارند. برای مثال ، پنج ساعت متفاوت وجود دارد. برخی سبک های Widget کارایی متفاوتی نیز دارند. برای مثال ، یک نسخه از Widget تویتر به روز رسانی برای افراد مورد نظر را نشان می دهد و امکان به روز رسانی وضعیت و tweets را فراهم می کند.







Friend Stream Widget به روز رسانی SNS دوستان را نشان می دهد. با ضربه زدن و نگه داشتن انگشت روی یک Widget می توان آن را در پنل های صفحه اصلی Drag کرد. زمانی که یک Widget را Drag می کنید دو دکمه در پایین صفحه ظاهر می شود که شامل ویرایش و حذف است.



برای هریک از این ویژگی ها باید Widget را روی دکمه مربوطه قرار دهید. از ویرایش می توان برای تغییر دادن تنظیمات یک Widget استفاده کرد. برای مثال ، انتخاب یک پوشه متفاوت برای آلبوم فریم عکس یا انتخاب نسخه متفاوتی از Widget ساعت بدین ترتیب نیاز نیست ابتدا یک Widget را حذف کنید و سپس برای انتخاب یک نسخه متفاوت ، آن را دوباره روی صفحه قرار دهید.



بخش هشدار دارای لیستی از نرم افزارهای جدید است و مانند Task Switcher کار می کند. با فشار دادن و نگه داشتن انگشت روی دکمه Home نیز می توان به آن دسترسی پیدا کرد. بخش هشدار دارای ساختار Tab است و دومین Tab دارای سوئیچ هایی برای WLAN ، بلوتوث ، GPS ، داده سلولی یا Wi-Fi hotspot است. یک میانبر به لیست کامل تنظیمات نیز وجود دارد و آخرین ردیف حافظه آزاد/ بکار گرفته شده را نشان می دهد.



اچ تی سی صفحه قفل جدیدی را فراهم کرده است که طبق پیش فرض دارای چهار میانبر و یک دایره در پایین صفحه است. برای باز کردن قفل گوشی باید دایره را بطرف مرکز صفحه drag کنید. همچنین برای باز کردن قفل می توان هر یک از میانبرها را به دایره drag کرد و نرم افزار مربوطه را اجرا نمود. کاربر می تواند چهار نرم افزار دلخواه را برای صفحه قفل تعیین کند. این گوشی دارای شش صفحه قفل متناوب است که بصورت از پیش نصب شده وجود دارند.







هر نرم افزار در حال اجرا با یک شاخص همراه است که نشان می دهد چه مقدار RAM بکار می رود. این گوشی از قابلیت بوت سریع برخوردار است که در صورت قرار داشتن باتری در گوشی ، کار می کند. نرم افزارها پس از Restart ، وضعیت خود را حفظ می کنند و اگر قبل از خاموش کردن یک گوشی در حال مرور یک وب سایت بوده اید ، مرورگر آن را بازگردانی می کند. تماس و دفترچه تلفن : Chacha دارای دفترچه تلفن معروف اچ تی سی است که بخوبی با شبکه های اجتماعی ادغام شده است و تمامی موارد از SMS تا آلبوم های عکس فیس بوک را بخوبی مدیریت می کند. با انتخاب یک مخاطب ، اطلاعات اصلی نمایش داده می شود که شامل نام و عکس ، شماره تلفن ، ایمیل و … است.



این نخستین Tab می باشد و سایر tab ها شامل اطلاعات دیگری مانند ایمیل و Log تماس می باشد. دومین tab پیام های متنی دریافتی از مخاطب را در بر می گیرد و اگر به سبک مکالمه بکار گرفته شود سودمندتر است اگرچه به این منظور باید از نرم افزار کامل پیام رسانی استفاده کنید.







سومین tab لیستی از ایمیل های مبادله شده با مخاطب را نشان می دهد. دو tab دیگر می توانند Chacha را به یک ابزار نیرومند شبکه اجتماعی تبدیل کنند. نخستین tab از آنها به روز رسانی مخاطب فیس بوک را در بر دارد و Tab دیگر که “Albums” نامیده می شود آلبوم های ایجاد شده توسط کاربر روی Flickr و فیس بوک را بیرون می کشد.



آخرین Tab تاریخچه تماس برای مخاطب را نشان می دهد. کل نرم افزار People (دفترچه تلفن) نیز دارای ساختار tab است و tab های آن بیشتر از دفترچه تلفن آندروید می باشد. کاربر تمامی مخاطبین ، گروهها ، Log تماس و فهرست های آن لاین را در اختیار دارد که این گزینه (فهرست های آن لاین) اطلاعات تمامی پروفایل های آن لاین دوستان را در بر می گیرد.



در زمان ویرایش یک مخاطب فقط یکی از زمینه های اصلی در اختیار کاربر قرار می گیرد اما به آسانی می توان زمینه های بیشتری به آن اضافه کرد. لینک دادن یک مخاطب به حساب شبکه اجتماعی آن سریعترین راه برای اضافه کردن تعداد بسیاری اطلاعات است که شامل عکس مخاطب ، تاریخ تولد و … می باشد. این اطلاعات بطور اتوماتیک اضافه می شود و نیاز نیست آنها را بطور دستی وارد کنید.



اگر از گوشی دیگری به Chacha سوئیچ کرده اید برای انتقال مخاطبین ، پیام ها و آیتم های تقویم از گوشی قبلی به این گوشی حتی به کامپیوتر نیاز نیست و نرم افزار Transfer Data از بسیاری از گوشی های تولید کنندگان مهم پشتیبانی می کند و داده را از طریق بلوتوث انتقال می دهد.



اچ تی سی Chacha مشکل آنتن دهی ندارد و کیفیت صوتی آن در طول مکالمه رضایت بخش است. اچ تی سی Chacha دارای کلیدهای سبز و قرمز است که امروزه در گوشی های هوشمند بندرت مشاهده می شود.اچ تی سی Chacha دارای شماره گیری هوشمند و شماره گیری صوتی است.  با تایپ حروف یا اعداد روی صفحه ، شماره گیر مخاطب موردنظر را پیدا می کند.

پیام : آندروید و اچ تی سی Chacha از انواع پیام های متنی شامل SMS ، MMS و ایمیل پشتیبانی می کنند. شبکه اجتماعی نیز توسط چندین نرم افزار و Widget مورد پشتیبانی قرار می گیرد. Gtalk قادر است کاربر را به شبکه چت گوگل و سایر شبکه های سازگار مانند OVi chat وصل کند. بخش هشدار یک خط از SMS دریافتی را نشان می دهد و اگر بیش از یک پیام داشته باشید فقط تعداد آنها نشان داده می شود. می توان LED وضعیت را تنظیم کرد تا کاربر از پیام های خوانده نشده آگاه کند.





پیام های MMS و SMS بصورت زنجیره ای نشان داده می شوند و کاربر می تواند لیست تمامی مکالمات را مشاهده کند که هر یک با عکس مخاطب ، نام و موضوع آخرین پیام و همچنین بخشی از خود پیام قابل مشاهده است. با ضربه زدن روی یک مکالمه ، کل تاریخچه پیام برای آن مخاطب ارائه می شود. همه این موارد درست مانند یک Client چت است. در زمان مشاهده یک زنجیره ، جدیدترین پیام در پایین قرار می گیرد. کادر ایجاد پیام اندازه بزرگتری دارد و در حالت افقی تقریبا نیمی از صفحه نمایش را در بر می گیرد.



با ضربه زدن و نگه داشتن انگشت روی کادر متن به ویژگی هایی مانند Cut ، کپی و paste دسترسی پیدا می کنید. متن کپی شده را می توان در نرم افزارهایی مانند ایمیل ، یادداشت ، چت و… paste کرد و بالعکس. انتخاب متن در Gingerbread بسیار آسان است. با فشار دادن و نگه داشتن انگشت یک ذره بین ظاهر می شود و امکان جابجایی دقیق مکان نما را فراهم می کند.



تبدیل SMS به MMS آسان است و با اضافه کردن محتوای چند رسانه ای به پیام صورت می گیرد. کاربر می تواند یک عکس یا فایل صوتی را به متن اضافه کند و یا چندین اسلاید و عکس را بکار گیرد. این گوشی برای وارد کردن متن از یک صفحه کلید سخت افزاری QWERTY استفاده می کند. کاربر می تواند ورودی متن پیشگویانه فعال کند که این ویژگی بخوبی کار می کند.



در این گوشی دو نرم افزار ایمیل وجود دارد که شامل نرم افزار Gmail و نرم افزار کلی HTC Mail است و تمامی حساب های ایمیل را در یک صندوق پستی ادغام می کند. نرم افزار Gmail دارای حالت مشاهده به سبک مکالمه است و قادر است چندین حساب Gmail را مدیریت کند. این برنامه از ویژگی های گروهی نیز پشتیبانی می کند. نرم افزار استاندارد HTC Mail دارای چندین Tab است که امکان تفکیک کردن صندوق پستی را فراهم می کند.







می توان گوشی را تنظیم کرد تا فقط مکالمات ، ایمیل های دارای پیوست ، ایمیل های خوانده نشده یا دعوتنامه ها را نشان دهد. امکان علامتگذاری ایمیل ها نیز فراهم شده است و آنها در Tab ایمیل های علامتگذاری شده نشان داده می شوند.



حالت مشاهده مکالمه شبیه به حالت مشاهده زنجیره ای Gmail client است. نرم افزار ایمیل HTC با چندین حساب کار می کند. با اضافه کردن چندین حساب می توان هر صندوق پستی را بطور جداگانه مشاهده کرد یا به بخش همه حساب ها رفت.



هر حساب دارای یک کد رنگ است بنابراین به سرعت می توان هر پیام را با حساب مربوطه ارتباط داد. امکان تفکیک ایمیل براساس تاریخ ، موضوع ، خواننده و اندازه وجود دارد. فیلتر انتخابی در بالای گوشه راست صفحه نمایش نشان داده می شود. تنظیمات برای سرویس های معروف ایمیل بطور اتوماتیک انجام می شود. از حساب های POP/IMAP و Active sync پشتیبانی می شود.



موسیقی و رادیو : حالت مشاهده استاندارد فهرست موسیقی ، بخش Artists است اگرچه به راحتی می توان به یکی از شش Tab دیگر که زیر آن قرار دارد سوئیچ کرد. این Tabs شامل آلبوم ها ، همه آهنگ ها ، فهرست های پخش ، انواع ، آهنگسازان و آهنگ های خریداری شده است.





منوی پخش ، نمادی مانند Cover Flow از لیست فعلی است که با کشیدن انگشت در کنار صفحه می توان به آهنگ قبلی رفت یا آهنگ ها را بطور تصادفی انتخاب نمود. امکان مشاهده Playlist کامل وجود دارد. دو میانبر در گوشه های فوقانی صفحه بعنوان سوئیچ برای انتخاب تصادفی و تکرار بکار می روند.





از منوی Context می توان یک آهنگ را از طریق بلوتوث ، ایمیل یا پیام به اشتراک گذاشت و همچنین می توان آن را به عنوان زنگ گوشی تنظیم کرد. امکان جستجو آهنگ روی یوتیوب برای موزیک ویدئو وجود دارد. اچ تی سی Chacha اکولایزر ندارد.



از زیر پوشه “همه ویدئوها” در گالری یا از میانبر ویدئوها در منو می توان به فایل های ویدئو دسترسی پیدا کرد. منوی پخش ویدئو دارای سوئیچ به حالت تمام صفحه است و می توان ویدئو را جلو/عقب برد. از زیر نویس  ، SRSو DLNA پشتیبانی نمی شود. نرم افزار پخش ویدئو از کارایی لازم برخوردار است.



این گوشی به یک رادیو FM نیز مجهز است که منوی بسیار ساده ای دارد و بطور اتوماتیک محدوده کاربر را برای ایستگاههای موجود اسکن می کند و امکان علامتگذاری بعضی از ایستگاهها را بعنوان ایستگاه دلخواه فراهم می کند. رادیو از RDS و پخش از طریق بلندگو پشتیبانی می نماید. حدود پنج ثانیه طول می کشد تا رادیو اجرا یا متوقف شود.





دوربین : اچ تی سی Chacha دارای یک دوربین ۵ مگاپیکسل با حداکثر وضوح ۲۵۹۲ x 1952 پیکسل است که در وضوح۷۲۰ x 480) D1 پیکسل) در ۲۴fps فیلمبرداری می کند. دوربین یک فلاش LED دارد که از آن بعنوان نور ویدئو نیز استفاده می شود. منوی دوربین تقریبا شبیه به سایر گوشی های اچ سی است. کلید دیافراگم مجازی در پایین صفحه و نوار کشویی زوم در طرف چپ صفحه وجود دارد. چهار کنترل در طرف راست نمایاب مشاهده می شود که شامل سوئیچ حالت عکاسی / فیلمبرداری ، سوئیچ دوربین عقب / جلو، تنظیمات فلاش و یک میانبر به گالری است.



کلید جلوه های ویژه وجود ندارد و با استفاده از کلید منو می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید و تنظیماتی مانند ISO ، تنظیم تصویر و … را پیدا کنید. دوربین دارای ویژگی هایی مانند تشخیص چهره ، کانون لمسی و geotagging نیز می باشد. کانون اتوماتیک لمسی با تنظیم مجدد فریم ، کانون دوربین را دوباره تنظیم می کند. به موجب یک گزینه جالب می توان بطور اتوماتیک تمامی عکس ها را به حساب فیس بوک آپلود کرد و از آن بعنوان backup استفاده نمود.



منوی دوربین فیلمبرداری مانند دوربین عکاسی است اگرچه گزینه های قابل تنظیم کمتری دارد. کاربر می تواند وضوح فیلمبرداری ، تعادل رنگ سفید ، میزان نوردهی ، کنتراست و جلوه های ویژه را تنظیم کند. ضبط صدا را به دلخواه کاربر می توان فعال کرد. کانون اتوماتیک را در این قسمت باید بطور دستی فعال نمود. دوربین پیش از شروع فیلمبرداری کانون را قفل می کند اگرچه با یک ضربه روی هر بخش از صفحه در طول فیلمبرداری می توان کانون را دوباره تنظیم کرد. ویدئوها در فرمت ۳GP ذخیره می شوند.



سایر امکانات : گالری دارای حالت مشاهده لیست با نمونه های کوچک است. نرم افزار آلبوم بطور اتوماتیک صرفنظر از محل ذخیره تصاویر و ویدئوها آنها را مرتب می کند. تصاویر و ویدئوهای ذخیره شده در پوشه های مختلف در زیر گالری های متفاوت ظاهر می شوند که بطور اتوماتیک نام پوشه را بخود می گیرد و مانند یک File manager کار می کند. هر زیر آلبوم دارای یک نمونه کوچک از آخرین عکس است. میانبر دوربین نیز وجود دارد اما فقط زمانی که مرور در هر یک از زیر پوشه ها آغاز شود این میانبر ظاهر می شود.



 در طرف راست صفحه سه دکمه مجازی وجود دارد که یکی برای لیست واقعی پوشه ، دومی برای فیس بوک و دیگری برای Flickr است. این دو دکمه تصاویر هر یک از حسابها یا تصاویر ارسالی توسط دوستان کاربر را نشان می دهد. با ضربه زدن روی دکمه Share می توان روش مورد نظر برای به اشتراک گذاشتن یک عکس را انتخاب کرد.



اشتراک عکس می تواند از طریق بلوتوث ، ایمیل ، ارسال روی فیس بوک ، تویتر یا سایت های اشتراک عکس مانند Picasa و Flickr صورت گیرد. ویدئوها را می توان مستقیما به یوتیوب آپلود کرد. اگر فیس بوک مدنظر شما است در زمان مشاهده یک آلبوم یا عکس می توانید روی دکمه فیس بوک کلید کنید تا Chacha آن عکس را روی فیس بوک به اشتراک بگذارد. در پوشه های عکس در اچ تی سی Chacha امکان حذف کردن گروهی تصاویر وجود دارد اما گزینه ای برای کپی و Paste گروهی وجود ندارد.



همچنین نمی توان تصاویر را از یک پوشه به پوشه دیگر کپی و Paste کرد و برای این کار به یک File manager مناسب نیاز است. این گوشی از multi-touch پشتیبانی می کند و در زمان مرور در تصاویر از این ویژگی بهره مند می شوید. با دوبار ضربه زدن روی صفحه نیز می توان زوم کرد. اچ تی سی Chacha در گالری عکس ها را در وضوح کامل نشان می دهد و مانند اکثر گوشی های droid فقط نسخه کوچک شده تصاویر را ارائه نمی دهد.



این گوشی دارای یک سری گزینه های ارتباطی کامل است و از چهار باند GSM/GPRS/EDGE و دو باند ۳G  پشتیبانی می کند که حداکثر سرعت دانلود آن ۷٫۲Mbps و سرعت آپلود آن ۳۸۴kbps است. از گزینه های محلی ارتباط بی سیم می توان به Wi-Fi b/g/n و بلوتوث ۳٫۰ اشاره کرد. با وصل کردن کابل microUSB یک لیست طولانی از گزینه ها ظاهر می شود که شامل شارژ ، USB Tethering ، Mass Storage ، HTC Sync (استفاده از گوشی بعنوان مودم) و استفاده از ارتباط اینترنتی کامپیوترها توسط گوشی است.



HTC Portable Hotspot نیز وجود دارد که از یک تا هشت دستگاه پشتیبانی می کند که کاربر می تواند Hotspot را با WEP ، WPA یا WPA2 رمزی کند و فقط “کاربران مجاز” را برای برقراری ارتباط ، فعال نماید یا آن را باز بگذارد. این نرم افزار را می توان تنظیم کرد تا پس از ۵ یا ۱۰ دقیقه عدم فعالیت بطور اتوماتیک غیر فعال شود که بدین ترتیب اگر فراموش کنید آن را بطور دستی خاموش نمایید در شارژ باتری صرفه جویی می شود.



اچ تی سی Chacha دارای جدیدترین مرورگر وب آندروید ۲٫۳ (Gingerbread) است که دارای برتری هایی نسبت به Froyo و Flash 10.2 است و این گوشی از آنها بهره مند می شود. منوی مرورگر قابل مشاهده نیست و کل فضای صفحه نمایش را به صفحه وب اختصاص می دهد. منو از کارایی لازم برخوردار است و با ضربه زدن روی کلید منو شش کلید بصورت pop-up ظاهر می شود که شامل دکمه های back و forward ، اضافه کردن و مشاهده بوک مارک و مدیریت tabs باز است.





دکمه More گزینه های بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهد که پیدا کردن روی صفحه و انتخاب متن را نیز در بر می گیرد. مرورگر از دوبار ضربه زدن برای زوم و تنظیم مجدد متن پشتیبانی می کند که به موجب آن خواندن متن های طولانی روی صفحه نمایش بسیار آسان تر می شود. بدون این ویژگی باید اینقدر زوم کنید تا متن روی صفحه جا بگیرد یا برای خواندن هر خط باید در کنار صفحه مرور کنید. پس از انتخاب متن می توانید آن را کپی کنید ، نرم افزار Quick lookup را اجرا نمایید یا متن را از طریق پیام یا شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید.



لیست بوک مارک تصویر صفحات بوک مارک شده را بصورت نمونه های کوچک نشان می دهد و علاوه بر تاریخچه ، لیست “پر بازدیدترین صفحات” نیز ارائه می شود. tabs بصورت کارت های سه بعدی نیز داده می شوند. اگر بیش از حداقل میزان زوم ، با نیشگون گرفتن صفحه زوم کنید مستقیما به انتخابگر tab می روید. بدین ترتیب می توان tabs را مدیریت کرد اما با باز شدن تعداد زیادی از آنها از سرعت مرورگر کاسته می شود. مرورگر اچ تی سی Chacha از پشتیبانی کامل Flash برخوردار است و ویدئوهای یوتیوب تا حداکثر وضوح ۲۴۰P بخوبی پخش می شوند. اگر مرور در یوتیوب با استفاده از مرورگر آسان نیست می توانید از نرم افزار یوتیوب استفاده کنید. مرورگر آندروید ۲٫۳ دارای پشتیبانی HTML5 و برچسب ویدئوی آن است.



تقویم دارای چهار حالت مشاهده متفاوت براساس روز ، هفته ، ماه و دستور کار است. اضافه کردن یک رویداد جدید بسیار سریع و آسان است و می توان یک آلارم را تنظیم کرد تا بعنوان یادآوری کار کند. حالت مشاهده دستور کار ، لیستی از تمامی ورودی های تقویم را از گذشته تا آینده نزدیک نشان می دهد که برای چک کردن قرار ملاقات طی روزهای آینده ، بسیار مناسب است.



Quickoffice بصورت از پیش نصب شده در اچ تی سی Chacha وجود ندارد اما می توان آن را بصورت رایگان از HTC Hub دانلود کرد. این ویرایشگر کامل از قابلیت مشاهده و ویرایش فایل هایword و Excel برخوردار است.







از مشاهده فایل های powerpoint نیز پشتیبانی می شود اما امکان ویرایش آنها وجود ندارد. Quickofficeاز فایل های Office 2007 پشتیبانی می کند. سرعت مرورگر خیلی بالا نیست اگرچه وارد کردن متن سریع انجام می شود.



ماشین حساب نیز وجود دارد که از صفحه کلید مجازی روی صفحه نمایش استفاده می کند اگرچه می توان از صفحه کلید سخت افزاری نیز استفاده کرد. با اینحال فقط یک خط از صفحه نمایش برای محاسبات بکار گرفته می شود.

نرم افزار آلارم در این گوشی امکان تنظیم تعداد زیادی آلارم را فراهم می کند که هر یک دارای زمان آغاز و برنامه تکرار خاص خود است. نرم افزار Desk Clock گوشی را به یک ساعت رومیزی تبدیل می کند که زمان و تاریخ فعلی را نشان می دهد و برای صرفه جویی در شارژ باتری می توان نور زمینه صفحه نمایش را خاموش کرد.



نرم افزار ساعت جهانی امکان چک کردن زمان در ناحیه های زمانی مختلف را فراهم می کند و کرنومتر و تایمر نیز وجود دارد.





نرم افزار Stocks نرخ سهام از Yahoo Finance را ارائه می دهد. ضبط صوت برای ایجاد یادداشت های صوتی ، سودمند است و نرم افزار Weather پیش بینی وضعیت هوای Yahoo را با یک کلیک فراهم می کند. بازار آندروید نرم افزارهای بسیاری از این نوع دارد.



یک نرم افزار برای جستجو فراهم شده است که Quick Lookup است. Quick Lookup امکان وارد کردن پرسش و مشاهده مقاله ویکی پدیا ، جستجوی گوگل ، یوتیوب ، استفاده از ترجمه گوگل یا جستجو در فرهنگ لغت گوگل را فراهم می کند.





نرم افزارهای فیس بوک و Peep بصورت از پیش نصب شده در این گوشی وجود دارند که امکان ارسال روی بزرگترین شبکه های اجتماعی دنیا را فراهم می کند. جدیدترین نرم افزار فیس بوک در اچ تی سی Chacha مشاهده می شود که به امکاناتی مانند چت فیس بوک و مکان های فیس بوک مجهز است.







نرم افزار رسمی توییتر برای آندروید نیز بصورت از پیش نصب شده وجود دارد که بعضی کاربران آن را بر Peep ترجیح می دهند. از آنجایی که هر دو نرم افزار با دفترچه تلفن ادغام شده اند بنابراین نیاز نیست نرم افزار را اجرا کنید. نرم افزار رسمی توییتر نیز جدیدترین نسخه است. امکان geotag کردن tweets وجود دارد ، کاربر می تواند یک عکس بگیرد و آن را مستقیما در نرم افزار در tweet قرار دهد. دکمه های دیگری برای پاسخ به یک پیام یا retweet کردن یک پیام وجود دارد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران ویج]
[مشاهده در: www.iranvij.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 394]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن