تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غذا خوردن نزد مصيبت‏زدگان و با خرج آنان، از رفتارهاى جاهليت است و سنّت پيامبر صلى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815658529




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش مهر/فاجعه انساني در غزه و سكوت جوامع بين المللي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش مهر/فاجعه انساني در غزه و سكوت جوامع بين المللي
خبرگزاري مهر- گروه سياسي: در حالي كه مردم غزه اين روزها تحت ظلم و محاصره وحشيانه صهيونيستها قرار گرفته اند شاهد سكوت مرگبار مجامع بين المللي كه دائما دم از حقوق بشر و انسانيت مي زنند هستيم.

اين روزها اوضاع اقتصادي، امنيتي و معيشتي در نوازه غزه به شدت بحراني و خطرناك است و نزديك به يك و نيم ميليون نفر انسان بيگناه فقط از حقوق مشروع خود به معناي واقعي كلمه با فاجعه انساني روبرو هستند. محاصره نوار غزه و تشديد تحريمهاي اقتصادي عليه ساكنان آن طي پنج ماه گذشته كه توسط رژيم صهيونيستي به اجرا در آمده زندگي را در اين منطقه غير قابل تحمل كرده است به طوري كه آمار و اخبار منتشر شده حكايت از آن دارد كه و خامت شرايط زيستي و امنيتي به وي‍ژه وضعيت بهداست بسيار نگران كننده است.

اين شرايط در حالي رخ مي دهد كه غربيها و برخي از كشورهاي عربي منطقه در همراهي با طرح آمريكا و رژيم صهيونيستي براي نابودي مقاومت فلسطين طي چند ماه گذشته چشمان خود را بر روي آنچه در نواز غزه رخ مي دهد بسته اند.

در اين راستا اتحاديه عرب طي روزهاي گذشته در بيانيه اي خطاب به باراك اوباما رئيس جمهور جديد آمريكا از آمادگي كشورهاي عربي براي سازش با رژيم صهيونيستي خبر داده است.

در اين بيانيه بر آمادگي كشورهاي عربي براي برقراري صلح پايدار و دائمي با اسرائيل طبق اصل زمين در برابر صلح، قطعنامه هاي سازمان ملل متحد و طرح صلح عربي تاكيد شده است. اين بيانيه كه توسط "سعود الفيصل" وزير امور خارجه عربستان سعودي به عنوان رئيس دوره اي شوراي وزيران اتحاديه عرب و "عمرو موسي" دبير كل اين اتحاديه امضا شده است در حالي است كه مردم نوارغزه تحت محاصره شديد رژيم صهيونيستي قرار دارند. به طوري كه تشديد تحريمهاي اقتصادي عليه ساكنان آن طي پنج ماه گذشته توسط رژيم اشغالگر قدس زندگي را در اين منطقه غير قابل تحمل كرده است.

اعتراضات مردمي ايرانيان

ملت هميشه در صحنه ايران در اعتراض به جنايات رژيم صهيونيستي در غزه و سكوت مدعيان دفاع از حقوق بشر و كشورهاي اسلامي امروز در سراسر كشور شعار ضد بر عليه استكبار جهاني و حامي او يعني رژيم صهيونيستي سر دادند.

راهپيمايان با در دست داشتن پرچمهاي فلسطين و حزب الله لبنان و نيز عكسهايي از امام خميني، رهبر معظم انقلاب، سيد حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان، عبدالعزيز رنتيسي، شيخ احمد ياسين، فتحي شقاقي و ساير شهداي مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي در اعتراض به سكوت كشورهاي اسلامي نسبت به كشتار مسلمانان فلسطين و محاصره ناجوانمردانه غزه اسلام آمريكايي را به شدت محكوم كردند.

كشورهاي مدعي حقوق بشر از فاجعه بزرگ در غزه جلوگيري كنند

خطيب موقت نماز جمعه تهران امروز در واكنش به فاجعه انساني و تشديد جنايات رژيم صهيونيستي در اين منطقه از سازمان كنفرانس اسلامي مي خواهد تا 57 كشور اسلامي را با يك و نيم ميليارد مسلمان جهان را بر عليه صهيونيستها بسيج كند.

آيت الله سيد احمد خاتمي از همه كشورهاي اسلامي و سازمانها و كشورهاي مدعي دفاع از حقوق بشر خواست از بروز فاجعه انساني گسترده در سرزمينهاي فلسطين اشغالي به ويژه غزه جلوگيري كنند.

خاتمي در ادامه با بيان اينكه متاسفانه سكوت اين سازمانها موجب جري تر شدن رژيم صهيونيستي شده است مي افزايد: كشورهاي طرفدار دموكراسي و حقوق بشر كه فرياد دموكراسي خواهي آنها گوش فلك را كر كرده است نه تنها با اين جنايتها برخورد نمي كنند بلكه حامي نيز هستند. متاسفانه امروز رژيم اشغالگر صهيونيستي كشتيهاي حامل كمكهاي انساني را هم توقيف مي كند.

از سازمان ملل نيز نمي‌توان انتظار داشت كه اقدام قاطعانه ‌اي انجام دهد

حسين شريعتمداري كارشناس مسائل سياسي نيز بر اين اعتقاد است كه جهان اسلام در حمايت از مردم فلسطين بايد دست به كار شود و در اين ارتباط حركتي پويا‌تر داشته باشد.

حسين شريعتمداري در حاشيه راهپيمايي ضد صهيونيستي كه صبح امروز در تهران و ديگر شهرهاي كشورمان برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به سكوت كشورهاي اسلامي و همچنين سازمان كنفرانس اسلامي در ارتباط با جنايات رخ ‌داده درغزه و محكوم كردن اين سكوت گفت: رژيم اشغالگر قدس در جريان جنگ 33 روزه نشان داد كه هيمنه ‌اش شكننده است و قدرت چنداني ندارد و به نظر من ضروري است كه جهان اسلامي در ارتباط با حمايت از مردم فلسطين حركتي پوياتر داشته باشد.

وي با تقبيح اقدام مصر در بستن گذرگاه رفح بر روي مردم غزه و همچنين دولت سعودي در ارتباط با دعوت رژيم صهيونيستي جهت حضور در كنفرانس اديان ادامه داد: از سازمان ملل نيز نمي‌توان انتظار داشت كه اقدام قاطعانه ‌اي انجام دهد چرا كه اين سازمان بارها نشان داده است كه به هيچ وجه همراه مسلمين نيست و تنها كاري كه دبيركل سازمان ملل متحد انجام داد اين بود كه يك بيانيه‌ معمولي صادر كرد و مثلا به صورت شفاهي جنايات رخ داده را محكوم كرد و رژيم صهيونيستي نيز به اين بيانيه‌ها توجهي نمي‌كند.

اوضاع غزه فاجعه بزرگ انساني در عصر تمدن است

از سوي ديگر كاظم جلالي مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز بر اين اعتقاد است كه اوضاع در نوار غزه رو به وخامت شديد است به طوري كه مي رود فاجعه بزرگ انساني در عصر به اصطلاح "تمدن" رخ دهد.

وي كه با خبرنگار مهر گفتگو مي كرد اظهار داشت: امروز متاسفانه سازمانها و نهادهاي بين المللي كه مدعي دفاع از حقوق بشر هستند با كمال تاسف سكوت پيشه كرده اند و اين سكوت مرگبار عدم حمايت آنها از حقوق بشر در عرصه جهاني را نشان مي دهد.

نماينده مردم شاهرود تاكيد كرد: امروزه مفهوم حقوق بشر ابزاري است در دست قدرتهاي بزرگ براي برخورد با كشورهاي دنيا و امروز متاسفانه شاهد سكوت كشورهاي اسلامي در مسائل غزه هستيم.

كاظم جلالي با اشاره به تشكيل سازمان كنفرانس اسلامي گفت: اين سازمان در سال 1969 براي دفاع از فلسطين در پي آتش سوزي در مسجد الاقصي شكل گرفت اما امروز به عنوان بزرگترين سازمان هماهنگ كننده كشورهاي اسلامي در خصوص غزه هيچ حركتي از خود نشان نداده است .

وي در ادامه تاكيد كرد : از سوي ديگر برخي از كشورهاي اسلامي همچون مصر مي توانند در اين فصل حساس از تاريخ مردم فلسطين را كمك كنند اما مي بينيم كه اين كشور گذرگاه رفح را مي بندد و اجازه ورود مواد غذايي و بهداشتي به نوار غزه را نمي دهد.

جلالي مي گويد: امروز يك و نيم ميليون انسان بيگناه در حال گذر زندگي با مشكلات فراوان خودشان هستند از اين رو مي توان گفت كه اين اتفاقات فاجعه بزرگي در عصر جديد به حساب مي آيد.
 جمعه 22 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن