تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815403827




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عرفه؛ روز نيايش به روايت وبلاگستان فارسي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: عرفه؛ روز نيايش به روايت وبلاگستان فارسي
گروه وبلاگ و IT: مصادف با روز عرفه، بسياري از وبلاگ‌هاي مذهبي پست اختصاصي خود را به اين موضوع اختصاص داده‌اند.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، در وبلاگستان فارسي، روز عرفه از ديدگاه‌هاي مختلف روايت شده‌ است.

«سيدتقي واردي» روحاني بلاگ‌نويس كه از سرويس‌دهنده پارسي‌بلاگ استفاده مي‌كند، در پست جديد خود مي‌نويسد: «روز عرفه، از روزهاي شريف سال و از بهترين عيدهاي واقعي بندگان خدا است. گرچه اين روز به عيد معروف نشده، ولي روز با سعادت و بابركتي است. پيامبر خدا(ص) درباره اهميت اين روز فرمود: روزي است كه خداي متعال در آن روز به فرشتگانش مباهات مي‌كند.»

وي در ادامه درباره اهميت روز عرفه مي‌نويسد: «امام زين‌العابدين(ع) نيز در اهميت اين روز بزرگ، در فرازي از دعايش فرمود: بارخدايا، اين روز روز عرفه است، روزي است كه آن را شرافت، كرامت و عظمت بخشيدي و رحمت خود را در اين روز منتشر كردي و با عفو و بخشايشت بر بندگان منت گذاشتي و بر عطايايت فزوني داده و بر بندگانت تفضل كردي. اين روز، به اين دليل روز عيد بندگان محسوب مي‌شود كه خداوند متعال درهاي رحمت و بخشايش خويش را روي بندگانش گشوده است و از گروه گروه آنان در مي‌گذرد.»

در وبلاگ «اطلاعات و اخبار جهان تشيع» در پست اختصاصي روز عرفه، اعمال عبادي روز عرفه آورده شده است. در پست اخير اين وبلاگ درباره اعمال اين روز مي‌خوانيم: «خداوند در شب و روز عرفه، توبه بندگانش را مي‌پذيرد. همان‌گونه كه در چنين روزي توبه حضرت آدم(ع) و حضرت داوود(ع) را پذيرفت. درباره ثواب زيارت امام حسين(ع) در روز عرفه، روايات زيادي وارد شده كه اكثر آنها به حد تواتر رسيده‌اند.»
براي خواندن متن كامل اينجا كليك كنيد!

بلاگر «انتظار 14» نيز به بيان اعمال روز عرفه پرداخته است. در پستي با عنوان «از ديدگاه روايات، دعا و نيايش در روز عرفه چه فضيلتي دارد؟» مي‌خوانيم: «روايات فراواني درباره اعمال روز عرفه و هنگام وقوف در عرفات، به‌ويژه كيفيت دعا در آن موقف نقل شده كه بخشي از آنها درباره دعاهاي آن روز، مانند دعاي عرفه امام حسين(ع) و دعاي امام سجاد(ع) است و بخشي نيز در اهتمام و ترغيب به دعا كردن به ديگران است، به گونه‎اي كه برخي شاگردان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) همه هم خود را در آن سرزمين كه دعاها در آن مستجاب است، صرف دعا براي غير مي‎كردند.»
 چهارشنبه 20 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن