تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بلند مرتبه ترين مردم نزد خداوند در روز قيامت كسى است كه در روى زمين بيشتر در نصیحت و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804481761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير جهاد كشاورزي: *تهديدها را به فرصت تبديل كرديم *دوباره به خودكفايي گندم خواهيم رسيد *زعفران در بسته‌بندي‌هاي مناسب وارد بازارهاي جهاني مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون وزير جهاد كشاورزي: *تهديدها را به فرصت تبديل كرديم *دوباره به خودكفايي گندم خواهيم رسيد *زعفران در بسته‌بندي‌هاي مناسب وارد بازارهاي جهاني مي‌شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: كشاورزي و دامپروري

معاون وزير جهاد كشاورزي اظهار كرد: امسال در ارتباط با اكثر محصولات كشاورزي، به‌دليل بروز خشكسالي و مشكلاتي ديگر از اين دست، كاهش توليد داشتيم و قطعا اين كاهش توليد نوسانات قيمتي را نيز درپي دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر محمدرضا جهانسوز افزود: درباره‌ي زعفران با وجود اينكه ايران بزرگترين توليدكننده زعفران در سطح جهان است بنا بر اطلاعات واصله برخي كشورها زعفران بسيار مرغوب ايران را با مارك خود وارد بازار مي‌كنند و اين به دليل آن است كه زعفران ايران به صورت فله‌اي وارد بازار جهاني مي‌شود.

او ادامه داد: باتوجه به اهميت زعفران در صادرات محصولات كشاورزي و برنامه‌ريزي‌هاي دولتي، از اين پس زعفران در بسته‌بندي‌هاي مناسب وارد بازارهاي جهاني مي‌شود و از اين طريق ارزش افزوده‌اش در اختيار كشور قرار مي‌گيرد.

معاون وزير جهاد كشاورزي درباره‌ خودكفايي در عرصه‌ گندم نيز گفت:‌ وضعيت بد اقليمي و جوي نه تنها در ايران بلكه در منطقه باعث شد به‌طور كلي سال بسيار متفاوتي بر ايران حاكم شود به‌نحوي كه سطح زيركشت محصولات ديم گندم برداشت چنداني نداشت. اين در حالي بود كه سطح زيركشت نيز مناسب بود.

جهانسوز خاطرنشان كرد: درسال جاري تلاش بسيار زيادي شد در مناطقي كه مشكل آب نداشتيم و در كنار آن علي‌رغم بسياري بارش‌ها در بسياري مناطق منابع آب سطحي مثل قنات‌ها، ‌چشمه‌ها و رودخانه‌ها به وضعيت مطلوب براي آغاز فصل كار نرسيده‌ بودند و همچنين با توجه به مصرف ساير محصولات رقيب و اينكه اصولا در كشور ما يك پديده‌ي كاملا خصوصي است شروع خوبي براي كاشت داشتيم و اميدواريم با وجود اينكه تبعات خشكسالي هنوز در سال جاري در بخش سايه انداخته، اما در پناه عنايات الهي و بارش‌هاي متعادل و متوسط محصول خوبي را شاهد باشيم. ضمن اينكه امسال روند خودكفايي گندم را كه در سال بسيار استثنايي قبل دچار اشكالاتي شد به مرحله‌ي قابل قبولي برگردانيم.

وي اضافه كرد: سياست كلي بسيار مناسبي براي رهايي از مشكلات خشكسالي داشتيم. به‌گونه‌اي كه سعي كرديم تهديد در بخش كشاورزي را به فرصت تبديل كنيم. يكي از ثمرات خشكسالي، برنامه‌ريزي، جمع‌آوري اطلاعات و كارهاي عملياتي بود به‌طوريكه سطح آبياري تحت فشار در عرصه‌ي زراعي از افزايش بسيار زيادي برخوردار شده و با حمايت‌هاي دولت به ويژه به شكل مالي سعي شده حركت‌هاي مثبتي اتفاق بيافتد.

او خاطرنشان كرد: شخم و خاك‌ورزي كشاورزي در سطح 20 هزار هكتار در سطح ملي براي نخستين بار اجرا شد كه سرآغاز بسيار مناسب و خوبي است كه در اين ارتباط منبع آب و خاك خود را حفظ ‌كنيم.

جهانسوز ادامه داد: باتوجه به اينكه اين نحوه‌ كشت در نقاط بسياري از جهان مورد استفاده قرار مي‌گيرد اما در كشور ما به آن توجهي نشده است، سعي كرديم در سطوح مناسب افزايش داشته باشيم. از كارهاي ديگر درارتباط با زمينه‌سازي كلي براي مبارزه مناسب با خشكسالي برنامه‌ريزي‌هاي درون سيستمي است كه به‌طور كلي سعي شده شبكه وزارت جهاد كشاورزي براي ترغيب كشاورزان و مديريت كاشت در حد ملزومات در عرصه حضور پيدا كند.

به گفته‌ي وي قطعا اگر اتفاق غيرمترقبه‌اي رخ ندهد باتوجه به اسباب فراهم شده خودكفايي در اين عرصه را در كشور شاهد خواهيم بود. در ميزان كلي توليدات كشاورزي امسال نيز افزايش خواهيم داشت و به خودكفايي گندم دوباره خواهيم رسيد.

وي تصريح كرد: در بخش توليدات گياهي به‌طور كلي با وجود بلاياي بي‌سابقه‌ي سرما و خشكسالي توفيقات خوبي داشتيم. مثلا ركورد توليد سيب زميني و ذرت علوفه‌اي در كشور شكسته شد. در بخش توليد علوفه در كشور با وجود خشكسالي تغيير كلي در ميزان توليدات نداشتيم.

و در بخش ميوه طرف ميوه‌هاي سردسيري نيز افزايش محصول داشتيم، ضمن اينكه مركبات و ميوه‌جات نيز با وجود مشكل محيطي در حد مناسب بود.

جهانسوز تاكيد كرد: در كل بايد شاكر خدا باشيم كه به خاطر الطافش با وجود خشكسالي‌ها توانستيم به كمك بخش اجرا محصولات خوبي داشته باشيم.

انتهاي پيام
 سه شنبه 19 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 270]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن