تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815450409




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي مقدم: نيروي انتظامي تاكنون با اكران هيچ فيلمي مخالفت نكرده است گزارشي از افتتاحيه‌ي جشنواره فيلم پليس كه با معرفي برگزيدگان برپا شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: احمدي مقدم: نيروي انتظامي تاكنون با اكران هيچ فيلمي مخالفت نكرده است گزارشي از افتتاحيه‌ي جشنواره فيلم پليس كه با معرفي برگزيدگان برپا شد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما

با اميد به تقويت ژانر اجتماعي در سينما و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي درجامعه، سومين جشنواره‌ي فيلم پليس آغاز به كاركرد و برگزيدگان آن معرفي شدند.

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين مراسم كه با حضور هنرمندان، مقامات انتظامي و مشاوران هنري و رسانه‌اي رئيس شامگاه _ 17 آذر ماه _ در تالار وحدت برگزار شد، مهدي كلهر پيام دكتر احمدي‌نژاد رييس‌جمهور را قرائت كرد.

سپس سردار احمدي‌مقدم فرمانده نيروي انتظامي در سخناني با ابراز خوشحالي از برپايي اين جشنواره و حضور هنرمنداني دراين جمع گفت: اگر كار پليس برقراري نظم و امنيت مطلوب يك جامعه است، بايد بتواند ازطريق فرهنگ در رفتار انسان‌ها رسوخ كند.

وي ادامه داد: فرهنگ خمير مايه رفتار اجتماعي و كنش اجتماعي انسان‌ها است و معمولا انسان‌ها در رفتار اجتماعي خود فكر نمي‌كنند كه كاري را بايد انجام دهند يا كارديگري انجام دهند بلكه تحت تاثير فرهنگ مي‌دانند چه رفتاري ازخود بروز دهند.

احمدي مقدم، هنر را زبان روح خواند و تصريح كرد: هنر در انسان‌ها اثر بزرگي را مي‌گذارد و نيروي انتظامي در تلاش است به جاي مقابله با جرم، برنامه پيشگيري از جرايم را اجرا كند و به جاي كار انتظامي دست به فعاليت اجتماعي بزند و بسترهاي جرم را هدف قراردهد.

وي تاكيد كرد: بايد با استفاده از زبان هنر مسيري طراحي كرد تا سينما رسالت خود را در زندگي جامعه و برقراري نظم و امنيت به خوبي ايفا كند.

سيدعليرضا سجادپور دبير سومين جشنواره فيلم پليس هم در سخناني با اشاره به اهداف برپايي اين جشنواره گفت: آن كوهه ناب كه درپي آئيم، تعامل، همفكري، همدلي و همراهي هنرمندان و سينماگران با مردان حافظ امنيت و قانون و تمامي شاخه‌هاي آن است و اين به سود همه خواهد بود.

وي اظهار اميدواري كرد: اين جشنواره گامي جدي، مهم و تاثيرگذار در ارتقاي سينماي اجتماعي ايران بردارد و باعث افزايش رونق محتوايي، ساختاري و اقتصادي سينماي ملي شود.

وي افزود: اين امر با هدف طرح موضوع و مضمون بسيار حساس آسيب‌هاي اجتماعي با رويكرد بررسي بسترهاي ايجاد آسيب‌ها و نيز ارائه راهكارهاي پيشگيري با استقبال چشمگير هنرمندان روبرو شد كه اين استقبال در ارائه گسترده آثار و هم در حمايت معنوي و نظري ازاين رويكرد تازه خود را نشان داد.

به گزارش ايسنا، در اين مراسم كه با اجراي عليرضا خمسه درتالار وحدت برگزار مي‌شد و بيش از سه ساعت ادامه داشت برخي از اهداكنندگان و برگزيدگان جوايز نيز سخناني را مطرح كردند.

عزت الله انتظامي آقاي بازيگري سينماي ايران كه براي بازي در فيلم «شب» تقدير ويژه شد، اظهار اميدواري كرد: اين جشنواره و تعامل فرهنگي كه برقرارشده روزبه روز وسيع‌تر شود و نتايج بهتري بدهد تا اين آسيب‌هاي اجتماعي روزبه روز كمتر شود.

سيروس الوند گفت: ديدن اين همه پليس وقتي آدم مي‌داند جريمه نمي‌شود، حس خوبي دارد. من هميشه در فيلم هايم سعي كرده‌ام دغدغه‌هاي جامعه را منتقل كنم. اين جشنواره مي‌تواند به بازپروري و احيا اين‌گونه سينما كه ناديده گرفته شده است كمك كند و سال‌هاي بعد توليدات برجسته‌اي دراين گونه داشته باشيم.

كيومرث پوراحمد هم كه براي اهداي جوايز به روي سن آمده بود، گفت: بعضي از آسيب‌هاي اجتماعي درهمه جاي دنيا آسيب است، اما بخشي از آسيب‌هاي اجتماعي تنها در كشور ما آسيب محسوب مي‌شود و اميدوارم روزي برسد كه اين‌ها در كشور ما ديگر آسيب اجتماعي نباشد.

مرتضي رزاق كريمي گفت: سينما به شكل عام و سينماي مستند به شكل خاص در آگاهي بخشي مي‌تواند امنيت جامعه را ارتقاء دهد. اميدوارم ارتباط مستندسازان و پليس روزبه روز بيشترشود.

محمود غفاري كارگردان فيلم «پيش از آن كه بگوييم خداحافظ» كه جايزه بهترين فيلم بخش كوتاه را دريافت مي‌كرد به دعوت تهيه كننده‌ي فيلم به روي سن آمد و گفت: فيلم مدتي توقيف بود و آقاي سجادپور محبت كردند و براي فيلم پروانه نمايش گرفتند. با اين وضعيت قول مي‌دهم ديگر درباره‌ي آسيب‌هاي اجتماعي فيلم نسازم و فيلم بعدي‌ام درباره‌ي موضوع بي‌خاصيتي مثل كرم خاكي‌ است تا مشكلي براي نمايش نداشته باشم.

ماجد نيسي يكي ديگر از برگزيدگان توجه فرمانده ناجا را به ماموران حاضر در مرزها جلب كرد و گفت: من براي ساخت مستند « زندگي شيشه‌اي» چند روز در مرزهاي شرقي با آن‌ها زندگي كردم و متاسفانه كوچكترين امكانات و شرايط زندگي مناسب را ندارند و هرلحظه امكان مرگ براي آنها است، پس اميدوارم به آن‌ها بيشتر توجه شود.

وي جايزه‌اش را به دو ستوان حاضر در فيلمش تقديم كرد.

رسول صدرعاملي هم كه براي تقدير ويژه هيات داوران براي فيلم «شب» به روي صحنه آمده بود، اظهار داشت: كاش اين جشنواره به جاي سومين دوره سي‌امين دوره برگزاري‌اش بود و باعث مي شد سينماگران زودتر به همدلي برسند و معضلات كم شود.

وي در بخش ديگري يكي از جدي‌ترين معضلات جامعه را مساله حجاب دانست و گفت: بايد كاري كنيم فرهنگ حجاب را آن طور كه هست بفهمانيم و كسي را وادار به كاري كه دوست ندارد نكنيم.

ابوالحسن داودي كه جايزه بهترين كارگرداني را براي «تقاطع» مي‌گرفت، مطرح كرد: سه سال پيش دربخش جنبي جشنواره‌ي فيلم فجر، ناجا چنين جايزه‌اي را به فيلم اهدا كرد. اما بعد نظرشان راعوض كردند و گفتند صلاح نيست والان خوشحالم در طول اين سه سال اتفاقاتي افتاده كه فيلمي كه صلاح نبوده الان جايزه مي گيرد.

وي به مشكلاتي كه براي آخرين ساخته‌اش «زادبوم» پيش آمده اشاره كرد و گفت: فيلم به دليل مشكلاتي كه با حوزه هنري پيش آمده متوقف است. اين فيلم به مناسبت سي سالگي انقلاب و درباره ايران است و اميدوارم بگونه‌اي نشود كه سه سال ديگر بخواهيم اين اتفاق جبران شود.

داود رشيدي هم جاي محمد رويانيان فرمانده پليس راهور را در مراسم خالي دانست و گفت: ايشان احتمالا يا در جاده ها مشغول سركشي هستند و يا با يكي از شبكه هاي تلويزيون درحال گفتگو هستند.

مهدي كلهر نيز اظهار داشت: ما مديون پليس هستيم و نعمت تندرستي و امنيت از نعمت‌هايي مهم است و بايد قدر پاسداران امنيت را بدانيم.

سردار احمدي مقدم كه به عنوان اهداكننده آخرين بخش جوايز روي سن حضور داشت با اشاره به صحبت‌هاي مطرح شده توسط سينماگران گفت: ما با تضارب آرا موافقيم. نگاه من در بخش فيلم باز است و بعضي فيلم‌ها كه به نظر مشكل داشت شخصا ديدم و گفتم مشكلي ندارد. نيروي انتظامي تابه حال با اكران هيچ فيلمي مخالفت نكرده است و اميدوارم با همكاري سازنده با هم بتوانيم در كارمان اثر دهيم و به فضاي فرهنگي كار شما نيز كمك كنيم.

در بخشي ازاين مراسم كه كارگرداني آن برعهده مجيد برزگر بود گروه موسيقي «راز ونياز» به خوانندگي سالارعقيلي به اجراي برنامه پرداختند.

به گزارش ايسنا، جوايز بخش‌هاي مختلف جشنواره توسط عبدالرضا اكبري، جمشيد گرگين، سردار حسيني آبادي رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر، سردار رجب زاده فرمانده انتظامي تهران بزرگ، رويا تيموريان، مسعود رايگان، ضياالدين دري، سيامك شايقي، سيروس الوند، كيومرث پوراحمد، امين تارخ، مازيار ميري، حميد دهقانپور، مريلا زارعي، مرتضي رزاق كريمي، شفيع آقا محمديان، محمد متوسلاني، سردار تبولي معاون اجتماعي ناجا، خطيبي مديرعامل قوامين، علي سلطاني رئيس ناجي هنر، رسول صدرعاملي، محمدمهدي عسگرپور، جعفر دهقان،‌ مجيد رجبي معمار، داود رشيدي، عليرضا سجادپور، سردار احمدي مقدم، كلهر، جواد شمقدري اهدا شد.

و رخشان بني‌اعتماد، جهانگير كوثري كه جايزه بهترين فيلم را براي «خون‌بازي» گرفتند و پرويز شهبازي جايزه بهترين فيلم‌نامه را براي «به آهستگي» گرفت و فريبرز عرب‌نيا از هنرمندان حاضر در اين مراسم بودند.

به گزارش ايسنا، برترين‎ها به شرح زير معرفي شدند:

• بخش فيلمنامه كوتاه:

- جايزه سوم فيلمنامه كوتاه به ناصر روحبخش براي فيلمنامه «احتياط شرط اول»

- جايزه دوم فيلمنامه به كامبيز عرشي براي فيلمنامه «سيزده»

- جايزه اول فيلمنامه به مهدي محمدي و علي مقصودي براي فيلمنامه «خط سبز»

* بخش فيلمنامه بلند:

• جايزه سوم بهترين فيلمنامه بلند به بيژن و سوسن موسوي كاشاني براي فيلمنامه «بلوتوثو روشن كن»

• جايزه دوم بهترين فيلمنامه بلند به مهدي ملكيان براي فيلمنامه «راديكال»

•جايزه اول بهترين فيلمنامه بلند به مهدي جبيني براي فيلمنامه «پرتقال سبز»

* بخش فيلم خيلي كوتاه:

•جايزه سوم بهترين فيلم خيلي كوتاه به مرتضي جذاب براي كارگرداني فيلم «ميان دو سياهي»

•جايزه دوم بهترين فيلم خيلي كوتاه به ارد پيكان‎فر براي كارگرداني فيلم «نشان هميار پليس»

•جايزه اول بهترين فيلم خيلي كوتاه به بنيامين اثباتي براي كارگرداني «زماني براي زيستن»

•بخش فيلم كوتاه

•جايزه بهترين فيلمنامه بخش فيلم‎هاي كوتاه به عاطفه‎ خادم‎الرضا براي فيلمنامه «تنگ خالي ماهي»

•جايزه بهترين فيلم بخش فيلم‎هاي كوتاه به مهدي شهيدي براي تهيه‎كنندگي فيلم «پيش از آنكه بگويم خداحافظ» به كارگرداني محمود غفاري

•تقدير ويژه هيأت داوران از بيژن ميرباقري براي كارگرداني فيلم «زير پلك»

• جايزه ويژه بهترين كارگرداني بخش فيلم‎هاي كوتاه به هومن سيدي براي فيلم «دندان آبي»

....................................

•بخش مستند

جايزه بهترين تحقيق و پژوهش بخش مستند به ميترا خلعتبري براي فيلم «به سردي آهن به گرمي خون»

•جايزه بهترين فيلم بخش مستند به مهرداد اسكويي براي تهيه‎‎كنندگي فيلم «روزهاي بي‎تقويم»

•تقدير ويژه هيأت داوران از علي سليماني براي كارگرداني فيلم مستند «سلام آقاي نيلوفري»

•جايزه بهترين كارگرداني بخش مستند به شراره عطاري براي فيلم «گاهي اتفاق مي‎افتد»

....................................

•بخش فيلم‎هاي بلند ويدئويي و مجموعه‎هاي تلويزيوني

جايزه بهترين فيلمنامه فيلم‎هاي ويدئويي به عليرضا حسيني و فياض موسوي براي فيلمنامه فيلم «اروند»

•جايزه بهترين فيلم بخش فيلم‎هاي بلند ويدئويي به حسين طاهري براي تهيه‎كنندگي فيلم «عمليات مانگرو»

•تقدير ويژه هيأت داوران از عليرضا اميني براي كارگرداني فيلم «تلخون»

•جايزه بهترين كارگرداني بخش فيلم‎هاي بلند ويدئويي به مهدي صباغ‎زاده براي فيلم «عمليات مانگرو»

•جايزه بهترين كارگرداني مجموعه‎هاي تلويزيوني به محمدرضا هنرمند براي كارگرداني مجموعه تلويزيوني

«زيرتيغ»

....................................

•بخش سينمايي

•جايزه بهترين فيلمنامه بخش سينمايي به پرويز شهبازي براي فيلم «به آهستگي»

•جايزه بهترين فيلم بخش سينمايي به رخشان بني‎اعتماد و جهانگير كوثري براي فيلم «خون‎بازي»

•تقدير ويژه هيأت داوران از رسول صدرعاملي براي كارگرداني فيلم «شب»

•تقدير ويژه هيأت داوران از استاد عزت‎الله انتظامي براي بازي در فيلم «شب»

•جايزه بهترين كارگرداني بخش سينمايي به ابوالحسن داوودي براي فيلم «تقاطع»

....................................

•بخش توليدات ناجا:

1.فيلم‎هاي كوتاه

•تقدير ويژه جشنواره از محمدرضا احمدي براي فيلم كوتاه «يكي مثل تو يكي مثل من»

•تنديس و لوح افتخار به حميد نعمت‌اله براي فيلم كوتاه «گره كور»



2- تله فيلم؛

- تقدير ويژه جشنواره از افشين صادقي براي تله فيلم «شطرنج يك نفره»

- تنديس و لوح افتخار جشنواره به حميدرضا فتاح براي تله فيلم «آسيب»

3- فيلم‎هاي خيلي كوتاه

- تقدير ويژه جشنواره از آزاده فردي‎پور براي فيلم «روزي كه پليس شوم»

4- فيلم‎هاي مستند

•تقدير ويژه جشنواره از حسين رجبي فروتن براي فيلم «مردمان مي‎فهمند»

•تقدير ويژه جشنواره از محسن زماني براي فيلم «يك اتفاق ساده»

•تقدير ويژه جشنواره اززينب سلحشور براي فيلم «انتقام بزرگ»

•تقدير ويژه جشنواره از ماجد نيسي براي فيلم «زندگي شيشه‎اي»

•تقدير ويژه جشنواره از امير توده روستا براي فيلم «چاله روباه».

بنا بر اين گزارش، در حالي برگزيدگان جشنواره‌ي فيلم پليس معرفي مي‌شوند كه آثار و فيلم‌هاي پذيرفته‌ شده در اين جشنواره از 19 تا 22 آذر ماه قرار است در سينما فلسطين و كانون به نمايش دربيايد.

درحاشيه

- عليرضا خمسه در لباس نيروي انتظامي به اجراي برنامه پرداخت.

- در طول مراسم پرفورمنس‌آرت به كارگرداني مهدي فرج پور اجرا شد.

- كتاب «سينما و امنيت اجتماعي» و كاتالوگ جشنواره هم در اين مراسم عرضه شد.

انتهاي پيام
 سه شنبه 19 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن