تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814610503




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختصاصي ايرنا/ وزير خارجه اكوادور: فعاليتهاي ايران صلح آميزاست/تحريمها برروابط تهران -كيتو تاثيري ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اختصاصي ايرنا/ وزير خارجه اكوادور: فعاليتهاي ايران صلح آميزاست/تحريمها برروابط تهران -كيتو تاثيري ندارد
وزير امور خارجه اكوادور تاكيد كرد: ايران و اكوادور در آغاز راه توسعه همه جانبه روابط قرار گرفته اند و تحريم ها و فشارهاي قدرت هاي بزرگ هيچ تاثير بر اراده دو كشور در راه توسعه روابط نخواهد داشت.


خانم "ماريا ايزابل سالوادور" كه همراه "رافائل كورئا" رييس جمهوري اكوادور به ايران سفر كرده است ، عصر يكشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار سياسي ايرنا افزود: دولت جديد اكوادور يك دولت انقلابي است كه توسعه روابط با همه كشورها از جمله ايران و ديگر كشورهاي آسيايي را در دستور كار دارد و چون مستقل از قدرت هاي بزرگ عمل مي كند، هيچ محدوديتي بر گسترش روابط با هيچ كشوري ندارد.
خانم ايزابل سالوادور حجم تبادلات كنوني ميان ايران و اكوادور را تنها چهار ميليون دلار در سال اعلام كرد و گفت : با توجه به ظرفيت ها و استعدادهاي دو كشور براي گسترش روابط دوجانبه ، اين رقم تبادلات تجاري بسيار ناچيز است و با توجه به توجه به توافقات انجام شده در اين سفر، مطمئن هستيم كه اين رقم در آينده به مراتب افزايش خواهد يافت .
گفتني است در جريان سفر اخير رييس جمهوري اكوادور و تعداد زيادي از وزيران كابينه وي به ايران، 12 توافقنامه همكاري هاي دوجانبه در زمينه هاي مختلف ديپلماتيك ، صنعتي ، بانكي ، توليد سيمان، نفت و فعاليت هاي اكتشاف و استخراج نفت و معادن ميان دو طرف امضا شد و روساي جمهوري دو كشور بر ضرورت اجرايي كردن اين توافقنامه ها در كوتاه ترين زمان ممكن تاكيد كردند.
وزير امور خارجه اكوادور سفير هيات عالي رتبه كشورش به تهران را بسيار مفيد و سودمند ارزيابي كرد و آن را نقطه عطفي براي ايجاد يك جهش بزرگ در روابط دو كشور دانست .

** ايران هيچ انحرافي در مسير فعاليت هسته اي صلح آميز ندارد
خانم ماريا ايزابل سالوادور در خصوص موضع كشورش در قبال موضوع هسته اي ايران گفت : طبق آنچه كه آژانس بين المللي انرژي اتمي بارها بطور رسمي اعلام كرده است، هيچ انحرافي در مسير فعاليت هسته اي صلح آميز ايران ديده نشده است.
وي افزود: آژانس و جامعه بين الملل از ايران مي خواهند كه صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي خود را به اثبات برساند و ما معتقديم ايران نيز در همين مسير در حال حركت است و صرفا به دنبال توليد انرژي و استفاده صلح آميز از فناوري هسته اي است .

** بايد صبر كنيم تا "اوباما" رسما رييس جمهور شود
وزير امور خارجه اكوادور در خصوص موضع كشورش در قبال پيروزي "باراك اوباما" در انتخابات رياست جمهوري آمريكا هم گفت : بايد منتظر باشيم تا اوباما بطور رسمي رياست جمهوري آمريكا را بدست گيرد تا ببينيم آيا "تغيير" كه محوري ترين شعار انتخاباتي او بود، در دوره رياست جمهوري اوباما تحقق خواهد يافت يا خير.
وي سياست هاي شكست خورده بوش را دليل اصلي ناكامي جمهوري خواهان در انتخابات آمريكا دانست و تاكيد كرد: مردم آمريكا به دنبال كسي بودند تا بر سياست هاي غلط بوش خط بطلان بكشد و بايد صبر كرد و ديد كه آيا اوباما كه همين موضوع را شعار انتخاباتي خود قرار داده بود، در عمل نيز به آن پايبند خواهد بود يا خير.

** كاهش بهاي نفت نگران كننده است
وزير امور خارجه اكوادور كه كشورش يكي از اعضاي سازمان كشورهاي صادر كننده نفت "اوپك" است، نسبت به كاهش بي رويه بهاي اين كالاي راهبردي ابراز نگراني كرد و آن را بي ربط با بحراني مالي بين المللي ندانست .
وي با تاكيد بر ضرورت توجه تمامي كشورهاي عضو اوپك به موضوع نگران كننده كاهش بهاي نفت ، ابراز اميدواري كرد اوپك با اتخاذ تصميم مناسب، مانع از ادامه روند كاهش بهاي نفت شده و آن را به حد تعادل برساند.
گفت و گو از محمدرضا منافي
سيام / 1723
 دوشنبه 18 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن