تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815566414




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چشم هاي نگران نوكيا در بازار تلفن همراه


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: چشم هاي نگران نوكيا در بازار تلفن همراه
ما در سراسر دنيا با اين بحران مواجه هستيم، اتفاق عجيب اين است كه بحران در بازارهاي نوظهور نيز افزايش يافته است.
ساحره چمني - شركت نوكيا بار ديگر با هشدار دادن نسبت به وضعيت بازار تلفن همراه اعلام كرد كه ميزان فروش گوشي در بازار جهاني بيش از آنچه انتظار مي رفت، سير نزولي داشته و كاربران نيز با توجه به بحران هاي اقتصادي درصدد كاهش هزينه هاي موبايلي خود هستند.
ريك سيمونسون (Rick Simonson) مدير مالي نوكيا مي گويد: كاربران به طور شگفت انگيزي در حال كاهش هزينه هاي خود هستند واين تصور غلطي است كه بازار خيلي زود بهبود يابد زيرا اين شرايط در تمام دنيا اتفاق افتاده است.
وي اظهار داشت : ما در سراسر دنيا با اين بحران مواجه هستيم، اتفاق عجيب اين است كه بحران در بازارهاي نوظهور نيز افزايش يافته است.
همانطور كه بعضي از تحليلگران پيش بيني كرده بودند انتظار مي رود حجم عرضه و ظرفيت بازار تلفن همراه تا سال آينده پنج درصد كاهش يابد و بسياري از شركت ها ديدگاه مثبتي به بازار تلفن همراه در سال 2009 ندارند.
بازار تلفن همراه از ابتدا تا كنون براي سال هاي متمادي به استثناي سال 2001ميلادي بطور متوسط 10 درصد رشد داشته اما در سال آينده اين رشد به نصف كاهش مي يابد و تحليلگران معتقدند كه سال آينده بيشترين چالش و مبارزه در صنعت تلفن همراه اتفاق خواهد افتاد.
اما نوكيا مي گويد كه در شرايط اقتصادي كه بازار به حالت ركود به سر مي برد ، موقعيت اين شركت به خاطر وسعت و شرايط تجارت جهاني چندان نگران كننده نيست.
"اولي پكاكالاسوو"، از مديران ارشد نوكيا مي گويد: سال 2009 سال چالش برانگيزي براي صنعت ما است با اين حال ما يك ساختار قوي و حسادت برانگيز داريم وموقعيت خود را در برابر رقيبان تقويت خواهيم كرد.
وي مي گويد: نوكيا در حال كاهش هزينه ها است و رشد و توسعه آن بسيار آهسته و پيوسته صورت مي گيرد و پيش بيني ها حاكي از آن است كه سود سرويس ها و دستگاه هاي اصلي و كليدي شركت با كاهش قيمت ، 13 تا 19 درصد باشد.
اين درحالي است كه برخي گزارشات حاكي از آن است كه اين شركت در فصل چهارم با دشواري ها و چالش هايي روبه رو خواهد شد زيرا به قدر كافي توانايي كاهش قيمت ها و هزينه ها را نسبت به بدتر شدن بازار تلفن همره در چند هفته گذشته ندارد.
تحليلگران انتظار دارند كه نوكيا بهتر از رقباي كوچكترش در بحران اقتصادي اين وضعيت را بگذراند.
يكي از تحليلگران گارتنر مي گويد : يرغم اين شرايط نوكيا در بهترين موقعيت باقي خواهد ماند كه اين شرايط را مديون صرفه جويي ها و كنترل خط توليد است.
ميكاييل اسكرودر، تحليلگر ارشد يك موسسه اقتصادي موسوم به FIM مي گويد: در اين شرايط بحراني، توليد كنندگان كوچكتر تلفن همراه با مشكلات بيشتري روبه رو هستند و موتورولا و سوني اريكسون هر دو براي كسب سهم بيشتر از بازار تلفن همراه مبارزه سختي را آغاز كردند.
نوكيا انتظار دارد كه سهم بازارش را در زمينه گوشي هاي هوشمند به دست بياورد زيرا اين شركت پيش از اين عرصه را به شركت RIM و اپل واگذار كرده بود. سيمونسون مدير مالي نوكيا پيش بيني مي كند كه بازار گوشي هاي هوشمند در سال 2009 با رشد خوبي روبرو خواهد شد ولي اكنون نمي توان از ميزان رشد اين بازار اطلاعات دقيقي ارايه داد.
 دوشنبه 18 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن