تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چهار چيز از خوشبختى و چهار چيز از بدبختى است: چهار چيز خوشبختى: همسر خوب، خانه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812978187




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ويژه برنامه‌هاي شبكه جهاني سحر به مناسبت عيد قربان


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: ويژه برنامه‌هاي شبكه جهاني سحر به مناسبت عيد قربان
تهران - حيات

شبكه جهاني سحر به مناسبت فرا رسيدن عيد سعيد قربان، برنامه‌هاي متنوعي را در 6 سيماي خود تدارك ديده كه در اين روز پخش خواهد كرد.
به گزارش حيات به نقل از روابط‌عمومي شبكه جهاني سحر، به مناسبت عيد سعيد قربان سيماي بوسني شبكه جهاني سحر برنامه زنده و پربيننده «چهره به چهره» به تهيه كنندگي «محسن جعفري» و اجراي عادل حاجي محمد ويچ را ويژه اين مناسبت اختصاص داده كه با حضور دكتر «الوير موسيچ» به عنوان كارشناس و ميهمان برنامه به بحث و گفت‌وگو پيرامون موضوعاتي همچون فلسفه حج، اعمال عبادي-سياسي حج، جايگاه و اهميت حج براي مسلمانان جهان، عيد قربان، چگونگي برگزاري مراسم عيد قربان در كشور بوسني و... مي‌پردازد كه ساعت 22:45 دقيقه نوزدهم آذرماه مصادف با عيد سعيد قربان از سيماي بوسني شبكه سحر روي آنتن مي‌رود.
علاوه بر گفت‌وگوي حضوري با ميهمان برنامه، مصاحبه با «پرويز محمدي» از اعضاي انجمن دوستي ايران و بوسني در سارايوو پيرامون عيد قربان و جايگاه و اهميت حج براي مسلمانان بوسني و پخش وله و موسيقي نيز از ديگر آيتم‌هاي اين برنامه است.
سيماي اردوي شبكه جهاني سحر نيز در نظر دارد در آستانه فرا رسيدن عيد سعيد قربان، برنامه «سرزمين خاطره‌ها» با موضوع معرفي اماكن مقدس و متبركه ديني مكه و مدينه و فلسفه حج به تهيه‌كنندگي «رقيه محموده» را پخش مي‌كند.
معرفي تاريخ مكه، مدينه و كعبه، حج در اسلام، فلسفه حج و احكام مرتبط با اين سفر معنوي، حج و معنويت، حج و اخلاق و رفتار فردي و اجتماعي، وحدت و همدلي و خيزش و بيداري مسلمانان جهان و ... از جمله مباحثي است كه با حضور كارشناسان علوم ديني هندي و پاكستاني مقيم قم در استوديوي برنامه مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
پخش تصوير نريشن‌هاي مرتبط با موضوع برنامه، پخش تواشيح مذهبي با زيرنويس به زبان اردو، حج در كلام بزرگان كه شامل بيانات بزرگان ديني در خصوص اين سفر عظيم و روحاني مي‌شود، سفرنامه‌هاي حج شامل روايت بهترين خاطرات شاعران، عارفان و بزرگان ديني همچون ناصر خسرو قبادياني و ... از زبان نريتور از جمله ديگر آيتم‌هاي متنوع اين برنامه عرفاني است كه شايسته دراني اجراي آن را برعهده دارد.
به همين مناسبت سيماي آذري شبكه جهاني سحر نيز شامگاه عيد يعني سه شنبه 19 آذرماه، ويژه‌برنامه زنده‌اي را به تهيه‌كنندگي و كارگرداني «امير هوشنگ دارايي» از ساعت 18:10 تا 19:10 دقيقه به وقت تهران روي آنتن خواهد برد.
در اين جنگ زنده با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمين «عادل مولايي» كارشناس مذهبي برنامه و از علماي حوزه علميه قم، فلسفه حج و محرم شدن حجاج بيت الله الحرام در روز عيد قربان، روز عرفه و سوالات شرعي مخاطبان در زمينه‌هاي مختلف كه از طريق تماس با برنامه مطرح مي‌كنند مورد تحليل و بررسي قرار مي‌گيرد.
اجراي دو قطعه موسيقي به صورت زنده توسط گروه موسيقي آذري «عاشيق‌لر» به سرپرستي و خوانندگي «علي بابايي» ويژه عيد سعيد قربان، ارتباط زنده تلفني با مخاطبان در باكو درخصوص موضوع برنامه و ...، از جمله آيتم‌هاي مختلف و متنوع اين ويژه ‌برنامه است كه كار كارشناس مجري و نويسندگي آن را «توفيق اسداف» عهده‌دار است.
سيماي معارفي انگليسي شبكه جهاني سحر نيز به همين منظور، در برنامه‌هاي مختلفي كه روي آنتن مي‌برد همچون برنامه‌هاي زنده «حقيقت» و «افق» و نيز برنامه‌هاي «حج»، «حج ابراهيمي» و پخش زيرنويس سريال «ابراهيم خليل الله(ع)» و ... به اين مهم مي‌پردازد.
در اين راستا، برنامه زنده «حقيقت» سيماي معارفي انگليسي شبكه جهاني سحر چهارشنبه بيستم آذرماه با موضوع فلسفه نيايش و بررسي حج به عنوان بزرگترين عبادت و نماد و سمبل وحدت مسلمين جهان ويژه عيد سعيد قربان روي آنتن مي‌رود.
اين برنامه با بهره‌مندي از نظرات كارشناسان حضوري و تلفني به بررسي و تحليل مباحثي همچون شناخت معارف الهي و آگاهي و احاطه ذات اقدس الهي بر همه احوالات و صحيفه قلب انسان و درون و راز او، شناخت رحمت و وسعت رحمت ذات باري تعالي، آمادگي انسان جهت حضور و شناخت خويشتن در عرفات به عنوان فلسفه و نتايج مثبت بزرگداشت اين روز در صحراي عرفات نظير و آمادگي جهت امر به معروف و نهي از منكر و ارائه احاديث مختلف از ائمه اطهار(ع) پيرامون اين موضوع و ... مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
اين برنامه چهارشنبه ساعت 00:11 دقيقه بامداد از سيماي معارفي انگليسي شبكه جهاني سحر پخش مي‌شود.همچنين به مناسبت فرا رسيدن عيد سعيد قربان، برنامه زنده «افق» نيز كه تهيه كنندگي و كارگرداني آن را «حسين خروجي» برعهده دارد، هجدهم آذرماه با همين موضوع روي آنتن سيماي معارفي انگليسي شبكه جهاني سحر مي‌رود.
در اين برنامه ضمن گفت و گو با «سيدعلي شهباز» كارشناس حضوري و «جواد فروغي» كارشناس تلفني و حافظ قرآن كريم در خصوص اهميت روز عيد قربان، قرباني كردن و به قربانگاه بردن حضرت اسماعيل(ع) توسط حضرت ابراهيم(ع) و اهميت اين موضوع بر طبق مستندات و آيات قرآن كريم و ذكر احاديث مرتبط با اين روز از قول ائمه اطهار(ع) كه از ذبحي بالاتر از اين روز يعني واقعه عاشورا و شهادت حضرت سيدالشهدا(ع) خبر داده‌اند، دعاي عرفه و همچنين كليپ و نمآهنگ‌هاي مختلفي در مورد مراسم معنوي و عظيم حج پخش مي‌شود.
اين برنامه با اجراي «شيدا ديانت‌نژاد» ساعت 01:12 دقيقه بامداد از سيماي معارفي انگليسي شبكه جهاني سحر پخش مي‌شود.
دو مستند با عنوان «حج ابراهيمي» و «حج»كه به توضيح مراسم حج و چگونگي حالات روحي و معنوي حجاجي كه از انگلستان به زيارت بيت الله الحرام مشرف شده‌اند، مي‌پردازند هم در كنداكتور پخش سيماي انگليسي سحر قرار دارند كه برنامه «حج ابراهيمي» امشب 18 آذرماه ساعت 2:10 دقيقه و 19 آذر در ساعت 2:17 دقيقه بامداد روي آنتن مي‌رود و برنامه «حج» نيز عيد سعيد قربان در ساعت 1:00 از سيماي معارفي انگليسي شبكه جهاني سحر پخش مي‌شود.
همچنين سريال «ابراهيم خليل الله(ع)» نيز از 17 آذرماه تا روز عيد سعيد قربان به مدت سه شب در ساعت 1:52 دقيقه بامداد از سيماي معارفي انگليسي شبكه جهاني سحر پخش مي‌شود.
سيماي كردي شبكه جهاني سحر نيز به مناسبت عيد سعيد قربان، ويژه‌برنامه «ستارگان آسمان ولايت»(با نام كردي تيشكي رزگاري) را كه «رامين بياني» تهيه‌كنندگي و كارگرداني آن را بر عهده دارد، براي مخاطبان كرد زبان خود تدارك ديده كه به همين مناسبت دوشنبه هجدهم آذرماه در شب عيد سعيد قربان ساعت 20:20 دقيقه به وقت تهران پخش خواهد كرد.
در اين ويژه‌برنامه با اجراي «آزاد ابراهيمي»، فلسفه و تاريخچه عيد سعيد قربان و اينكه مبداء آن از كجا بوده و چه مسيري را طي كرده تا به زمان حضرت رسول اكرم(ص) رسيده، داستان قرباني كردن حضرت اسماعيل(ع) توسط حضرت ابراهيم(ع) همچنين فلسفه و هدف از قرباني كردن و اينكه آيا قرباني كردن فقط ذبح گوسفند است يا نمادي است از قرباني كردن خود انسان در مقابل پروردگار خويش و ... مورد تحليل و بررسي قرار مي‌گيرد.
شعرخواني، پخش تواشيح و مولودي‌خواني و... همچنين شعرخواني «مناف ايران پناه» ويژه عيد قربان، روايت داستان در مورد پيامبر توسط «شيلان رحماني» در يك فضاي دكور مجازي و پخش نريشن مرتبط با موضوع برنامه، از جمله آيتم‌هاي مختلف تشكيل‌دهنده اين ويژه‌برنامه 15 دقيقه‌اي است.
سيماي فرانسه شبكه جهاني سحر نيز در همين راستا برنامه‌اي با مدت زمان 20 دقيقه به تهيه كنندگي، كارگرداني و نويسندگي «محسن رفيعي پورعلوي» ويژه عيد سعيد قربان تدارك ديده كه سه‌شنبه نوزدهم آذرماه ساعت 10:58دقيقه به وقت تهران روي آنتن خواهد برد.
در اين ويژه برنامه با حضور «مسلم فدا حسين» به عنوان كارشناس، درخصوص تكريم عيد سعيد قربان و چرايي و چگونگي اهتمام به اين امر و نيز مناسك مرتبط با اين ايام بحث و گفت‌وگو مي‌شود. پخش تصاوير و وله‌هاي مختلف مرتبط با موضوع برنامه نيز از ديگر بخش‌هاي اين ويژه برنامه خواهد بود.
از جمله عوامل تهيه اين برنامه مي‌توان به مجري: مهدي توجه؛ دستيار صدا: رضا اسلامي، تدوين‌گر: سيد محسن موسوي، ويراستار: آزيتا همپارتيان و تصويربردار: غلامرضا صفايي اشاره كرد.
پايان پيام
 دوشنبه 18 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 223]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن