تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):گويا مؤمنان همان فقيهان (فرزانگان دين فهم) و اهل انديشيدن وپند گرفتن هستند. شنيد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815518641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اشپيگل فاش كرد : عربستان با ميانجيگري آمريكا به ملاعمر پناهندگي مي دهد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: اشپيگل فاش كرد : عربستان با ميانجيگري آمريكا به ملاعمر پناهندگي مي دهد
هفته نامه اشپيگل در خبري قابل تامل اعلام كرد: دولت عربستان سعودي به ملاعمر رهبر طالبان - به طور مخفيانه - پناهندگي خواهد داد.
به گزارش شبكه خبر، هفته نامه آلماني اشپيگل در نسخه اينترنتي خود به نقل از ملك عبدالله پادشاه عربستان سعودي نوشت اگر ملامحمد عمر َ، رهبر گروه طالبان بخواهد در كشور عربستان سعودي زندگي كند، دولتش حاضر است به وي پناهندگي سياسي بدهد.

اشپيگل قرار است فردا جزييات كامل اين خبر را در مجله اش منتشر كند.

اين هفته نامه پيشاپيش در نسخه اينترنتي خود مخاطبانش را دعوت كرده كه فردا در مجله اشپيگل اخبار تكميلي را در اين باره بخوانند.

اشپيگل در سايت اينترنتي خود فاش كرده است كه روساي جمهوري آمريكا و افغانستان، پادشاه عربستان سعودي را قانع كرده اند كه به رهبر طالبان پيشنهاد پناهندگي سياسي بدهد.

اين در حالي است كه دولت افغانستان و گروه طالبان هر دو از ابراز نظر درباره احتمال صحت داشتن خبر پيشنهاد پناهندگي سياسي به ملا عمر رهبر گروه طالبان از سوي پادشاه عربستان سعودي خودداري كرده اند.

حامد كرزاي رئيس جمهور افغانستان به تازگي براي شركت در كنفرانس اديان كه به پشنهاد پادشاه عربستان سعودي در نيويورك برگزار شده بود، سفري به آمريكا داشت و در آنجا با پادشاه عربستان سعودي و آصف علي زرداري رئيس جمهور پاكستان ديدار كرد.

بعد از بازگشت از اين سفر بود كه كرزاي در كابل اعلام كرد كه اگر ملاعمر بخواهد با دولت افغانستان مذاكره كند، از او محافظت خواهد كرد.

همچنين گزارش ها از كابل حاكي است كه دولت افغانستان تصاوير ملاعمر، اسامه بن لادن و ايمن الظواهري را كه در شماري از چهار راه هاي كابل نصب شده بود جمع كرده است.

به نوشته اشپيگل ، در كنار اين تصاوير اعلام شده بود كه هر كس خبر و آدرسي از اسامه بن لادن، الظواهري و ملاعمر داشته باشد و آن را در اختيار نيروهاي ائتلاف قرار دهد، برنده جايزه خواهد شد.

در همين حال برخي از خبرگزاري ها به نقل سخنگوي وزارت خارجه عربستان سعودي نوشته اند كه چنين پيشنهادي از سوي پادشاه عربستان سعودي به ملاعمر رهبر طالبان داده نشده است.

مسئله پناه دادن به رهبر گروه طالبان در حالي مطرح مي شود كه مسئله مذاكره ميان دولت افغانستان و گروه طالبان به داغ ترين موضوع افغانستان تبديل شده و انتشار اين خبر در داخل و خارج افغانستان واكنش هاي متفاوتي را به دنبال داشته است.
 دوشنبه 18 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 337]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن