تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ای على! عقل چيزى است كه با آن بهشت و خشنودى خداوند رحمان به دست مى‏آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815422692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش رسمي و سالانه جمعيت حقوق شهروندان: نژادپرستي، سلب‌آزادي و نقض حقوق بشر در اسرائيل افزايش يافته است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش رسمي و سالانه جمعيت حقوق شهروندان: نژادپرستي، سلب‌آزادي و نقض حقوق بشر در اسرائيل افزايش يافته است
خبرگزاري فارس: جمعيت حقوق شهروندان در گزارش رسمي و سالانه خود درباره وضعيت حقوق بشر در اسرائيل تصريح كرده است، نژادپرستي، سلب آزادي و اختلاف‌هاي يهود و عرب به حدي در اسرائيلِ قرن 21 زياد شده است كه ديدن وضع زندگي مردم در برخي مناطق، انسان به ياد كشورهاي جهان سوم مي‌افتد.


به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري "عرب48"، گزارش سالانه "جمعيت حقوق شهروند" درباره وضعيت حقوق بشر در اسرائيل كه امروز يكشنبه منتشر شد، تصويري تيره از حقوق بشر در اسرائيل و سرزمين اشغالي فلسطين به دست خواننده اين گزارش مي‌دهد.
بنا بر اين گزارش، گزارش سالانه اين مركز حقوق بشر به افزايش قوانيني در كنيست (پارلمان) اسرائيل اشاره مي‌كند كه اثبات كننده وجود گرايش‌هاي نژادپرستانه در فلسطين اشغالي است.
بنا بر اين گزارش رسمي، در كنار گرايش‌هاي نژادپرستانه، قيد و بندهايي ديده مي‌شود كه آزادي‌هاي بديهي و اوليه را نقض مي‌كند و حقوق بشر را زير پا مي‌گذارد.
در گزارش اين مركز حقوقي آمده است: در اسرائيل امروز و در آستانه قرن 21 هنوز شهرونداني هستند كه (نه از روي تصادف عرب زبان هستند) وضع زندگي‌شان انسان را به ياد جهان سوم مي‌اندازد.
در اين گزارش به مكان زندگي برخي از اين انسان‌ها اشاره شده و در ميان آن نام قدس شرقي و برخي روستاهاي منطقه نقب ديده مي‌شود.
در اين گزارش تصريح شده است شكاف و دو دستگي ميان يهود و عرب افزايش يافته و نژادپرستي تشديد شده است. در حالي كه هيچ كاري براي بهبود اوضاع انجام نمي‌شود.
در اين گزارش آمده است، بدتر از اين، آنچه تصوير حقوق بشر را در اسرائيل تيره‌تر مي‌كند، اشغالگري و تشكيل نظام تفرقه در مناطق اشغال شده است. از 41 سال گذشته اسرائيل حدود 4 ميليون فلسطيني را در كرانه باختري و نوار غزه از حقوق اوليه محروم كرده است و افراد اين مناطق زير لواي دولتي زندگي مي‌كنند كه خود را دموكرات مي‌خواند.
بر اساس اين گزارش، در اسرائيل سيستمي نظامي حاكم است كه هيچ حقي را براي كسي تامين نمي‌كند، نه حق زندگي نه حق امنيت و نه حق آزادي عبور و مرور. علاوه بر اين بايد حقوقي مانند آموزش، تحصيل، آزدي بيان و حقوق بهداشتي را بايد به اين امر افزود كه البته از زمان آغاز انتفاضه دوم كه اواخر سال 2002 شروع شد بيشتر حقوق، معاني خود را در بخش‌هاي اشغالي از دست داده است.
در اين گزارش سالانه، از گزارش‌ها، بيانيه‌هاي سازمان‌هاي غير دولتي، مقالات مطبوعاتي، ميزگردها، اسناد پارلمان اسرائيل، داده‌ها و آمار و ارقام دولتي و امثال آن استفاده شده است.
انتهاي پيام/.
 يکشنبه 17 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن