تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815341306




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فوريت طرح حمايت از مراكز آموزش عالي غير دولتي تصويب شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: فوريت طرح حمايت از مراكز آموزش عالي غير دولتي تصويب شد
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به فوريت بررسي طرحي در حمايت از تاسيس و تقويت موسسات و مراكز آموزش عالي غير دولتي راي مثبت دادند.

به گزارش خبرنگاري پارلماني مهر، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در ادامه جلسه علني امروز به بررسي دو فوريت طرحي با عنوان حمايت از تاسيس و تقويت موسسات و مراكز آموزش غير دولتي پرداختند اما دو فوريت اين طرح با 115 راي موافق، 83 راي مخالف و 11 راي ممتنع از مجموع 219 نماينده حاضر به تصويب نرسيد.

سپس براي يك فوريت اين طرح راي گيري شد و يك فوريت آن با 124 راي موافق، 66 راي مخالف و 8 راي ممتنع از مجموع 218 نماينده حاضر به تصويب رسيد.

بر اساس اين طرح و در صورت تصويب نهايي اساسنامه دانشگاهها و مراكز آموزش عالي غير دولتي به پيشنهاد هيئت موسس و بر حسب مورد با تصويب شوراي گسترش وزارتخانه هاي علوم، تحقيقات و فناوري و يا بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و تاييد شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصويب مي شود.

بر اساس اين طرح اساسنامه دانشگاهها و مراكز آموزش عالي كه قبلا به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسيده است همچنان معتبر بوده و هر گونه تغيير در آن با تصويب هيئت موسس و تاييد شوراي عالي انقلاب فرهنگي صورت خواهد گرفت.

اين طرح به امضاي 36 نماينده رسيده است.

كاظم دلخوش نماينده صومعه سرا در ضرورت دو فوريت اين طرح گفت: در شرايط فعلي احساس مي شود براي تقويت جايگاه قانوني دانشگاهها و موسسات آموزش غير دولتي و حفظ و ارتقاء آموزش و پژوهش كشور بايد به سمت تقويت موسسات آموزش غير دولتي رفت.

وي خاطرنشان كرد: اين طرح در جهت دستيابي به آرمانهاي اصل 44 قانون اساسي تهيه شده است.

محمود دهقان نماينده طرقبه در مخالفت با دو فوريت اين طرح اظهار داشت: طرح دو فوريتي زماني در مجلس مطرح مي شود كه موجب جلوگيري از خساراتي در كشور شود چه خساراتي در كشور وجود دارد كه اين طرح با دو فوريت در مجلس مطرح شده است.

وي با انتقاد از محتواي طرح مذكور گفت: هر مرجعي كه اجازه تدوين اساسنامه دانشگاهها و موسسات غير دولتي را دارد مي تواند آن اساسنامه را تغيير دهد، مجلس نمي تواند قانوني را تصويب كند كه به شوراي عالي انقلاب فرهنگي بگويد شما اجازه دست زدن به اساسنامه دانشگاهها و موسسات غير دولتي را نداريد.

دهقان گفت: حال كه قرار شده اساسنامه دانشگاه آزاد در شوراي عالي انقلاب فرهنگي بررسي شود ما مي خواهيم قانوني تصويب كنيم كه اساسنامه دانشگاه اصلاح شود.

علي اصغر يوسف نژاد نماينده ساري نيز در موافقت با دو فوريت اين طرح اظهار داشت: اين طرح هيچ ارتباطي با دانشگاه آزاد ندارد هم اكنون 230 مركز و موسسه آموزشي غير دولتي در كشور وجود دارد كه اين طرح براي تقويت آن مراكز است.
 يکشنبه 17 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن