تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809936181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهرهاي جهان گردش در مومباي (3)


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: شهرهاي جهان گردش در مومباي (3)
جام جم آنلاين: مومباي شهر تجارت و كار و هنر براي هندي‌ها و مقصد خوبي براي گردشگران و بازرگانان خارجي است. اگر به مومباي سفر كنيم و به گردش در اين شهر بزرگ بپردازيم، چشم‌اندازهاي زيبا و متنوعي از بناهاي تاريخي و امروزي، گردشگاه‌هاي طبيعي و باغ‌هاي سنتي را مي‌بينيم. به اين مجموعه‌ها البته جاهاي شلوغ و بازارهاي آن را هم بايد اضافه كرد. پرجمعيت‌ترين شهر جهان لحظه‌اي آرام ندارد و قلب تپنده اقتصاد و هنر سرزمين پهناور هند است.


وقتي از هنر سخن به ميان مي‌آيد، همه به ياد باليوود مي‌افتند كه شهرتي جهاني دارد و در آنجا سالانه دوبرابر هاليوود فيلم توليد مي‌شود.

وقتي به فرودگاه مومباي مي‌رسيم، آنجا هواپيماهاي زيادي را مي‌بينيم كه حكايت از پرتردد بودن شهر مي‌كند. ساختمان‌هاي فرودگاه قديمي است و حتي در آنها از پنكه‌هاي فلزي قديمي براي خنك كردن هوا استفاده مي‌شود. وقتي از سالن بيرون مي‌‌رويم تا عازم مقصد خود در شهر شويم، صف طويل ده‌ها و گاهي صدها تاكسي را مي‌بينيم كه منتظر مسافر هستند. در مومباي تا دلتان بخواهد تاكسي مي‌بينيد. ساكنان فقير شهر كمتر از تاكسي استفاده مي‌كنند. اما از آنجا كه ميانگين درآمد شهروندان مومباي در مقايسه با بسياري ديگر از شهرهاي هند بالاتر است، خيلي‌ها ترجيح مي‌دهند يا از تاكسي استفاده كنند يا اين كه خودشان خودروي شخصي دارند.

بسياري از عكاسان با استعداد و حرفه‌اي هند در مومباي كار مي‌كنند. شايد رونق فيلمسازي در اين شهر و اين كه باليوود در آنجا قرار گرفته، سبب شده تا علاقه‌مندان عكاسي بومباي را انتخاب كنند. از آنجا كه مقر بسياري از شركت‌هاي تبليغاتي هند در مومباي واقع شده و نمايشگاه‌هاي آنها مرتب برگزار مي‌شود، عكاسان فرصت كار به اندازه كافي دارند.

هم كريكت، هم قايقراني

براي گردشگران و دوستداران ورزش، مومباي جذابيت‌هاي زيادي دارد، شماري از گردشگران اروپايي كه به اين شهر سفر مي‌كنند، از امكانات ورزش كريكت بهره‌مند مي‌شود.

ابته كريكت در مومباي بسيار محبوب است و هر كس توان مالي داشته باشد و از كريكت خوشش بيايد يا با اين ورزش آشنا باشد، به زمين كريكت مي‌رود. خيلي‌ها به مومباي، شهر كريكت هم مي‌گويند. كريكت را انگليسي‌ها به مومباي بردند و آن را گسترش دادند، در فصل زمستان، قايقراني در مومباي رونق مي‌گيرد. چون در اين فصل هواي شهر و ساحلش معتدل است،‌ مومباي تعداد زيادي باشگاه قايقراني دارد كه دوره‌هاي آموزشي براي علاقه‌مندان برگزار مي‌كنند، نكته جالب اين كه در هر پايان هفته در فصل زمستان، مسابقه قايقراني با شركت علاقه‌مندان زيادي برگزار مي‌شود.

صرف غذا در فضاي باز

علاقه‌مندان غذاهاي هندي، در مومباي هر غذايي را كه بخواهند، پيدا مي‌كنند. در اين شهر رستوران‌هاي زيادي غذاهاي سرزمين‌هاي ديگر را هم عرضه مي‌كنند. اگر قصد داريد در فضاي آزاد غذا بخوريد، تعداد رستوران‌هايي كه مطابق ميل شما باشند، كم نيستند، براي اين منظور مومباي بهترين شهر هند است، جنوب شهر مومباي پر از مكان‌هايي است كه در فضاي آزاد غذا عرضه مي‌كنند. البته تا مي‌توانيد به سراغ دست‌فروش ها و دارندگان چرخ‌هاي سيار كه انواع غذاها را طبخ مي‌كنند و مي‌فروشند، نرويد. براي مطمئن شدن از سالم بودن غذا، به رستوران‌هاي معتبر و شناخته شده مراجعه كنيد.

2 ساعت تا كوهستان

مومباي، شهري بندري است كه هم سطح درياست. اما علاقه‌مندان به طبيعت كوهستاني نگران نباشند. با ماشين مي‌توانيد به نزديكي تپه‌ها و كوه‌هاي صخره‌اي برويد. مدت زمان رسيدن از شهر به اين مكان‌ها حدود 2 ساعت است. اينجا براي پياده‌روي در هواي آزاد و كوهپيمايي و صخره‌نوردي مناسب است. كوهنوردان اهل مومباي پس از تمرين ورزش خود در نزديكي شهر، به آمادگي لازم جهت اجراي برنامه‌هاي كوهنوردي در هيماليا دست پيدا مي‌كنند.

هيماليا در شمال كشور هند قرار گرفته است.

پارك ملي گاندي

بيرون از شهر مومباي، مناطق جنگلي بسيار زيبايي وجود دارد كه براي پياده‌روي، دويدن و گردش مناسب است. در اينجاها با جنگل انبوه و جويبارها و رودهاي كوچكي روبه‌رو مي‌شويد. يكي از زيباترين جنگل‌هاي مومباي، پارك ملي گاندي است كه حيوانات آن حفاظت شده‌اند. اين پارك ملي در شمال حومه شهر قرار گرفته و 104 كيلومتر مربع وسعت دارد و يكي از پربازديدكننده‌ترين پارك‌هاي ملي آسياست. سالانه بيش از 2 ميليون گردشگر از اين پارك ملي ديدن مي‌كنند و ضمن گردش در آن، به ورزش هم مي‌پردازند.

در اين بوستان، غارهاي كان هري (Kanheri) وجود دارد كه روي صخره‌هاي آنها، سنگ نوشته‌هايي به قدمت 2400 سال ديده مي‌شود.

ساكنان بودايي روي سنگ‌هاي غار مي‌نوشتند. در سال 1981 پس از كشته شدن سانجاي گاندي پسر اينديرا گاندي در سانحه هوايي، نام او را روي اين پارك ملي گذاشتند.

در پارك ملي سانجاي گاندي انواع جانوران وحشي، از قبيل پلنگ، ببر، ميمون، آهو و گونه‌هاي زيادي از پرندگان زيست مي‌كنند. منطقه‌اي كه پارك در آن قرار گرفته، تپه‌اي است و بلندترين نقطه‌اش 400 متر ارتفاع دارد. پارك دو درياچه بزرگ دارد كه براي ورزش‌هاي آبي در آن تسهيلاتي به چشم مي‌خورد، پارك گاندي را ريه‌هاي مومباي مي‌گويند.

ترجمه و تاليف: جهانگير چراتي
 يکشنبه 17 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن