تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815303436




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان ثبت احوال كشور اعلام كرد:تبادل اطلاعات 36 دستگاه با پايگاه اطلاعاتي كشور


واضح آرشیو وب فارسی:موج: رييس سازمان ثبت احوال كشور اعلام كرد:تبادل اطلاعات 36 دستگاه با پايگاه اطلاعاتي كشور
خبرگزاري موج - دكتر آيت اللهي از تبادل اطلاعات 36 دستگاه كشور با پايگاه اطلاعاتي كشور خبر داد و گفت: برخي از اين پايگاه‌ها كليه خدمات خود را از طريق سامانه اطلاعاتي انجام مي‌دهند و امنيت اقتصادي كشور نيز وابسته به عملكرد صحيح و دقيق اين پايگاه‌هاست.


به گزارش موج ،آيت اللهي رييس سازمان ثبت احوال كشور در همايش تبيين ويژگي‌هاي كارت شناسايي ملي و كاربرد آن در دولت الكترونيك، به تشريح نظام جامع‌ شناسايي ايرانيان پرداخت.
آيت اللهي ارائه خدمات دقيق، صحيح و آسان براي مردم را از اهم خدمات سازمان ثبت و احوال به مردم بيان كرد و گفت: ثبت ولادت و صدور شناسنامه، ثبت واقعي وفات و صدور گواهي آن، تعويض شناسنامه‌هاي موجود در دست مردم، ثبت ازدواج و طلاق و نقل تحولات، صدور گواهي ولادت براي اتباع خارجه، صدور كارت شناسايي ملي، جمع‌آوري و تهيه آمارهاي انساني سراسر كشور و انتشار آن و تنظيم دفاتر ثبت كل وقايع و نام خانوادگي از جمله وظايف سازمان ثبت و احوال است.
وي گفت: بر اساس ماده 34 قانون ثبت احوال در راستاي قانون اساسي و مدني، افشاي محتويات سند جز براي خود شخص، ممنوع است.
وي آشنا شدن با سامانه ثبت احوال نوين، امكاناتي كه در اختيار نظام مديريت كشور قرار گرفته و اقدامات راهبردي كه در راستاي نظام جامع ايرانيان صورت گرفته را از جمله مواردي ذكر كرد كه سبب ايجاد پايگاه امنيتي كشور شده است.
دكتر آيت اللهي تسهيل در شناسايي مطمئن ايرانيان، كمك در بروز نگهداري اطلاعات مربوط به نشاني افراد و كد پستي 10 رقمي، ايجاد امكانات اتصال الكترونيك و ايجاد بانك اطلاعات عكس را از اهداف صدور كارت شناسايي ملي براي افراد بالاي 15 سال بيان و خاطرنشان كرد: از سال 68 نيز سامانه كارت ملي تشكيل و بدين جهت شناسنامه‌هاي سال 68 به بعد حاوي شماره ملي شدند.
وي اظهار كرد: از سال 79 ابلاغ شماره ملي به همه مردم آغاز شده و از نيمه دوم سال 80 صدور كارت شناسايي ملي شروع به توليد شد كه در همين راستا ايجاد بانك اطلاعات عكس ايرانيان و بانك اطلاعات نشاني نيز به وجود آمد.
در اين جلسه همچنين عبودي معاون حقوقي و سجلي سازمان ثبت و احوال كشور به تبيين ويژگي هاي كارت شناسايي ملي پرداخت و گفت: ارائه خدمت به مردم و شناسايي مردم بايد از طريق كارت شناسايي ملي صورت گيرد.
عبودي گفت: استفاده از طرح‌هاي امنيتي در توليد اين مدارك، استفاده از چاپ‌هاي امنيتي، كنترل كامل و دقيق مدارك و استفاده از كاغذها و مركب‌هاي امنيتي از جمله روش‌هاي مقابله با جعل كارت‌هاي شناسايي است.
 يکشنبه 17 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 463]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن