تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815563345




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استفاده از بالگرد در سرکوب مردم بحرین


واضح آرشیو وب فارسی:ایران ویج: استفاده از بالگرد در سرکوب مردم بحرین

حمله شبه نظامیان وابسته به رژیم آل خلیفه به تشییع کنندگان پیکر شهدا بحرینی در شهر منامه و المحرق و ربایش یکی از رهبران مخالف از جمله آخرین تحولات این کشور است. به گزارش مهر به نقل از العالم، در حالی که مخالفان بحرینی با اصلاحات اعلام شده از سوی پادشاه در زمینه اختیارات پارلمان مخالفت کرده و خواستار تشکیل پارلمان با اختیارات کامل شده اند، حمله برنامه ریزی شده به مخالفان در نقاط مختلف این کشور همچنان ادامه دارد.
روز گذشته نیروهای وابسته به رژیم بحرین با نقض آزادی دینی و بشری به مراسم تشییع پیکر شهید “یوسف الموالی” در جزیره المحرق یورش بردند. در این حمله از گازهای خفه کننده، بمبهای صوتی و تیراندازی برای متفرق کردن مردم استفاده شد. در پی این حمله وحشیانه برخی از مردم حاضر در مراسم تشییع شهید دچار خفگی شده و برخی دیگر نیز زخمی شدند.
بنابر این گزارش، شهید یوسف الموالی توسط رژیم بحرین در زندان تحت شکنجه به شهادت رسید اما مقامات بحرینی ادعا کردند وی در دریا غرق شده است. در همین حال خانواده این شهید خواستار حضور یک پزشک بی طرف برای بررسی شهادت وی شده بودند که این مسئله با مخالفت رژیم آل خلیفه مواجه شد.
تصویری از مراسم تشییع شهدا
در این تظاهرات “یوسف امرالله” از رهبران جمعیت الاخاء بحرین نیز ربوده شد و اطلاعی از سرنوشت وی در دست نیست. “موسی الانصاری” دبیرکل این جریان مخالف در بحرین امروز در بیانیه ای با اشاره به ربایش امرالله تاکید کرد: رژیم بحرین مسئولیت کامل این ربایش را برعهده دارد.
وی تاکید کرد: تلاشهای ما تاکنون در تماس با مقامات مختلف جهت اطلاع از سرنوشت وی بی نتیجه مانده است. ما اطلاع داریم که یوسف امرالله در مراسم تشییع حضور داشته و در حالی که قصد کمک به یکی از تظاهرات کنندگان را داشته به دست نیروهای وابسته به رژیم بازداشت شده است.
دبیرکل جمعیت الاخاء افزود: نیروهای رژیم بحرین در این مراسم با استفاده از بالگرد تشییع کنندگان را هدف گازهای اشک آور و خفه کننده قرار دادند و با مردم، زنان و کودکان همچون حشرات برخورد کردند.
از سوی دیگر، مراسم تشییع پیکر شهید “محمد خمیس الخنیزی” که دومین شهید تظاهرات روز جمعه گذشته در اثر استنشاق گازهای کشنده بود در منامه به خشونت گرایید. نیروهای بحرینی با حمله به مردم از رسیدن تشییع کنندگان به محل سابق میدان اللولوء جلوگیری کردند.
نیروهای رژیم آل خلیفه با وجود مسالمت آمیز بودن این مراسم به سوی مردم گازهای اشک آور پرتاب کرده و در مواردی نیز به سوی آنها تیراندازی کردند.
در تحولی دیگر، خبرگزاری آلمان امروز در گزارشی به پوشش تحولات بحرین پرداخت که پیش از این کمتر در رسانه های غربی دیده می شد.
در این گزارش با اشاره به افزایش خشونتها در بحرین آمده است: پلیس بحرین و حامیان دولت روز گذشته به مراسم تشییع جنازه در شهر المحرق حمله بردند.

۳ بهمن ۱۳۹۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران ویج]
[مشاهده در: www.iranvij.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن