تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منزلت مردم را در نزد ما، از اندازه روايتشان از ما بشناسيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815640528




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جهان - مخالفت اروپا با طرح امنيتي روسيه


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: جهان - مخالفت اروپا با طرح امنيتي روسيه
جهان - مخالفت اروپا با طرح امنيتي روسيه

گروه بين‌الملل:نشست وزراي امور خارجه سازمان امنيت و همكاري اروپا در هلسينكي فنلاند با اختلاف نظر بين روسيه و كشورهاي اروپايي بر سر طرح جديد امنيتي براي اروپا پايان يافت. به گزارش رويترز اين طرح كه ابتكار دميتري مدودف رئيس‌جمهور روسيه است، خواستار ايجاد يك پيمان امنيتي جامع بين روسيه و تمامي كشورهاي اروپايي است. مدودف در ديدار اخير خود با نيكلا ساركوزي رئيس‌جمهور فرانسه در شهر نيس فرانسه موافقت ضمني خود را براي بررسي اين طرح در نشست سازمان امنيت و همكاري اروپا جلب كرده بود. اما در نشست وزراي خارجه اين سازمان در هلسينكي مخالفت‌هاي آمريكا و برخي كشورهاي شرق اروپا مانع بررسي اين طرح شد. بر اساس پيشنهاد مدودف، آمريكا و برخي كشورهاي شرق اروپا مانع بررسي اين طرح شدند. براساس پيشنهاد مدودف روساي كشورهاي اروپايي، روسيه و آمريكا در اواسط سال ميلادي آينده در چارچوب سازمان امنيت و همكاري اروپا گرد هم آمده و به بحث و بررسي درباره رسيدن به يك راهكار جامع امنيتي براي اروپا مي‌پرداختند. روسيه اميدوار است كه در چارچوب اين طرح با گسترش يك‌جانبه ناتو به شرق و نيز استقرار سپر دفاع ضدموشكي آمريكا در شرق اروپا مقابله كند. با مخالفت وزراي خارجه سازمان امنيت و همكاري اروپا با پيشنهاد روسيه مبني بر نشست سران اين سازمان در اواسط سال آينده ميلادي سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه نيز از امضاي بيانيه پاياني نشست هلسينكي خودداري كرد.

لاوروف: آماده مذاكره با ناتو هستيم
در اين حال سرگئي لاوروف در حاشيه نشست هلسينكي با استقبال از تصميم اخير وزراي خارجه ناتو به از سرگيري گفت‌وگوهاي اين پيمان با روسيه، از آمادگي كشورش براي از سرگيري اين گفت‌وگوها خبر داد. به گزارش خبرگزاري ريانووستي روسيه، لاوروف با اذعان به اين نكته افزود كه آمادگي روسيه در حالي خواهد بود كه پيمان ناتو نيز منافع روسيه را به رسميت بشناسد. وزير امور خارجه روسيه بار ديگر با ابراز مخالفت كشورش با گسترش ناتو به شرق، مخالفت روسيه را با عضويت دو كشور اوكراين و گرجستان در اين پيمان امنيتي – نظامي گوشزد كرد. ناتو متعاقب بحران قفقاز و تهاجم نظامي روسيه به گرجستان از سپتامبر سال‌جاري گفت‌وگوهاي اين پيمان با روسيه را به حالت تعليق در آورده بود اما در اجلاس اخير وزراي خارجه اين سازمان در بروكسل تصميم گرفت تا گفت‌وگوهاي خود با روسيه را از سر بگيرد. روسيه معتقد است ضرورت همكاري‌هاي اين كشور براي انتقال تجهيزات نظامي و پشتيباني نيروهاي ناتو در افغانستان از طريق آسمان روسيه، اعضاي ناتو را واداشته است كه گفت‌وگوهاي خود با روسيه را از سر بگيرند، اين در حالي است كه ناتو اعلام كرده تا زماني كه روسيه از سياست‌هاي تهاجمي خود عليه همسايگان كوچك خود دست برندارد سطح گفت‌وگوها در چارچوب شوراي ناتو - روسيه را ارتقا نخواهد بخشيد.

ورود ناو جنگي روسيه به كانال پاناما
در اين حال ناو جنگي «چاباننكو»ي روسيه در راستاي انجام رزمايش دريايي مشترك روسيه و ونزوئلا جمعه‌شب وارد كانال پاناما شد. به گزارش خبرگزاري ريانووستي روسيه، اين ناو جنگي روسيه براي نخستين بار از زمان جنگ دوم جهاني به كانال پاناما وارد شده است. سفارت روسيه در پاناما جمعه‌شب و همزمان با ورود ناو روسي به كانال پاناما با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد كه ناو مزبور با عبور از كانال پاناما به اقيانوس آرام وارد خواهد شد و سپس دوباره با عبور از اين كانال به اقيانوس اطلس باز خواهد گشت. روسيه و ونزوئلا از يكم يا چهارم دسامبر يك رزمايش مشترك دريايي برگزار كردند كه ناظران سياسي برگزاري اين رزمايش روسيه در حوزه دريايي كارائيب را نوعي قدرت‌نمايي مسكو در حياط خلوت آمريكا و پاسخي به دخالت‌هاي واشنگتن در قفقاز و درياي سياه مي‌دانند. در حالي كه مقامات واشنگتن همزمان با برگزاري اين مانور اعلام كردند با وجود آنكه از نزديك نظاره‌گر اين مانور نظامي هستند، اما تهديدي از اين مانور عليه منافع واشنگتن در منطقه احساس نمي‌كنند. در مانور نظامي روسيه و ونزوئلا. 160 نيروي نظامي روسيه به همراه چهار ناو جنگي اين كشور در كنار 700 نيروي نظامي ونزوئلايي با 13 ناوچه جنگي اين كشور شركت دارند. ونزوئلا از جمله متحدان روسيه در منطقه آمريكاي لاتين است و هوگو چاوز رئيس‌جمهور چپ‌گراي اين كشور از مخالفان جدي واشنگتن در منطقه آمريكاي لاتين محسوب مي‌شود.
 يکشنبه 17 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن