تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815589233




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كشت سيب زميني در مزارع قصر شيرين آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: كشت سيب زميني در مزارع قصر شيرين آغاز شد
كرمانشاه - خبرگزاري مهر: مديرجهاد كشاوزري شهرستان قصرشيرين گفت : كشت سيب زميني در بيش از يك هزار هكتار از اراضي اين شهرستان شروع شده و پيش بيني مي شود كه تا نيمه اول بهمن ماه ادامه داشته باشد.

كيومرث شهبازي روز شنبه در گفتگو با خبرنگار مهر در كرمانشاه اظهار داشت: مديريت جهاد كشاورزي اين شهرستان نسبت به توزيع كودهاي شيميايي و سموم ضدعفوني، همچنين انعقاد قرارداد طرح سيب زميني و نظارت كارشناسان اين مديريت در تهيه بذر سيب زميني و متراژ مساحي اراضي زير كشت سيب زميني اقدام نموده وحمايت هاي خود را ادامه خواهد داد.

وي در ادامه از كشت محصولات زراعي در شركت تعاوني توليد ايثارگران در اين شهرستان در سطح 750 هكتار در سه فاز خبر داد و گفت: اراضي گندمبان در جنوب غربي شهرستان قصرشيرين واقع شده كه پس از پنج سال ركود امسال مجدداً با همت استاندار، نماينده مردم قصرشيرين در مجلس، رئيس سازمان جهاد كشاورزي و ديگر مسئولان استان راه اندازي و كشت و كار در آن آغاز شده است .

شهبازي با اشاره به مهمترين اقدامات صورت گرفته جهت رفع مشكلات اين شركت تعاوني گفت: اخذ مجوز آب مصرفي كشاورزي براي ايستگاههاي پمپاژ اوليه و ثانويه، تعمير سيستم آبياري تحت فشار قطره اي فاز يك و اجراي سيستم تحت فشار سوپر دريب به مساحت 40 هكتار، همچنين كاشت 40 هكتار ذرت پاييزه، ساخت و راه اندازي ايستگاه ثانويه فاز دو و انتقال آب كشاورزي به ابتداي قطعات كشاورزي به مساحت 430 هكتار از جمله اقدامات صورت گرفته براي رفع مشكلات اين شركت تعاوني بود.

وي از آماده سازي زير ساختهاي شهرك گلخانه اي فاز دو گندمبان خبر داد و اظهار داشت: پس از اخذ مجوز با پيگيري هاي بسيارآب و برق مصرفي اين شركت كه بر اساس تعرفه صنعتي بود به تعرفه كشاورزي تغيير يافت وهم اكنون بر اساس اين تعرفه محاسبه مي شود.

شهبازي با اشاره به تعمير و راه اندازي ايستگاه اوليه و ثانويه فاز سه گندمبان و انجام زير شكن در اين فاز گفت: بخش عمده اي از مشكلات و كمبودهاي فاز سه اين شركت برطرف شده و اين فاز نيز آماده بهره برداري است.

وي با بيان بخش ديگري از حمايتهاي انجام گرفته براي فعال سازي مجدد اين شركت با توجه به گستردگي كاري آن گفت: كود حيواني به ميزان پنج هزار تن درهر سه فاز به منظور اصلاح ساختمان خاك توزيع شده و در بخش مشاوره اي نيز كمكهاي قابل توجه اي صورت گرفته و اين روند ادامه خواهد يافت.

مدير جهاد كشاوزري شهرستان قصرشيرين به محصولاتي كه در شركت تعاوني گندمبان توليد مي شود اشاره كرد و عنوان داشت: گندم، جو، ذرت، سيب زميني، باقلا، خيار، خربزه و آناناس از جمله محصولات توليدي اين شركت است كه در آينده امكان كشت ساير محصولات نيز وجود دارد.

شهرستان قصرشيرين در غرب استان كرمانشاه واقع و از لحاظ كشاورزي يكي از مستعدترين مناطق استان محسوب مي شود.
 شنبه 16 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن