تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به جرّاح مدائنى فرمودند: آيا به تو بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، سهي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815448367




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرمانده پليس راه كشور: طرح ترافيكي زمستاني با حضور 8 هزار نفر از نيروهاي پليس آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فرمانده پليس راه كشور: طرح ترافيكي زمستاني با حضور 8 هزار نفر از نيروهاي پليس آغاز شد
خبرگزاري فارس: رئيس پليس راه كشور از به كارگيري 8 هزار و 109 نيرو در طرح زمستاني ترافيك امسال خبر داد.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، سرهنگ عليرضا اسماعيلي صبح امروز در مراسم افتتاحيه طرح زمستاني سال 87 در جمع خبرنگاران گفت: در آستانه فصل سرما و بارش نزولات جوي به منظور كنترل عبور و مرور و اعمال مديريت بر ترافيك جاده‌هاي كشور تيم‌هاي گشتي پليس راه به صورت شبانه‌روزي در 75 گردنه برف‌گير استقرار مي‌يابند.
وي تصريح كرد: در اجراي اين طرح سازمان هلال احمر اورژانس، راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، وزارت كشور به پليس راه كمك مي‌كنند.
سرهنگ اسماعيلي گفت: طرح زمستاني با استقرار 3 هزار و 745 تيم گشتي در 75 نقطه برفگير كشور در 13 مرحله 7 روزه در 25 استان به اجرا در مي‌آيد.
رئيس پليس راه كشور در ادامه افزود: سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي كشور با استقرار عوامل راهداري در 323 گردنه فعال شدن 550 واحد راهدار‌خانه، به كارگيري 1046 اكيپ زمستاني، استفاده از 10 هزار و 90 نيروي انساني، و 6 هزار و 550 دستگاه ماشين‌آلات راهداري در اين طرح حضور دارند. همچنين مركز حوادث و فوريت هاي پزشكي كشور (اورژانس) با به كارگيري 6 هزار و 374 نيرو در 703 پايگاه جاده‌اي، استفاده از 937 دستگاه آمبولانس، 7 فروند بالگرد و 11 دستگاه اتوبوس آمبولانس به پليس راه كمك مي‌كنند.
وي در ادامه اظهار داشت: سازمان جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران نيز با استفاده از 30 هزار و 42 نيروي عملياتي اعم از امداد‌گر، نجات‌گر، پزشك و پرستار جاده‌اي، 4 پايگاه امداد هوايي به كارگيري 832 دستگاه خودروي ارتباطات، وي. اچ. اف و اچ. اف، 191 ست نجات جاده‌اي، 201 پايگاه امداد نجات جاده‌اي، 145 پست موقت و سيار، 1121 نفر نيروي پشتيباني و عمليات، 346 دستگاه خودروي آمبولانس، 400 دستگاه خودروي آمبولانس پشتيبان، 374 دستگاه خودروي عملياتي پشتيبان، 54 دستگاه خودروي نجات، 6 فروند بالگرد و يك فروند خودروي اتاق عمل سيار در طرح زمستاني امسال مشاركت دارند.
سرهنگ اسماعيلي گفت: افزايش انضباط ترافيكي، تسهيل در رفت و آمد وسايل نقليه و روان‌سازي ترافيك، جلوگيري از انسداد معابر و ترافيك انساني، حضور گسترده عوامل پليس راه در محورهاي مواصلاتي كشور به ويژه گردنه‌ها، رسيدگي سريع به حوادث احتمالي، امداد‌رساني سريع و به موقع به مسافرين و در راه‌ماندگان با كمك عوامل امدادي و هماهنگي و همكاري با عوامل راهداري در مواقع انسداد راه از اهداف طرح زمستاني امسال است.
رئيس پليس راه كشور اظهار داشت: برابر هماهنگي با سازمان راهداري تمامي شركت‌هاي حمل بار و مسافر موظف شدند كه خودروهايشان را در طول فصل زمستان به زنجير چرخ يا لاستيك يخ‌شكن مجهز نمايند.
سرهنگ اسماعيلي تاكيد كرد: با خودروهاي فاقد زنجير چرخ يا لاستيك يخ‌شكن برخورد بدون اغماض خواهد شد و از ادامه حركت آنان جلوگيري مي‌شود.
وي در ادامه افزود: در سال گذشته به 9 هزار و 884 نفر از مسافراني كه به علت ريزش برف و كولاك در راه مانده‌اند امداد‌رساني شد. سرهنگ وي گفت: پليس راه استانها ضمن اطلاع‌رساني از طريق صدا و سيماي مركز استان با نصب بنر در ابتداي محورها ممنوع بودن تردد خودروهاي بدون زنجير چرخ را اعلام كنند.
رئيس پليس راه كشور افزود: اين طرح در 13 مرحله 7 روزه از پانزدهم آذر تا پانزده اسفند ادامه خواهد داشت.
سرهنگ اسماعيلي افزود: سال گذشته در كنترل تخلفات حادثه‌ساز رشد صد درصدي داشتيم و 67 هزار و 61 فقره سبقت غيرمجاز را اعمال قانون كرديم. همچنين 28 هزار و 890 مورد تخلف مربوط به فقدان تجهيزات ايمني (چرخ زنجير) اعمال قانون شد.
افندي زاده، رئيس سازمان راهداري كشور نيز در ادامه اين مراسم گفت: 25 هزار كيلومتر راه‌هاي شرياني در كشور داريم كه 6 هزار كيلومتر آن را گردنه‌ها و مناطق پر برف شامل مي‌شوند.
وي گفت: از 500 گردنه‌اي كه در كشور وجود دارد 60 گردنه بسيار مهم و حساس هستند و بايد در طول فصل زمستان مراقبت شوند.
وي در ادامه افزود: شركت‌هاي خصوصي همكار با وزارت راه موظف شده‌اند ماشين‌آلات خود را به صورت اجاره‌اي در اختيار سازمان راهداري قرار دهند.
رئيس پليس راه كشور از همكاري با سازمان هواشناسي خبر داد و گفت: بايد هواشناسي 5 روز قبل شرايط جوي را به ما اعلام كند.
افندي زاده تاكيد كرد: بايد از سفرهاي غيرضروري كاسته شود و شاهد كاهش تردد در جاده‌ها باشيم.
رئيس راهداري كشور از نصب دوربين‌ و تجهيزات هواشناسي در گردنه‌هاي كشور خبر داد.
انتهاي پيام/ر
 شنبه 16 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن