تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815574461




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حسن روحاني: دانشجو بايد دربيان دغدغه ها احساس امنيت كند


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: حسن روحاني: دانشجو بايد دربيان دغدغه ها احساس امنيت كند
رييس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: تمام مسوولان وظيفه دارند امنيت كامل را براي محيط دانشگاه و دانشجو فراهم كنند; دانشجو يعني پرسشگري، تحرك و نقادي; نبايد كسي از انتقاد دانشجو نگران باشد.
به گزارش ايسنا حسن روحاني، در آستانه روز دانشجو ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي
16 آذر و همه شهيدان دانشجو در دوران نهضت اسلامي و دفاع مقدس در سخناني در جمع اعضاي سازمان اسلامي دانشجويان ايران (سادا) گفت: دانشجويان همواره بايد اين احساس را داشته باشند كه حركت و مواضع شان در جامعه تاثير گذار است; به همين دليل احترام دانشجو و دانشگاه بايد به عنوان يك وظيفه سياسي اجتماعي محفوظ بماند.
وي گفت: كسي كه وارد دانشگاه مي شود وارد عرصه علم و پژوهش مي شود و كارش عمدتا تحصيل علم است، اما با توجه به اينكه دانشجو جزئي از جامعه است نمي تواند نسبت به سرنوشت كشورش احساس مسووليت نداشته باشد.
رييس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه در دوران دانشجويي، جوان خيلي در قيد و بند مسايل مادي نيست و به خوبي احساس آزادي مي كند با اشاره به آرمان خواه بودن دانشجو گفت: دانشجو هميشه آرمان خواه است و به قله نگاه مي كند و اين ويژگي نبايد كمرنگ شود.
رييس كميسيون سياسي امنيتي مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه امروز انتظار است مسوولان نسبت به دانشجويان و جنبش دانشجويي وظايف خود را انجام دهند، تصريح كرد: دانشجو بايد در انتقاد و بيان دغدغه هايش احساس امنيت كند، اينكه يك انجمن و جمعيتي يك سخنران منتقد را دعوت كند و بعد بترسد كه چه بلايي سرش خواهد آمد درست نيست و نبايد اين طور باشد.
وي تاكيد كرد: تمام مسوولان وظيفه دارند امنيت كامل را براي محيط دانشگاه و دانشجو فراهم كنند; دانشجو يعني پرسشگري، تحرك و نقادي; نبايد كسي از انتقاد دانشجو نگران باشد.
وي همچنين خطاب به مسوولان تاكيد كرد: بايد انگيزه هاي لازم را براي انجام كار سياسي براي دانشجو به وجود آورد، چرا بايد با فعالان سياسي يا فعالان فرهنگي در دانشگاه مثل بي تفاوت ها برخورد كرد يا حتي خداي ناكرده فعالان سياسي در فشار باشند.
روحاني خاطر نشان كرد: مسوولان بايد در برابر دانشجو سعه صدر داشته باشند و همه بايد نصيحت پذير باشند و نبايد از انتقاد سازنده و اعتراضات به حق و خشم مقدس دانشجو عصباني شوند.
وي در عين حال از اينكه برخي تشكل هاي سياسي دانشجويي به بيرون از دانشگاه وابسته اند و بعضي ها هم به دانشجو و جنبش دانشجويي نگاه ابزاري دارند، انتقاد كرد و گفت: اين يك نوع آسيب است كه دانشجو و دانشگاه را تهديد مي كند ونبايد بگذاريم ادامه يابد.
عضو مجلس خبرگان رهبري نيز با بيان اينكه دانشگاه بايد طرفدار منطق باشد نه شعار، اظهار داشت: دانشجو يعني طرفدار حركت توام با تدبير و طبيعي است كه طرفدار شعار پوچ بي محتوا نباشد. دانشجو هميشه عملكردها را با معيار علمي و منطق مقايسه مي كند.
وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: همه دانشجويان كشور بايد از امكانات موجود، عادلانه استفاده كنند و كسي حق ندارد به بهانه هاي سياسي بخشي از دانشجويان را از چتر حمايتي نظام محروم كند.
روحاني در ادامه با اشاره به انتخابات سال آينده رياست جمهوري تصريح كرد: در بحث انتخابات بايد كاري كنيد كه حضور مردم آگاهانه، پرشور و مبتني بر شعور باشد. هر چند براي انتخاباتي پرشور نياز است تا همه احساس كنند رقابتي عادلانه و سالم وجود دارد و سيستم انتخابات و سازوكارهاي آن درست است.
 جمعه 15 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن