تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، تاج سوره‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815699836




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آینده تجارت الكترونیك برپایه شبكه اجتماعی است


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: ICTPRESS - دكتر جلالی در سخنرانی خود در روز دوم كنفرانس بین المللی تجارت الكترونیك گفت : در حالی كه آینده تجارت الكترونیك در جهان به سمت مبانی شبكه های اجتماعی حركت می كند ....


در ایران استفاده از شبكه های اجتماعی پركاربر با توجه به معاملات و سهم بالای تراكنش های مالی و اعتباری و تجارت الكترونیك در شبكه ای اجتماعی مانند facebook با عدم دسترسی رو به رو بوده و فیلتر است!
به گزارش ICTPRESS ؛ وی با بیان این مطلب در ادامه به اهمیت توسعه زیرساخت های ارتباطی برای توسعه مبانی تجارت الكترونیك اشاره كرد و اظهار داشت : مهم تر از اینكه توسعه زیرساخت های ارتباطی برای تحقق تجارت الكترونیك در ایران مورد نیاز است، توسعه دانش و مبانی فرهنگی درك موقعیت حساس و فرصت شناسی مناسب برای این مهم ضروری است.


جلالی در ادامه به دو عنصر اطلاعات و ارتباطات اشاره كرد و گفت : این دو عنصر در یك شبكه اجتماعی و در تجارت هزاره سوم جزء مهم ترین عناصر توسعه پایدار جوامع دانش بنیان امروز و فردا شناخته شده است.
وی افزود : تولید اطلاعات، توزیع اطلاعات، استفاده از اطلاعات و تسلط بر ارتباطات اجتماعی و استفاده مناسب از رسانه.های نوین در جهت شكل دهی به افكار مشتری، روند تكاملی تجارت فردا را می سازد.
جلالی اظهار داشت : امكان تعامل اطلاعات بین فروشنده و خریدار بر اساس فناوری وب دو و سایر ابزارهای نوین فراهم شده است.
محقق ICT در ادامه تصریح كرد : ”تجارت الكترونیكی دو“ به معنای بهره گیری از ابزارهای فناوری “وب دو” برای رسیدن به اهداف تجارت در عصر حاضر در حال شكل گیری است.
“تجارت الكترونیكی دو” تحول نوینی است كه ارتقاء جایگاه محیط های كسب و كار را در فضای مجازی، با درگیر كردن مشتری در مراحل مختلف تولید، توزیع و مصرف به دنبال داشته است.
جلالی تاكید كرد : ”وب دو“ بستر توسعه شبكه های اجتماعی است.
بانی شهرالكترونیك كیش با اشاره به اینكه چند سال گذشته در همین جزیره اقدام برای تحقق شهرالكترونیك كیش صورت گرفت و همراه با مقامات ذی ربط برای بهره برداری از شهرالكترونیك كیش به این جزیره سفر كردیم و پس از 14 ماه تلاش با تغییر مدیریت، مسئله به حالت تعلیق و مسكوت درآمد ،به اهمیت ارزش گذاری پروژه های ملی از سوی مسئولان اشاره كرد.
وی تصریح كرد : با توجه به زحماتی كه دكتر صنایعی تا برگزاری این كنفرانس متحمل شدند اما حمایت ملی كمتری نسبت به حد مطلوب از آن به عمل آمد.
جلالی تاكید كرد : اكنون با توسعه شبكه های اجتماعی، نگاه مدیریت تجاری جهان متفاوت شده و ارائه خدمت با تصمیم سازی از سوی مشتری پیش می رود نه سلیقه مدیریتی .
وی در ادامه با بیان نقش تجارت الكترونیك در تحول اقتصادی چین و همچنین اشاره به نقش فناوری اطلاعات در GDP كشور هندوستان ، در خصوص سرعت توسعه فناوری اطلاعات و فاصله دیجیتالی سخن گفت كه فاصله دیجیتالی مانع بزرگی برای تحقق تجارت الكترونیك در یك كشور است.
وی به خبری در حوزه اینترنت اشاره كرد و گفت : «اینترنت پرسرعت» در اروپا اجباری می شود ، رئیس اسپانیایی جدید اتحادیه اروپا در صدد است، اینترنت پرسرعت را در محدوده الزامات خدمات عمومی قرار داده و دسترسی عمومی به آن را برای اعضای عضو اجباری كند.
وی گفت : این حرکت به هدف بهبود دسترسی وب در مناطق روستایی انجام شده ولی موجب بروز دغدغه.هایی برای بخش صنعت مخابرات شده است.
جلالی افزود : دغدغه ارائه پهنای باند زیاد در كشور ما نیز مانند صنعت مخابرات اروپا همواره وجود دارد.
وی ادامه داد : در یكی از شهرهای ایالت می سی سی پی به 100 هزار نفر اینترنت یك گیگا بیت در ثانیه از طریق فیبر نوری داده شد ؛ سرعت این شهروندان 250 برابر بیشتر از متوسط دسترسی سایر شهروندان آمریكایی است كه 4 مگابیت در ثانیه سرعت دسترسی دارند.
این استاد دانشگاه و كارشناس فناوری اطلاعات و تجارت الكترونیك تصریح كرد : این در حالی است كه در ایران حدود 21 گیگابیت در ثانیه دسترسی به اینترنت برای كل كشور وجود دارد.
وی در ادامه به موضوع شبكه های اجتماعی و میزان بهره مندی از آن در رده های سنی بالاتر اشاره كرد و گفت : بر اساس یك بررسی اخیر، سرویس.های شبكه اجتماعی به.طور فزاینده نزد كاربران سالمندتر محبوبیت یافته. است.
به گزارش ایسنا: مركز پژوهشی پیو در سال گذشته رشد بالای شمار كاربران بالای 50 سال كه به شبكه.های اجتماعی فیس بوك و توییتر می.پیوندند را ثبت كرده است. طبق یافته.های بررسی این مركز، بین ماه.های نوامبر 2008 و می 2010، درصد كاربران شبكه اجتماعی بین 50 تا 64 سال از 16 به 47 درصد افزایش یافته است؛ كاربران بالای 65 سال نیز از چهار به 26 درصد رسیده.اند.
جلالی گفت : بنابر ارزیابی این گزارش، شش درصد از كاربران 50 تا 64 سال روزانه از توییتر استفاده می.كنند. در میان كاربران 18 تا 29 سال استفاده از شبكه اجتماعی طی همین مدت از 67 به 86 درصد رسید و گروه سنی 30 تا 49 سال از 25 به 61 درصد رشد كردند.
محقق مدارس هوشمند در ادامه در خصوص فناوری در توسعه مبانی مدارس و مدارس هوشمند اشاره كرد و گفت : در مدارس اسکاتلند آی.پد جایگزین کتاب شد.
جلالی اظهار داشت : دانش.آموزان اسکاتلندی از این پس به جای کیف و کتاب تبلت آی.پد به دست می گیرند تا تجربه جدیدی از درس خواندن را داشته باشند.
وی افزود : یکی از مدارس نمونه اسکاتلند اقدام به ارائه تبلت های آی.پد به دانش آموزان به جای ابزارهای آموزشی سنتی دیگر کرده است.
بر این اساس این مدرسه 105 دستگاه آیپد را به شکل رایگان در اختیار دانش.آموزان قرار داده است.
این دستگاه ها به شبکه بی سیم مدرسه متصل شده و دانش.آموزان امکان دسترسی به اینترنت و سرور مدرسه را خواهند داشت.
بر این اساس دانش.آموزان لازم است تکالیف و فعالیت های مختلف را بر روی دستگاه آی.پد انجام دهند.
دكتر علی اكبر جلالی استاد دانشگاه علم و صنعت در ادامه اظهار داشت : فاصله دیجیتالی مانع اصلی توسعه تجارت الكترونیكی است.
وی در سخنان خود گفت : چرا باید به آینده تجارت الكترونیكی فكر كنیم؟
جلالی در این خصوص اظهار داشت : آینده متعلق به جوامعی است كه به جلو و نه عقب نگاه می كنند و با نامعینی های آن آشنا بوده و برای حل مسائل پیچیده حوزه تجارت به دنبال راه كارهای خلاقانه و نوآورانه متفاوت از روش های امروز هستند.
جوامعی كه علاقه ندارند به آینده فكر كنند، حداقل باید مردم خود را برای آینده های غیرقابل پیش بینی آماده كنند.
وی در پایان گفت : دو حوزه مهم تغییرات حوزه تجارت در جهان ارتباطی وجود دارد كه عبارت است از : BROADBAND و MOBILITY .






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن