تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804814934




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس كانون اصلاح و تربيت: حمايت از حق حيات كودك دغدغه مشترك همه ماست عملكرد غير حرفه‌اي و هيجان مدار به خانواده قرباني آسيب مي‌زند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس كانون اصلاح و تربيت: حمايت از حق حيات كودك دغدغه مشترك همه ماست عملكرد غير حرفه‌اي و هيجان مدار به خانواده قرباني آسيب مي‌زند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق اجتماعي

رييس كانون اصلاح و تربيت تهران گفت: به عنوان مدير كانون اصلاح و تربيت اعلام مي‌كنم كه مساله حمايت از حق حيات كودك دغدغه و درد مشترك همه ما در تمام سطوح است حتي در نهادهاي دولتي، قضايي و قانونگذار.

به گزارش خبرنگار حقوقي ايسنا، محسني در همايش حمايت از حقوق كودكان اظهار كرد: چندين سال است در سيستم قضايي مان به دنبال پيدا كردن روش‌هايي هستيم كه بهترين حمايت را از كودكان به عمل آوريم و تقريبا از تمام كساني كه دانشي در اين زمينه دارند درخواست كمك كرده‌ايم.

رييس كانون اصلاح و تربيت تهران با اشاره به اين‌كه اكنون كودكان بسياري از حق تحصيل و نيازهاي اوليه در كشورمان محروم‌اند و مورد كودك آزاري قرار مي‌گيرند، اضافه كرد: ما مي‌دانيم كه مشكلي به اسم قاچاق كودكان در ايران در حال شكل گيري است و سوء استفاده جنسي كم و بيش وجود دارد، نبايد اينها را ناديده بگيريم گرچه معقدم كه همه بايد درباره اين مشكل كار بزرگي انجام دهيم و زحمات بسياري بكشيم.

وي در ادامه به موضوع كودكان محروم از آزادي و در معرض قصاص پرداخت و گفت: بر اين نكته تاكيد مي‌كنم كه وضعيت قانوني ما در حال حاضر اينطور ايجاب مي كند كه در مورد كسي كه ديگري را به قتل رسانده حق تقاضاي قصاص وجود دارد. ما چه مي‌توانيم بكنيم؟ اولويت‌هايي بايد قائل شويم و در قالب برنامه زمان بندي شده و هدفمند حركت كنيم مگرنه چيزي به دست نخواهيم آورد.

محسني در ادامه گفت: بايد از پتانسيل‌هاي قانوني و شرعي موجود استفاده كرد. راهكار دوم استفاده از پتانسيل‌هاي پژوهشي است كه بايد تحقيقات با روش علمي با كمك رشته هاي مختلف انجام شود و نتيجه به قانونگذار ارايه شود در اين صورت مي‌توانيم مساله سن مسووليت كيفري را براي هميشه حل كنيم.

رييس كانون اصلاح و تربيت تهران با اشاره به اين‌كه در پرونده‌هاي قصاص افراد زير 18 سال معمولا زمان را از دست مي‌دهيم، گفت: ما صبر مي‌كنيم تا لحظه آخر كه ديگر هيچ كاري از لحاظ قانوني قابل انجام نيست. بعد مجبور مي‌شويم به رسانه‌ها متوسل شويم كه آن هم اثر خوبي بر خانواده قرباني ندارد. خانواده قرباني از لحظه اول احتياج به حمايت دارد و اگر حال آنها را در نظر بگيريم چون در حال حاضر تنها راه ما اخذ رضايت از خانواده قرباني است امكان موفقيت افزايش مي‌يابد.

وي افزود: ما با توجه به امكاني كه دادگستري استان تهران در اختيارمان قرار داده‌اند داريم تيمي تشكيل مي‌دهيم كه از لحظه اول در جريان پرونده قرار گيرند و ابعاد آن را بررسي كنند. عملكرد غير حرفه‌اي و هيجان مدار به خانواده قرباني آسيب مي‌زند و ممكن است موجب تجري جرم شود . اين موضوع احتياج به كار توام و همزمان دارد تقاضا دارم همه با ما همكاري كنند.

محسني در پايان با بيان اين‌كه ما موقعي موفق مي‌شويم كه همه نهادهاي مردمي و دولتي باهم باشند، تاكيد كرد: كار كردن در زمينه كودكان كاري عاشقانه است كسي بايد وارد اين حوزه شود كه عشق به آن داشته باشد اگر كسي به خاطر نام و نان وارد آن شود به اين روند لطمه مي‌زند.

انتهاي پيام
 جمعه 15 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن