تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815615400




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بنزين ، نياز اساسي معلولان فارس است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بنزين ، نياز اساسي معلولان فارس است
اجتماعي. معلولان. بنزين
شيراز- برخي از توانخواهان و معلولان فارس مي‌گويند : با توجه به اين كه استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي براي ما بسيار مشكل و تقريبا غير ممكن است تامين بنزين با سهيمه فوق‌العاده نياز اساسي معلولان است.

معلولان افرادي هستند كه به واسطه مصدوم بودن بخشي از اعضاي بدن قادر به انجام تمام فعاليت‌هاي خود در امور روزمره نيستند و به خاطر تفاوتي كه در ظاهر و رفتارشان دارند با محدوديت‌هاي عملكردي و فعاليتي مواجه هستند.

در واقع معلولان به دليل نقص عضو يا ناتواني كه دارند نمي‌توانند مانند انسان‌هاي ديگر كارهاي روزمره خود را به راحتي انجام دهند.

معلولان از آسيب پذيرترين افراد جامعه هستند كه به راحتي قادر به تامين حداقل نيازهاي طبيعي خود نيز نيستند و اين اقشار به دليل نبود همه زمينه ها براي حضور در جامعه از بسياري از امكانات جامعه محروم مي‌باشند.

با توجه به اين كه اين افراد مانند ديگر افراد جامعه نمي‌توانند از وسايل حمل و نقل عمومي استفاده كنند و استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي با توجه به شرايط موجود جامعه براي اين افراد بسيار مشكل است آنها مجبور هستند براي تامين نيازهاي روزمره خود از خودروهاي شخصي استفاده كنند.

جمع آوري كوپن‌هاي سوخت كه مدت پنج ماه است كه از آن مي‌گذرد ، نبود سوخت كافي براي معلولان مشكلات زيادي را براي آنان به وجود آورده ، كه اين افراد نمي‌توانند به راحتي در صحنه‌هاي اجتماعي حضور پيدا كنند.

يكي از معلولان استان فارس در اين‌باره در گفتگو با خبرنگار ايرنا افزود: ما به خاطره معلوليتي كه داريم روند ترددمان در سطح شهر مشكلات زيادي دارد.

سيد اميرحسين بناني افزود: ما معلولاني كه عصا و ويلچر داريم سوار شدن در اتوبوس ،ميني بوس و تاكسي برايمان مشكل است و هزينه ي سوار شدن در اين وسيله‌ها را هم بايد دو برابر پرداخت كنيم.

وي ادامه دارد: با توجه به پيگيري‌هايي كه انجام داده‌ايم تنها جوابي كه تا كنون به ما داده‌اند اين بوده كه كارت سوخت ويژه معلولين صادر شده و تا چند مدت ديگر به دستتان مي‌رسد.

يكي ديگر از معلولان گفت: بنزين نياز اساسي ما براي رفت و آمد است و ما با وسايل حمل و نقل عمومي نمي‌توانيم به راحتي از يك مكان به مكاني ديگر جا به جا شويم.

محمود نوذري اظهار داشت: نبود سوخت كافي باعث شده كه ما براي تامين نيازهاي زندگي خود هزينه‌هاي هنگفتي را بپردازيم.

نايب رييس جامعه معلولين استان فارس نيز در اين‌باره گفت: از وقتي كه بنزين سهميه بندي شد، اكثر ماشين‌هاي ما گاز سوز شده ولي با توجه به ازدحام زياد افراد در پمپ‌هاي گاز ما كه داراي زخم‌هاي بستر هستيم حداقل بايد نيم ساعت به سختي وقت بگذاريم.

محمد رضا زاهد افزود: قرار بوده كه كارت‌هاي سوختي را به معلولان بدهند كه تا كنون هيچ كارتي را به ما نداده‌اند و حدود هفت ماه است كه هيچ سوختي به ما داده نشده است.

وي با بيان اين مطلب كه ما به طور ميانگين اگر روزي ‪ ۱۰‬ليتربنزين به هر معلول بدهند هيچ مشكلي نخواهيم داشت ادامه داد: الان ما معلولان براي عبور و مرور و انجام كارهاي روزمره خود مجبوريم بنزين آزاد بخريم و هزينه زيادي را پرداخت كنيم.

يكي ديگر از اعضاي جامعه معلولين استان فارس گفت: نبود بنزين كافي باعث شده كه معلولان در صحنه‌هاي اجتماع حضور پيدا نكنند و حتي بسياري از فعاليت‌هاي روزمره خود را با تاخير انجام دهند.

محسن شاكري اضافه كرد: با پيگيري‌هاي انجام شده كارت سوخت ويژه ما معلولان صادرشده ولي هنوز به دستمان نرسيده است.

رييس جامعه معلولين استان فارس نيز در اين‌باره گفت: علي رغم اعلام ستاد سوخت كشور براي اختصاص سهميه بنزين به معلولان، معلولان استان فارس تا كنون هيچ سهميه‌اي دريافت نكرده اند.

سعيد فاني اظهار داشت: پس از اعلام سهميه بنزين توسط دولت معلولان با مشكلات فراواني مواجه شدند كه با اختصاص كوپن بنزين به اين افراد بخشي از مشكلات آنان برطرف شد.

وي ادامه داد: اما متاسفانه توقف تحويل بنزين كوپني دوباره معلولان را با انبوهي از مشكلات در خصوص اياب و ذهاب خود مواجه كرد.

فاني اضافه كرد: اين افراد به دليل نامناسب بودن وسايل حمل و نقل عمومي در شهرها به خودروهاي شخصي وابستگي زيادي دارند و با توقف توزيع بنزين كوپني با مشكلات زيادي مواجه شدند.

مشاور فرماندار شيراز درامور معلولين خاطر نشان كرد: هم اكنون فقط در شهر شيراز بيش از ‪ ۴۰۰‬نفر معلول داراي خودرو شخصي مدارك خود را براي گرفتن كارت سوخت معلولين تحويل داده‌اند و منتظر دريافت سهميه ي بنزين خود هستند.

فاني با بيان اين مطلب كه اين مشكل فقط مشكل معلولان استان فارس نيست و معلولان تمام كشور با اين مشكل مواجه هستند افزود: يكي از مواردي كه مسئولان قبل از سهميه بندي بنزين بايد به آن توجه مي‌كردند نياز شديد گروهايي خاص مانند معلولان به بنزين بود گه متاسفانه مورد توجه قرار نگرفت وي ادامه داد: همين موضوع باعث شده كه خودرو بسياري از معلولان در پاركينگ منازل آنان متوقف شود چرا كه اين افراد از اقشار كم بضاعت جامعه بوده و توان تامين بنزين با قيمت آزاد را ندارند.
 پنجشنبه 14 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن