تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815128634




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امام جمعه بيرجند: آشنايي جوانان با نماز شبيخون فرهنگي دشمن را خنثي مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امام جمعه بيرجند: آشنايي جوانان با نماز شبيخون فرهنگي دشمن را خنثي مي‌كند
خبرگزاري فارس: نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي و امام جمعه بيرجند گفت: آشنا كردن جوانان و نوجوانان با فرهنگ غني نماز و هدايت هرچه بيشتر آنان به سمت نماز تا حد زيادي مي‌تواند شبيخون فرهنگي دشمن را خنثي كند.
به گزارش خبرگزاري فارس از بيرجند، حجت‌الاسلام و المسلمين حسين صادقي صبح امروز در جلسه ستاد اقامه نماز خراسان جنوبي با اشاره به شبيخون فرهنگي كه دشمنان در حال حاضر عليه كشورمان به راه انداخته‌اند، افزود: در حال حاضر ما در معرض هجوم همه جانبه دشمنان شرف و انسانيت در سطح دنيا هستيم و اين همان شبيخون فرهنگي است كه مقام معظم رهبري همواره آن را گوشزد مي‌كنند.
وي نماز را يكي از مهم‌ترين عوامل مقابله با تهاجم فرهنگي غرب دانست و تصريح كرد: آشنا كردن جوانان و نوجوانان با فرهنگ غني نماز مي‌تواند توطئه‌هاي دشمنان اسلام و انقلاب را نقش بر آب كرده و آنان را در مقابل خطرات و حملات دشمناني حفظ كرد.
صادقي نماز را عصاره تمامي خوبي‌ها دانست و اظهار داشت: نماز انسان را پاك كرده و اثرات گناه را از بين مي‌برد از اين رو همه تكليف داريم تا بر اساس توانايي خود در اين راستا گام برداريم.
استاندار خراسان جنوبي نيز در اين جلسه توجه تمامي مسئولان را به نماز و احياي بيش از پيش آن در مجامع عمومي خواستار شد و گفت: در مقابل عشق و علاقه قلبي مردم به نماز و شركت در نمازهاي يوميه و جماعت اقدامات انجام گرفته از سوي مسئولان امر بسيار ناچيز بوده است كه بايد در اين راستا اقدامات خوبي صورت گيرد.
سيدصولت مرتضوي نقش نهادهاي زيربنايي و آموزشي همچون آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها را در نماز بسيار ضعيف دانست و گفت: از آنجا كه شخصيت ديني و مذهبي نسل جوان ما در پاي منابر و مساجد و اماكن مذهبي شكل مي‌گيرد نقش كمرنگ آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در اين امر مهم يك نقيصه است.
وي يادآور شد: اگر متون اسلامي قوي و اساتيد مجرب در زمينه نماز داشته باشيم اما حركت عملي در اين راستا صورت نگيرد قطعاً تأثيري نخواهد داشت، از اين رو بايد مسئولان امر در زمينه آشنا كردن نسل جوان و نوجوان با فرهنگ و اثرات نماز تصميمات راهبردي اتخاذ كنند.
مرتضوي تهيه گزارش‌هاي مرتبط با نماز از سوي صدا و سيما و مطبوعات، كمك‌هاي مادي ومعنوي به تشكل‌هاي خودجوش مردمي در مساجد سطح شهر، مساعدت دستگاه‌هاي دولتي در زمينه ساخت مساجد و شناسايي محلات فاقد مسجد از سوي فرمانداري، شهرداري و شوراي شهر را از جمله راهكارهاي عملي در راستاي پيشبرد اهداف ستاد اقامه نماز براي توسعه همه جانبه نماز خواند.
دبير ستاد اقامه نماز خراسان جنوبي نيز با بيان اينكه شاهد خيزش مضاعفي در راستاي احياي فرهنگ نماز در استان هستيم گفت: برگزاري نماز باران در استان، برگزاري شوراي منطقه دو نماز در خراسان شمالي، برگزاري چهار جلسه شوراي اقامه نماز استان، برگزاري مسابقه كتابخواني با موضوع نماز، برگزاري دو جلسه ائمه جماعات و روحاني شهرستان بيرجند، برگزاري مسابقه كتابخواني با موضوع زندگي حضرت علي (ع)، برگزاري دوره آموزشي 28 ساعته نماز در ادارات، شركت در شوراهاي اداري شهرستان‌هاي استان، مسابقه كتابخواني براي رابطان نماز در مركز استان و شهرستان‌ها، برگزاري مسابقه نقاشي كودكان با موضوع نماز، برگزاري مسابقه اذان، راه‌اندازي كتابخانه تخصصي نماز در دي امسال و برگزاري همايش نماز و رانندگان از مهم‌ترين اقدامات ستاد اقامه نماز براي توسعه كمي و كيفي نماز در استان خراسان جنوبي بوده است.
حجت‌الاسلام ابوالحسن نبئي تصريح كرد: شركت در اجلاسيه نماز در تهران و استفاده از ارشادات و رهنمودهاي مقام معظم رهبري يكي از مهم‌ترين اقدامات اين ستاد به شمار مي‌رود كه بنا داريم منويات ايشان را در اين رابطه در تمامي سطوح در استان به مرحله اجرا درآوريم.
انتهاي پيام/ب20
 پنجشنبه 14 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن