تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815271629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشاور رييس قوه قضاييه ايران با رييس دادگاه عالي ژاپن ديدار كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مشاور رييس قوه قضاييه ايران با رييس دادگاه عالي ژاپن ديدار كرد
توكيو- حجت الاسلام والمسلمين " محمداسماعيل شوشتري" مشاور رييس قوه قضايي جمهوري اسلامي ايران روز چهارشنبه با " هيرونوبو تاكه ساكي " رييس دادگاه عالي ژاپن و عاليترين مقام قضايي اين كشور ديدار و گفت و گو كرد.


به گزارش ايرنا، شوشتري در اين ديدار اظهار داشت : با توجه به مشتركات ديرينه دو كشور بزرگ جمهوري اسلامي ايران و ژاپن بايد سطح همكاري ها در حوزه هاي حقوقي و قضايي بيش از اين گسترش يابد.
شوشتري افزود: پس از پيروزي انقلاب اسلامي در ايران ،نظام قضايي كشورمان متناسب با قوانين ،آداب و فرهنگ اسلامي تعريف و تدوين شده است كه اين خود تحولات زيادي را در پي داشته است .
وي خاطرنشان كرد: هم اينك جمهوري اسلامي ايران با بهره از تجربيات و دستاوردهاي ساير كشورهاي جهان سيستم حقوقي و قضايي خود را ارتقا داده است.
مشاور رييس قوه قضائيه تصريح كرد: تعاملات و نشست هاي كارشناسي مقامات قضايي دو كشور ژاپن و ايران مي تواند در انتقال تجربيات دو كشور مفيد واقع شود.
"هيرونوبو تاكه ساكي " رييس دادگاه عالي ژاپن و عاليترين مقام قضايي اين كشور نيز در اين ديدار با اشاره به اينكه،نظام حقوقي و قضايي سنتي ژاپن در قرن 18 با الهام و تلفيق از سيستم قضايي غرب شكل گرفته است گفت : طي 15 سال اخير دستگاه قضايي ژاپن با بازنگري و انطباق قوانين خود با ساير قوانين پيشرفته ساير كشورها سيستم قضايي خود را ارتقا داده است و امروزه صاحب نظران و حقوقدانان اين كشور همچنان براي بهتر شدن آن تلاش مي نمايند.
تاكه ساكي ،با ديرينه و كهن خواندن سطح مناسبات دو كشور ژاپن و ايران در گذشته و نيز روند رو به رشد اين مناسبات در زمينه هاي سياسي و اقتصادي ، خواستار تقويت و ارتقاي همكاريهاي قضايي دو كشور شد.
وي، قرن بيست و يكم را قرن همكاري و گفت و گو ميان كشورها دانست و نقش قانون را در اين روند را بسيار مهم ارزيابي كرد و افزود: قوانين مي توانند به زبان مشتركي در بين ملت ها تبديل شوند و از سوي ديگر بر صلح و ثبات نظام بين المللي تاثير گذار باشند.
حجت الاسلام شوشتري در ادامه ديدار با مقامات قضايي و حقوقي ژاپن عصر روز چهارشنبه به وقت محلي با " ماكوتو ميازاكي" رييس كانون وكلاي ژاپن ديدار و در مورد مسايل مورد علاقه دو كشور گفت و گو و تبادل نظر كرد.
وي از كانون وكلاي جمهوري اسلامي ايران به عنوان يكي از نهادهاي مستقل و پر قدرت در حوزه قضايي ياد كرد و افزود: بر اساس قوانين جمهوري اسلامي ايران متهمين براي دفاع از خود مي توانند بين يك تا سه وكيل اختيار كنند و در مواردي نيز كه متهمي قادر به گرفتن وكيل نباشد قانون پيش بيني هاي لازم را براي دفاع از وي در نظر گرفته است.
شوشتري هدف از سفر به ژاپن و ديدار با مسوولان عالي قضايي اين كشور را ارتقاي سطح همكاريهاي قضايي دو كشور ذكر كرد و افزود: مهمترين مسئله في مابين دو كشور تبادل و انتقال محكومين و مجرمين است.
" ماكوتو ميازاكي" رييس كانون وكلاي ژاپن نيز در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از آغاز روند گفت و گوهاي دو كشور در زمينه امور قضايي و حقوقي،گفت: به علت وجود مشكلات متعدد در نگهداري زندانيان خارجي در ژاپن، اين ديدگاه در سيستم قضايي ژاپن مطرح شده است كه بر اساس موافقتنامه هاي دو طرف امكان تبادل زندانيان خارجي فراهم شود.
لازم به ذكر است،در ژاپن 25 هزار وكيل تحت پوشش كانون وكلا مشغول فعاليتند و اگر فردي بخواهد منصب وكالت را برگزيند بايد حتما عضو اين كانون شود.
نظام قضايي ژاپن براي پذيريش و جذب افرادي كه تمايل دارند در سيستم حقوقي وقضايي فعاليت نمايند اقدام به برگزاري يك آزمون ورودي مي نمايد و كساني كه قبول مي شوند مي تواند يكي از سه منصب دادستاني، قضاوت و يا وكالت را انتخاب كنند و در گرايش پذيرفته شده به فعاليت بپردازند.
آساق**280**1595**1459
 چهارشنبه 13 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن