تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه‏دار هنگام افطار مستجاب مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812938733




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/ دوردوم سفر استاني به آذربايجان شرقي/ رييس‌جمهور درتبريز: ـ زورگويان ازسرنوشت گذشتگان خود عبرت بگيرند ـ مسووليت دولت اسلامي ترويج برادري ومحبت بين ملت است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: / دوردوم سفر استاني به آذربايجان شرقي/ رييس‌جمهور درتبريز: ـ زورگويان ازسرنوشت گذشتگان خود عبرت بگيرند ـ مسووليت دولت اسلامي ترويج برادري ومحبت بين ملت است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رييس‌جمهور گفت: اگر بين ملتي عشق و برادري وجود داشته و دل‌ها سرشار از عشق و محبت و دست‌ها به هم گره خورده باشد، هيچ قدرتي نمي‌تواند اين ملت را بشكند.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) دكتر محمود احمدي‌نژاد عصر روز چهارشنبه درجمع مردم تبريز در ورزشگاه تختي با اشاره به ويژگي‌ها و خصوصيات مردم آذربايجان و تبريز و ابراز خرسندي از حضور در جمع مردم اين استان با خواندن قطعه شعري از شهريار در ارتباط با آذربايجان و تبريز گفت: سلام خدا بر آذربايجان و تبريز؛ سلام خدا بر عارفان و فقهاي اين ديار.

وي در ادامه به زبان تركي از جمعيت پرسيد: چند ساعت است كه اين‌جا ايستاده‌ايد؟

مردم پاسخ دادند: مدت طولاني است كه اينجا ايستاده‌ايم.

رييس‌جمهور پرسيد: خسته هستيد؟

مردم پاسخ دادند: نه

احمدي‌نژاد پرسيد: كي خسته‌ است؟

مردم پاسخ دادند: دشمن.

رييس جمهور در ادامه با اشاره به اين‌كه در سفرهاي قبلي در ارتباط با ويژگي‌هاي دولت اسلامي صحبت‌هايي كرده و برخي از ويژگي‌هاي دولت اسلامي را برشمرده است، خاطرنشان كرد: در اين جا مي‌خواهم در ارتباط با مسووليت دولت اسلامي در ارتباط با محورورزي ، برادري و ترويج محبت بين مردم با شما صحبت كنم؛ محبت سايه‌ استقرار يك جامعه است و لطف، عشق و برادري مقدمه و مقوم عدالت است. عشق و برادري بين افراد يك ملت پايه عزت و استقلال يك ملت است. بدون عشق و محبت و برادري نمي‌توان وحدت را در جامعه ايجاد كرد.

وي با بيان اين‌كه " امروز همه بايد در جهت وحدت، برادري و ترويج محبت و عشق حركت كنيم" گفت: اگر مردم يكديگر را دوست داشته باشند و به يكديگر عشق بورزند، اجحاف و برخي از زورگويي‌ها و زياده‌خواهي‌ها از جامعه برداشته مي‌شود و فضاي عمومي جامعه سرشار از برادري، عشق و محبت خواهد شد.

احمدي‌نژاد ادامه داد: ما امروز خدا را شاكريم كه ملت عزيز ايران در سايه ولايت و ايمان به خدا و حاكميت انقلاب همه با هم يكدل،‌ متحد و عاشق هستند و دل‌ها سرشار از محبت است. امروز ملت ايران پرچم‌دار محبت و برادري است.

وي با بيان اين‌كه " امروز مشكلات بشر از ناحيه كساني است كه در دل‌هاي آن‌ها عشق به انسان‌ها وجود ندارد و دل‌ آن‌ها پر از كينه و نفرت و از محبت خالي است" ‌گفت: آن‌ها به ظاهر انسان هستند ولي هيچ نشانه‌اي از انسايت در دل‌شان وجود ندارد. آن‌ها به دنبال ايجاد تفرقه، كينه و دشمني بين ملت‌ها هستند تا زمينه را براي تسلط و چپاول آماده كنند. كساني هستند كه به ديگران زورگويي مي‌كنند و مانع از اين مي‌شوند كه ملت‌ها به حقوق‌شان دسترسي پيد اكنند و در واقع جلوي دستيابي ملت‌ها به حقوق‌شان را مي‌گيرند. آن‌ها جنگ راه مي‌اندازند، تهديد و تحريم مي‌كنند.

وي از زبان مردم تبريز به زورگويان ‌گفت: دوران زورگويي و خودخواهي به پايان رسيده است، دوران لشكركشي به پايان رسيده است. به شما نصحيت مي‌كنم كه برگرديد و در كنار ملت‌ها قرار بگيرد. در مسير عدالت و دوستي با انسان‌ها حركت كنيد كه اين به نفع شماست. از سرنوشت گذشتگان خود عبرت بگيريد و ببينيد كه آن‌ها به چه وضعي دچار شده‌اند. آقاي بوش كه باد در گلو مي‌انداخت و با غرور و قلدري با ملت‌ها صحبت مي‌كرد، امروز سرنوشت او به كجا رسيده است؟ از سرنوشت او عبرت بگيريد.

رييس جمهور خطاب به زورگويان ادامه داد: من به شما نصحيت مي‌كنم كه به دنبال شيطنت و خودخواهي نباشيد، ملت ايران ايستاده است و هركسي در جهان، هرگروه يا جناح و يا دسته‌اي به ظاهر قدرتمندانه بخواهد كوچك‌ترين تعرضي به ملت ايران بكند، جواب اقدام آن‌ها فرياد مردم آذربايجان است؛ آذربايجان اوياخدي، انقلابا داياخدي.

در حالي‌كه مردم اين جمله را تكرار مي‌كردند وي با بيان اين‌كه "اگر زورگويان به دنبال اين هستند كه راه گذشتگان‌شان را ادامه دهند در اشتباه محض هستند." خطاب به دشمنان گفت: ملت ايران شما را به خدمتگزاري به ملت‌ها و صلح و دوستي دعوت مي‌كند. اما بدانيد كه اگر راه ديگري در پيش بگيريد امروز برخلاف 28 سال كه ملت ايران در مظلوميت بود و براي دفاع از خاك خود جوانان از همه نقاط بسيج شدند و در صحنه حضور پيدا كردند، امروز فقط همين جوانان تبريزي كافي هستند. به شما نصحيت مي‌كنيم كه از فلسطين، عراق و افغانستان بيرون برويد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين‌كه " استان آذربايجان شرقي مركز فرهنگي، كشاورزي، گردشگري و سياست اين كشور است" خاطرنشان كرد: در دور اول سفرهاي استاني دو هزار و 510 پروژه تصويب كرديم كه طبق گزارشات ارايه شده، دو هزار و 37 پروژه به مرحله نهايي رسيده و 473 پروژه در مسير اجرا و مقدمات اجرا قرار گرفته است.

وي همچنين با بيان اين‌كه " در اين استان در ارتباط با بنگاه‌هاي زودبازده، دانشگاه‌ها، بهداشت و درمان، حمل و نقل و صنعت كارهاي خوبي انجام شده و يا در حال انجام است" گفت: سدهاي خداآفرين، قلعه‌چاي و سد شهيد مدني افتتاح و آبگيري مي‌شوند.

احمدي‌نژاد همچنين با بيان اين‌كه " در دور دوم سفر هيات دولت به استان آذربايجان شرقي تصميمات خوبي براي اين استان اتخاذ خواهد شد" گفت: با توجه به زمينه‌هاي ارزشمند صنعتي استان، دولت تصويب خواهد كرد كه 18 واحد بزرگ توليدي و صنعتي مجددا در اين استان احداث شود و ان‌شاءالله نيروگاه هزار مگاواتي و شش شهرك و منطقه جديد صنعتي در اين استان احداث خواهد شد.

وي ادامه داد: براي قطار شهري شهر تبريز نيز ان‌شاءالله در جلسه هيات دولت رقم خوبي در نظر گرفته خواهد شد، تا اين قطار شهري هرچه زودتر به بهره‌برداري برسد. براي روستاها و كشاورزي نيز تصميمات خوبي داريم.

وي همچنين اظهار كرد: ان‌شاءالله يك مجمومه كامل ورزشگاهي با ده‌ها سالن ورزشي در اين شهر احداث خواهد شد كه البته در اين راستا بايد به ورزش باستاني استان نيز توجه ويژه‌اي شود. نيمي از اين سالن‌هاي ورزشي نيز بايد مختص زنان باشد.

رييس‌جمهور در ابتداي صحبت‌هاي خود با زبان تركي در ارتباط با امام زمان(ع) صحبت‌هايي را كرد و گفت: او مرهم همه دردهاست.

وي همچنين گفت: سلام بر آذربايجان سرافراز، قلب تپنده ايران اسلامي و سلام بر تبريز قلب تپنده آذربايجان.

پيش از صحبت‌هاي رييس‌جمهور نماينده ولي فقيه در اين استان و استاندار اين استان سخنراني كردند و همچنين گروه سرودي به ارائه برنامه پرداخت.

در تابلوي بزرگي در ورزشگاه نوشته شده بود آذربايجان اوياخدي، انقلابا داياخدي به معني اين‌كه آذربايجان بيدار است و پشتوانه انقلاب است. جمعيت زيادي در ورزشگاه شهيد تختي تبريز حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار اعزامي ايسنا، استقبال مردم تبريز از دكتر محمود احمدي‌نژاد و هيات دولت به حدي بود كه ماشين حامل رييس‌جمهور فاصله‌ نيم ساعته‌ از فرودگاه تا ورزشگاه تختي را در زماني بيش از دو ساعت و نيم طي كرد.

بيشتر استقبال‌كنندگان از رييس‌جمهور جوانان بودند.

در نقاط مختلف شهر مردم جلوي ماشين‌ رييس‌جمهور گوسفند و گاو قرباني ‌كردند.

دكتر محمود احمدي‌نژاد در هنگام ورود به ورزشگاه تختي به مقام شامخ شهداي تبريز اداي احترام كرد.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 13 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 249]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن