تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كاغذى را كه روى آن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم نوشته شده است از روى زمين برد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815434529




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاهش بارندگي و رهايي سد شهر بيجار رودبار از تخريب‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: كاهش بارندگي و رهايي سد شهر بيجار رودبار از تخريب‌


سرويس حوادث - سد خاكي شهر بيجار گيلان، با كاهش ميزان بارندگي در اين استان، از خطر تخريب رهايي يافت.‌

احتمال تخريب سد خاكي بيجار ظهر ديروز و پس از آن قوت گرفت كه بارندگي در منطقه افزايش يافت و همين عامل و رعايت نشدن اصول ايمني در ساخت تونل انحرافي سد، سبب شد، مسئولان گيلان از مردم ساكن در فرازبند شهر بيجار بخواهند هرچه سريعتر منازل مسكوني‌شان را تخليه كنند.

روح‌الله قهرماني چابك استاندار گيلان ظهر ديروز در يك پيام فوري كه از راديو پخش شد، از مردم ساكن در فرازبند شهر بيجار خواست منطقه را تخليه كنند.

وي در پيام خود تاكيد كرد: ساكنان و مغازه‌داران منطقه شاه عباس امامزاده هاشم(ع) نيز در امان نيستند و بايد مغازه‌ها را تخليه كنند.

گمانه‌زني مسئولان درباره احتمال تخريب اين سد تا جايي پيش رفت كه پليس راه گيلان نيز به حالت آماده‌باش درآمد. سرپرست پليس راه گيلان گفت: با توجه به احتمال تخريب سد شهر بيجار وقوع سيل در منطقه، نيروهاي پليس‌راه استان در مناطق سد تاريك، سراوان و شهر بيجار مستقر شده‌اند تا در صورت تخريب اين سد، نسبت به هدايت خودروها و جلوگيري از تردد آنها در اين مسير اقدام كنند.

سرهنگ غلامرضا سيري تصريح كرد: ماموران پليس در محور رشت - قزوين نيز حضور يافته‌اند تا در صورت بروز حادثه، نسبت به هدايت خودروها به مسيرهاي ديگر اقدام كنند.

بنابراين گزارش، شب گذشته و در حالي كه 95 درصد ساكنان پايين دست شهر بيجار منازل خود را ترك كرده بودند، استاندار گيلان اعلام كرد: با كاهش بارندگي و دماي هوا، حجم پشت سد به كنترل درآمده و از احتمال بروز بحران كاسته شده است.‌

سد در حال ساخت شهر بيجار كه عمليات آن از سال 83 آغاز شده است، پس از بهره‌برداري، آب آشاميدني مورد نياز جمعيت بيش از 70 درصد استان گيلان را تامين خواهد كرد.تونل انحراف آب سد مخزني بيجار، 611 متر طول دارد. اين تونل با چند فراز بند و شيب‌بند امكان انحراف و خشك كردن مسير رودخانه را براي عمليات بدنه اصلي سد فقط در شرايطي عادي فراهم مي‌كند و اين درحالي است كه در روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه، بيش از 100 ميليمتر باران در گيلان بارديده است و اين در حالي است كه موضوع افزايش بارندگي در استاني كه هر لحظه امكان بارش‌هاي شديد انتظار مي‌رود، به هيچ‌وجه مورد توجه كارشناسان هنگام ساخت تونل انحراف آب در نظر گرفته نشده است.






 چهارشنبه 13 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 476]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن