تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806730023




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ببر در جهان؛ شمارش معكوس انقراض


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: طبقآخرين نتايج به دست آمده، در حال حاضر جمعيت ببرهاي هند بين 1300 تا 1500 قلادهتخمين زده مي.شود. تقريبا نصف رقمي كه درسال 2002 از سوي مسوولان اعلام شده بود. رقم جديدي كه با اتفاق نظر محققان و طبيعت.شناسان هلي نو اعلام شده، شكست و سقوطناگهاني.اي است براي جمعيت 3600 قلاده.اي كه پيش از اين تصور مي.شد. انستيتوحيات.وحش هند با بودجه دولتي محدود، سرشماري جديدي را به اجرا درآورده است كه طي آنجمعيت ببر هندي بسيار كمتر از آن چيزي است كه تا پيش از اين از سوي دولت اعلام شدهبود. (دولت بودجه.اي معادل 10 ميليون دلار آمريكا به منظور كامل كردن اين تحقيقاتوعده داده ا ست.) پريا رانجان سينجا مدير انستيتو حيات وحش هند مي.گويد: «اين طرحعلاوه بر بازنگري جمعيت ببرها، عوامل موثر بر برنامه بلندمدت نجات. گربه.سانان رانيز مورد پژوهش قرار خواهد داد.» برنامه مذكور تاكنون توانسته است به نتايجي درخصوص وضعيت بهتر حفاظت و نگهداري ببرها در مناطق تحت كنترل و به اصطلاحذخيره.گاه.هاي جمعيت ببر نسبت به زيستگاه.هاي خارج از جنگل.هاي تحت حفاظت، دستيابد. اين بدان معني است كه از همين ميزان اندك تخمين زده شده، يعني 1500 قلاده، بهجز در پارك.ها و مناطق تحت حفاظت، بقيه به شدت در خطرند. طبيعت.شناسان مي.گويند: «بسيار حياتي است كه بيشترين تمركز را روي ببرهاي ساكن و مهاجري كه در مناطق آزاد وغيرحفاظتي مثل هوشنگ.آباد واقع در جنوب بهوپال در استان مركزي مادهيا پرادش- زندگيمي.كنند به كار ببريم.» ساجوي بانرجيف مدير برنامه حفاظت از گونه.ها و نمايندهصندوق جهاني حيات وحش WWF در هند مي.گويد: «ببرهاي هند كاملا از دست رفته و نابودشده نيستند اما بسيار در معرض خطرند. اگر همين حالا بيدار نشويم در آينده.اي نهچندان دور ببرهايمان را تنها در باغ.وحش.ها خواهيم ديد.»
بارقه.هاياميد
كارشناسان خبره عقيده دارند كه اولين گام لازم سرشماري است كه به عنوان يكابزار نوين مي.تواند در تعيين خط مشي مديريت جديد و اصلاح مديريت قبلي بسيار موثرباشد. بررسي.هاي اوليه كه منتج به ارايه آمار غيرواقعي شده بود، تنها بر مبنايتجزيه و تحليل داده.هاي غيرمستقيم همچون ردپاها بوده است. آمارهاي به ثبت رسيدهنوين مي.تواند زمينه برآوردهاي وسيعي ازجمله سنجش اجمالي زيستگاه.ها، تعيين وضعيتطعمه.هاي موجود، شناسايي محل.هاي استراتژيك به منظور نصب دوربين.هاي سنسوردار ودوربين.هاي تله.اي باشد. سينجا معتقد است: «تلاش.هاي صورت گرفته و روش.هاي جديد بهكار رفته در نوع خود بي.نظير و در دنيا بي.سابقه است.» طبيعت.شناسان مهم.ترين پيامنتايج جديد سرشماري را اين چنين بيان مي.كنند: «پيام مهم آمار به دست آمده اين استكه ببرها در طبيعت رو به كاهش هستند و اين طرح بايد مانع از نابودي ببرهاي هندشود.» گستره اصلي حيات ببرهاي دنيا به هند محدود شده است و نگراني دانشمندان از ايناست كه صدمه به اين گربه منحصر به فرد تا انقراض و نابودي آ.ن ادامه يابد. قاچاق،تخريب زيستگاه و تجارب اعضاي بدن ببر، از عوامل اصلي كاهش جمعيت اين گونه است. بيشتر متقاضيان اعضاي ببر را كشورهاي آسياي جنوب شرقي تشكيل مي.دهند. گروهي ازكارشناسان خبره به منموهان سينگ اشاره دارند كه روش قبلي سرشماري را سال 2005 توصيهكرد. بانرجي از WWF معتقد است سرلوحه كار دولتمردان بايد فهميدن وضعيت واقعي نمادملي هند يعني ببر هندي باشد، او مي.گويد: «اين مسأله قابل ستايش است كه دولت براياين بررسي علمي و البته مستقل از صلاحديدهاي دولتي گام برداشته و اجراي طرح سرشماريو احياي ببر هند توسط ارگان دولتي را قبول كرده، هرچند كه ناچيز است.» پيش از اينروش قبلي به دست خود دولت انجام شده بود و مشكلش هم اين بود كه بنا بر برخيصلاحديدها ترجيح مي.دادند گزارش نكنند كه جمعيت ببر رو به كاهش است، بنابراينتخمين.هاي اشتباه را به عنوان آمار ارايه مي.كردند.» اما با اين وجود تحقيقات جديدبدون دخالت مستقيم دولت آ.غاز شده است. سينگ و ديگر كارشناسان و دست.اندركارانپيش.بيني مي.كنند كه اولين نتايج به دست آمده از اين تحقيقات در سپتامبر به بحث وبررسي گذاشته شود.
كدام بي.رحم.تريم؟
به تصوير بالا نگاه كنيد وشرح آن رابخوانيد تا دريابيد كه ببر بي.رحم.تر است، يا آدمياني كه با او چنين سلاخانه رفتارمي.كنند. آنان هر تكه از بدن ببر را به مثابه دارويي شفابخش مي.بينند! و آيا اينخودخواهي قابل بخش است؟ بخوانيد:
1. گوشت دم ببر به ده.ها قسمت قابل تقسيم است وسوپ آن ده.ها خاصيت دارد، از جمله بيماري.هاي لاعلاج پوستي را درمان مي.كند. معجزهاستخوان انتهاي دم كه جاي ترديد ندارد: شيطان را مي.رماند و چشم بد را دورمي.سازد!
2. استخوان دم در شراب: معجوني شفابخش و نيروافزا كه اجداد مردم امروزتايوان آن را به فرزندان خويش توصيه كرده.اند- توصيه.اي مؤكد!
3. اگر دچار تبهولناك اشباح شده.ايد نگران نباشيد: كافي است روي پوست ببر، در انتهاي كمر، بنشينيدو مطمئن باشيد كه تب اشباح هر قدر هم زورمند باشد از پاي در خواهد آمد و از بدنتانخواهد گريخت مواظب باشيد زياد ننشينيد و گرنه به ببر مبدل خواهيد شد!
4. سنگصفراي ببرف سرسلسله زورآوران وحش، مملو ا ز خواص معجزه.آساست. كافي است يك سنگ صفرا (كه هر ببر چندتايي از آن را دارد) را در عسل بيندازيد و روي تاول.ها، دمل.ها وآبسه.هاي چركين و لاعلاج بماليد، بي.درنگ اثر مي.كند!؟
5. در اطرافتان حشرات وولمي.زنند، به خصوص هزارپاي عظيم.الجثه؟ هراسي نيست. چند تار موي ببر علاج كار است. آن را آتش بزنيد، دود آن صد هزارپاها را فراري خواهد داد، هزارپا كه جاي خوددارد!
6. «آكنه دارم برادر، مي.گويند غرور جواني است. هرچه هست مرا از ريختانداخته، چه كنم؟ دوايي هست؟» «پرسيدن ندارد كه، مگر نمي.داني؛ پدران ما گفته.اندكه مغز ببر را اگر با روغن مخلوط كني و خوب هم بزني پمادي فراهم مي.آيد دواي آ.كنه. بمالي برطرف شده است!» «... و نيز گفته.اند كه علاج تنبلي و بي.حالي هم هست.»
7. تخم چشم سلطان وحش؛ آن را به صورت قرص درمي.آورند- گران.ترين داروي تشنج ورعشه!
8. هر تار سبيل اين باشكوه.ترين گربه جهان طلسمي است بي.مانند: گفته شدهاگر شخص آن را تعويذگونه به بازو ببندد گلوله بر بدنش كارگر نخواهد شد. هم گفته.اندجرأت را زياد مي.كند، و حافظ تن از بلاهاست...!
9. ترس و لرز موقوف! ناخن ببرفنوك حمله پرقدرت.ترين پديده روزگار. آن را چون هديه.اي گرانبها، قطعه.اي جواهر، حفظكن. در جيب بگذار يا بر روي انگشتري بنشان يا با زنجير طلا به گردن بياويز؛ چنانجرأتي خواهي يافت كه از هيچ چيز نهراسي و از همه مهم.تر: ترس ناگهاني در تاريك.ترينشب حتي تو را از جا نخواهد پراند و يكه نخواهي خورد!
10. قلب تپنده ببر، جايگاههمه جرأت و جسارت گربه.اي كه يكه مي.ميرد. اين يكه گرد تنهاي بيشه.هاي پرت وخوف.انگيز چنان قلبي دارد كه هر ترسويي را از ترس نجات خواهد داد! قلب ببر: دارويشهامت، قدرت و هوشمندي!!
11. استخوان.هاي ببر را از هزار خاصيت است و به انواعطرق مصرف مي.شود. از پودر آن بگيريد تا سوپ آن. دنده.ها خوشبختي مي.آورند. كليد درگنج سعادت.اند. يك دنده را چون طلسمي همراه داشته باشي، هر در بسته.اي به رويت بازمي.شود.
12. چهاز تناسلي ببر: مجرب.ترين داروي افروديسياك مردي.آور!
13. كودكي را كه دچار رعشه و غشوه است و دردش بي.درمان مانده با استخوان.هاي ريز پاهايببر درمان كنيد- چند استخوان كوچك را به ريسه.اي كشيده و بر كمرش ببنديدف مجرباست!
آنچه گفته شد تنها گوشه.اي از ده.ها روش استفاده از اجزاي ببر به عنواندرمان و طلسم است كه در كشورهاي آسياي جنوب شرقي ميان مردم رواج دارد. شوربختانهاين سنت.هاي پزشكي غلط به جاهاي ديگر جهان هم سرايت يافته و خطر نابودي نسل ببر رامضاعف ساخته است. عدم استفاده از چنين داروها و كار فرهنگي هرچه بيشتر براي توقفاستفاده از اعضاي جانوران وظيفه.اي است بر دوش همه دوستدارانوحش.
منبع:سایت
irandeserts






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 304]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن