تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کمترین کفر این است که انسان از برادرش سخنی بشنود و آن را نگه دارد تا او را با آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812937087




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون توانبخشي سازمان بهزيستي استان قزوين: خانواده‌هاي زيرپوشش بهزيستي 3 ميليارد ريال كمك موردي دريافت مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون توانبخشي سازمان بهزيستي استان قزوين: خانواده‌هاي زيرپوشش بهزيستي 3 ميليارد ريال كمك موردي دريافت مي‌كنند
خبرگزاري فارس: معاون توانبخشي سازمان بهزيستي استان قزوين گفت: در سال جاري خانواده‌هاي زيرپوشش بهزيستي استان قزوين 3 ميليارد ريال كمك موردي دريافت مي‌كنند.


به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، علي دهباشي‌پور پيش از ظهر امروز در نشست خبري اظهار داشت: در حال حاضر 8 هزار و 971 معلول در سطح استان قزوين شناسايي و زير پوشش اين سازمان قرار دارند كه از اين تعداد هزار و 576 نفر ساكن روستاها، 7 هزار و 390 نفر ساكن شهرها و پنج نفر عشاير هستند.
وي ادامه داد: در مجموع در شهرستان‌هاي آبيك، البرز، بويين زهرا، تاكستان و قزوين به ترتيب 710، ‌هزار و 418، ‌هزار و 41، ‌هزار و 34 و 4 هزار و 768 نفر معلول شناسايي شده است.
معاون توانبخشي سازمان بهزيستي استان قزوين اضافه كرد: طبق برآورد جهاني چهار درصد هر جامعه‌اي را معلولان تشكيل مي‌دهند كه در اين صورت جامعه ما بايد 48 هزار نفر معلول داشته باشد.
وي افزود: به خاطر عدم تمايل خانواده‌ها در اطلاع‌رساني تعداد معلولان و پايين بودن امكانات و نيرو اين تعداد معلول در جامعه ما شناسايي نشده است.
دهباشي‌پور عنوان داشت: با توجه به اينكه سازمان بهزيستي تنها متولي رسيدگي به امور معلولان است، اما از لحاظ امكانات و نيرو جز ضعيف‌ترين ارگان‌هاست، اين سازمان مجموعه‌اي تخصصي است در حالي كه بيش از 75 درصد نيروهاي آن فاقد تخصص بوده و داراي تحصيلات ديپلم و زيرديپلم هستند.
وي يادآور شد: همچنين به ازاي هر 10 تا 15 نفر نيرو بايد يك خودرو در سازمان وجود داشته باشد كه اين سازمان با بيش از 350 نفر نيرو كمتر از 15 خودرو دارد.
معاون توانبخشي سازمان بهزيستي استان قزوين به نوع معلوليت‌ها در اين استان اشاره كرد و تصريح كرد: در اين استان 734 نفر معلول بيناني، 2 هزار و 542 نفر جسمي حركتي، ‌هزار و 711 نفر چند معلوليتي، ‌هزار و 852 نفر ذهني، 521 نفر رواني مزمن، 128 نفر سالمند، ‌هزار و 346 نفر شنوايي و 137 نفر ضايع نخايي شناسايي شده‌ است.
وي خاطرنشان كرد: در اين بين هزار و 537 نفر معلوليت متوسط و 2 هزار و 777 نفر معلوليت شديد دارند.
دهباشي‌پور با اشاره به پرداخت مستمري به افراد زيرپوشش بهزيستي بيان داشت: در ابتداي سال گذشته اين سازمان ‌هزار و 615 مورد مستمري پرداخت كرد كه اين ميزان تا پايان سال 86 به هزار و 999 مورد رسيد و با تمهيدات سازمان بهزيستي كشور اين ميزان مستمري افزايش يافته و در سال جاري به 3 هزار و 682 مورد رسيده است.
وي تصريح كرد: با رشد سهميه، تعداد مستمري‌بگيران در قزوين به ‌هزار و 59 مورد، تاكستان 197، آبيك 97 و البرز 287 مورد رسيده است.
معاون توانبخشي سازمان بهزيستي استان قزوين اعلام كرد: در سال گذشته به هر معلول 25 هزار تومان مستمري پرداخت مي‌شد كه در سال جاري اين مبلغ به 32 هزار تومان افزايش يافته است.
وي با اشره به كمك موردي به خانواده‌هاي زيرپوشش بهزيستي گفت: در سال جاري 3 ميليارد ريال كمك موردي به خانواده‌هاي زيرپوشش بهزيستي پرداخت مي‌شود كه اين مبلغ براي نمونه به افرادي تعلق مي‌گيرد كه بر اثر حادثه‌اي زندگي آنها دچار بحران جدي مي‌شود.
دهباشي‌پور ادامه داد: البته يك ميليارد و 300 ميليون ريال اين كمك موردي در اجلاس مديران بهزيستي سراسر كشور در قزوين به تصويب رسيد.
وي يادآور شد: در سال جاري ميزان كمك‌هاي موردي ما در استان به نسبت سه سال گذشته در پايين‌ترين حد خود قرار دارد.
معاون توانبخشي سازمان بهزيستي استان قزوين با اشاره به پرداخت وام قرض‌الحسنه به خانواده‌هاي زيرپوشش بهزيستي در پايان اضافه كرد: با توجه به انعقاد تفاهمنامه‌اي بين سازمان بهزيستي و بانك‌ها، در سال گذشته 658 مورد و در سال جاري نيز تاكنون 263 مورد وام قرض‌الحسنه پرداخت شده است.
انتهاي پيام/ح10
 چهارشنبه 13 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن