تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814648946




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هفته هفدهم ليگ برتر/ليگ هشتم به نيمه راه رسيد/ پرسپوليس و طلسم راه آهن


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: هفته هفدهم ليگ برتر/ليگ هشتم به نيمه راه رسيد/ پرسپوليس و طلسم راه آهن
نيم فصل اول هشتمين دوره ليگ برتر فوتبال باشگاههاي كشور در حالي فردا با برگزاري هفت بازي به اتمام مي رسد كه تيم ذوب آهن با كسب تنها يك امتياز در ديدار مقابل فولادخوزستان عنوان قهرماني را به دست خواهد آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، ذوب آهن را مي توان در زمره تيم هاي باثبات ليگ برتر در نيم فصل اول قرار داد، تيمي كه ليگ را با پيروزي مقابل مس كرمان آغاز كرد و تا پايان هفته شانزدهم صاحب بيشترين برد (9 پيروزي) شده، كمترين باخت (2 شكست) را دارد و با 32 امتياز صدرنشين جدول رده بندي است.

نزديك‌ترين تعقيب كننده ذوب آهن در جدول رده بندي پيكان 29 امتيازي است كه با اين تيم سه امتياز اختلاف دارد. شاگردان ابراهيم‌زاده براي دستيابي به عنوان قهرماني ليگ برتر در پايان نيم فصل اول فقط يك امتياز از ديدار خانگي مقابل فولادخوزستان مي خواهند. براي ليگي كه تمام قهرمانان هفت دوره اخيرش در نيم فصل اول عنوان قهرماني را به دست آورده‌اند، دستيابي به اين عنوان تشريفاتي مي تواند يك محرك روحي قوي براي ادامه مسابقات باشد.

آخرين بازي ذوب آهن در نيم فصل اول مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌هاي كشور همانطور كه عنوان شد، عصر فردا در ورزشگاه فولادشهر مقابل فولادخوزستان برگزار مي شود. ذوب آهني كه هفته گذشته در بازي مقابل ملوان در آخرين لحظه به نتيجه تساوي يك بريك دست يافت اين هفته بايد با فولادي بازي كند كه به دنبال شكست برابر راه آهن تا رده هفتم جدول سقوط كرد.

اختلاف اندك امتيازات فولاد (24 امتياز) با تيم‌هاي برق و مقاومت سپاسي شيراز (22 امتياز) باعث شده تا جلالي و تيمش به بازي پاياني خود در نيم فصل اول نگاهي ويژه داشته باشند و با هدف كسب امتياز به اصفهان بروند. شكست و ناكامي در اين بازي امكان سقوط فولاد را به نيمه پاياني جدول دوچندان مي كند به همين خاطر شاگردان جلالي بايد در بازي مقابل صدرنشين امتياز بگيرند، اين اتفاق خوشايند تمام مدعيان بالاي جدولي است كه دستكم سه امتياز با اين تيم فاصله دارند.

پرسپوليس و طلسم راه آهن
پرسپوليس فصل گذشته قهرمان ليگ برتر شد و از همه تيم ها سه و بيش از سه امتياز گرفت اما اين تيم در مصاف با دو تيم راه آهن و استقلال تهران نتوانست به پيروزي برسد. سرخپوشان تهراني در دو بازي رفت و برگشت مقابل استقلال به دو نتيجه تساوي يك بريك رسيدند و دو امتياز از اين مسابقه بدست آوردند، آنها در مصاف با راه آهن نيز به يك نتيجه تساوي بدون گل رسيدند و يكبار نيز با نتيجه 2 بريك مغلوب شدند. راه آهني كه زماني "گربه سياه" پرسپوليس خوانده مي شد، فصل گذشته به راحتي از اين تيم چهار امتياز گرفت.

فردا و در آخرين ديدار از نيم فصل اول ليگ برتر پرسپوليس مقابل راه آهن به ميدان مي رود. پرسپوليس افشين پيرواني پس از دستيابي به دو پيروزي و تحمل يك نتيجه تساوي در سه بازي اخير، اين بار در خانه از راه آهن پذيرايي مي كند. تيم پيرواني كه روندي روبه رشد را در پيش گرفته است، با هدف تداوم پيروزي‌هاي خود بايد ذهنيتش را از ديدارهاي اخير با اين تيم سختكوش پاك كند و با انگيزه بالا گام به ميدان بنهد.

معادلات پيرواني
مجتبي شيري، نبي الله باقري‌ها، سپهر حيدري و عليرضا محمد. اين چهار نفر مدافعان پرسپوليس در دو بازي اخير اين تيم در ليگ برتر بوده و توانسته‌اند عملكردي خوب از خود برجاي بگذارند. با توجه به حضور رحمان رضايي در تيم پرسپوليس و بازي خوبي كه اين مدافع به همراه آتسو در بازي جام حذفي به نمايش گذاشت، افشين پيرواني دچار ترديد شده است كه چطور تركيب خط دفاع تيمش را تغيير دهد. او همين دغدغه را نيز در خط مياني دارد. با اتمام محروميت يك جلسه‌اي پژمان نوري و بازگشت محتمل او به تركيب اصلي او بايد از ميان كريم باقري، مازيار زارع، علي كريمي و پتروويچ يك نفر را بيرون بگذارد. در اين بين به احتمال فراوان قرعه به نام پتروويچ مي افتد كه جاي خود را به نوري بدهد.

- برنامه ديدارهاي روز دوم از هفته هفدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌هاي كشور به شرح زير است:
پنجشنبه - 14/9/87
* مقاومت سپاسي شيراز - سپاهان اصفهان، ساعت 14، ورزشگاه حافظيه شيراز
* داماش گيلان - پاس همدان، ساعت 14، ورزشگاه عضدي رشت
* ذوب آهن اصفهان - فولاد خوزستان، ساعت 14:15، ورزشگاه ذوب آهن فولاد شهر
* پيكان قزوين - مس كرمان، ساعت 14:15، ورزشگاه رجايي قزوين
* صباي قم - سايپا تهران، ساعت 14:15، ورزشگاه يادگار امام قم
* استقلال اهواز - برق شيراز، ساعت 14:15، ورزشگاه تختي اهواز
* راه آهن شهرري - پرسپوليس، ساعت 15، ورزشگاه آزادي تهران

- جدول رده بندي ليگ برتر پيش از برگزاري ديدارهاي آغازين از هفته هفدهم به شرح زير است:
1- ذوب آهن 32 امتياز
2- پيكان قزوين 29 امتياز
3- استقلال تهران 28 امتياز
4- سپاهان 27 امتياز
5- پرسپوليس 26 امتياز
----------------------------------------
16- پيام مشهد 14 امتياز- تفاضل گل 7-
17- استقلال اهواز 14 امتياز- تفاضل گل 12-
18- داماش 11 امتياز
 چهارشنبه 13 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن