تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814791054




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش كاوشي پيرامون طراحي وساخت پل بعثت در كاشان برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: همايش كاوشي پيرامون طراحي وساخت پل بعثت در كاشان برگزار شد
اجتماعي. دفاع مقدس. ساخت پل بعثت
كاشان - همايش كاوشي پيرامون طراحي و ساخت پل بعثت كه در دوران دفاع مقدس روي رودخانه اروند ساخته شد، عصر سه شنبه از سوي كانون سنگرسازان بي سنگر در دانشكده معماري و هنر دانشگاه كاشان برگزار شد.

به گزارش ايرنا ، در اين همايش كه از سوي كانون سنگرسازان بي‌سنگر كاشان با حضور جمعي از مسوولان و ايثارگران پشتيباني و مهندسي جنگ جهاد برگزار شد، فرمانده و طراح ساخت پل بعثت، نحوه طراحي و ساخت اين پل را از سرمايه و ذخيره‌هاي ملت ايران دانست و گفت: مراحل طراحي و ساخت اين پل كاملا محرمانه انجام مي‌گرفت تا دشمن از آن با خبر نشود.

هاشم بني هاشم دراين همايش علمي اظهار داشت: پس از عمليات والفجر هشت، نياز شديدي به يك راه ارتباطي بين ايران و شهر فاو، كه بتازگي به دست رزمندگان اسلام افتاده بود، احساس مي‌شد.

وي افزود: تا آن زمان پلهاي بسياري روي رودخانه خروشان اروند، با جزر و مد شديد و عرض زياد آن، ساخته شده بود اما هيچيك موفق عمل نكرده بود و تنها پلي به نام فجر كه شب پهن و صبح جمع مي‌شد، مورد استفاده قرار مي گرفت كه آن هم نياز زرمندگان را پاسخگو نبود بنابراين پيشنهاد پل لوله اي بعثت به طول ‪ ۹۰۰‬و عرض ‪ ۱۲‬متر ارايه شد.

به گفته وي، در ساخت اين پل پنج هزار لوله ‪ ۱۲‬متري به قطر ‪ ۱۶۲‬سانتي متر و ضخامت ‪ ۱۶‬ميلي متر از جنس فولاد در عمق ‪ ۱۲‬متري رودخانه اروند استفاده شد.

وي، با اشاره به اينكه طراحي، ساخت و نصب پل بعثت شش ماه به طول انجاميد، گفت: دشمن در طول جنگ براي از بين بردن اين پل بسيار تلاش كرد اما موفق نشد.

مديرعامل كانون سنگرسازان بي‌سنگر كاشان نيز در اين سمينار، نقش جهاد سازندگي را در احداث اين پل بسيار موثر دانست و افزود: جنگ، نشان داد كه جهاد سازندگي مي‌تواند كارهاي فني و مهندسي را با دقت تمام انجام دهد.

حسينعلي عظيمي گفت: مجريان اين طرح، دانشجويان داوطلب رشته‌هاي مهندسي بودند كه با مراجعه به جهاد سازندگي، به محل اعزام مي‌شدند.

وي افزود: دانش آموزان هنرستان شهيد بهشتي مشهد و برخي از هنرستانهاي ديگر اين شهر در آن دوران با تعطيل كردن كلاسهاي درس خود، به همراه معلمانشان، به كمك ما شتافته بودند.

عظيمي، عشق و صداقت رزمندگان آن زمان را در موفقيت اين طرح بسيار موثر عنوان كرد و اظهار داشت: عشق به اسلام و ساختن براي خدا مهمترين عامل در طراحي اجرا و تكميل اين پل بود.

فرمانده و طراح ستاد پشتيباني و مهندسي جنگ جهاد سازندگي، مهندس عليرضا درويش زاده نيز در اين همايش در مورد برخي مسايل تخصصي در طراحي و ساحت اين پل مطالبي را بيان كرد.

همايش علمي كاوشي پيرامون ساخت و طراحي پل بعثت از سوي كانون سنگرسازان بي سنگر كاشان و با همكاري انجمن علمي معماري و بسيج دانشجويي دانشكده معماري و هنر دانشگاه كاشان و انجمن علمي عمران دانشگاه آزاد اسلامي واحد كاشان برگزار شد.

در اين همايش با حضور معاون استاندار و فرماندار كاشان و جمعي از مسوولان اين شهرستان، از سه تن از مهندسان طراح و مجري پل بعثت تقدير شد.

طراحي پل بعثت را كه در سال ‪ ۱۳۶۴‬روي رودخانه اروند نصب شد، شهيد مهندس بهروز پورشريفي بر عهده داشت كه با همكاري ستاد پشتيباني و مهندسي جنگ جهاد سازندگي آن زمان اجرا شد.

برخي از قطعات اين پل، هنوز در گلزار شهداي خرمشهر و كنار اروند رود باقي مانده است.

جواد مقصود رئيس كانون سنگر سازان بي‌سنگر كاشان هدف از برگزاري اين همايش علمي را معرفي ارزشهاي مهندسي جنگ به نسل جوان عنوان كرد. ك/‪۲‬ ‪۵۵۴/۷۴۲۸/۵۴۳‬
 سه شنبه 12 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن