تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814978139




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزش - آرسنال دوباره به زندگي بازگشت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ورزش - آرسنال دوباره به زندگي بازگشت


ورزش - آرسنال دوباره به زندگي بازگشت

منچستريونايتد وآرسنال به ترتيب در داربي منچستر و لندن بر حريفان خود غلبه كردند. تيم‌هاي منچسترسيتي و منچستريونايتد روز يك‌شنبه در داربي شهر منچستر به مصاف يكديگر رفتند كه اين ديدار با تك‌ گل وين روني يك بر صفر به سود يونايتدها پايان يافت. در داربي لندن هم آرسنال در استمفوردبريج با نتيجه دو بر يك از سد چلسي گذشت تا دوباره به جمع مدعيان كسب عنوان قهرماني بازگردد.

منچستر كه در رقابت‌هاي فصل گذشته دو بار مغلوب سيتي شده شده بود اين بار در ايستلندز انتقام آن دو شكست را از همشهري‌اش گرفت. در اين بازي وين روني صدمين گلش را براي شياطين سرخ به ثمر رساند. بر خلاف روني اين ديدار براي كريس رونالدو به يك كابوس تبديل شد. هافبك پرتغالي منچستريونايتد در دقيقه 68 روي كرنر ارسالي وين روني به شكل عجيبي از دست خود استفاده كرد و پس از دريافت كارت زرد دوم از زمين اخراج شد. البته سرمربي اسكاتلندي منچستر از حركت كريستيانو رونالدو در ديدار برابر منچسترسيتي كه منجر به اخراج وي شد، دفاع كرد و گفت: «رونالدو سعي كرد تا مانع از برخورد توپ با صورتش شود. او گمان كرد كه سوت به صدا درآمد و از طرفي هم كمي او را هل مي‌دادند در نتيجه، اين طور نبود كه او قصد زدن توپ با مشت را داشته باشد.» رونالدو در ديدار برابر سيتي كارت زرد نخست خود را به سبب خطا روي شاون رايت فليپس دريافت كرد و خوش اقبال بود كه پس از دست زدن تمسخرآميز نسبت به تصميم داور، با جريمه‌هاي بيشتري روبه‌رو نشد، اما فرگوسن با امتناع از انتقاد از رونالدو، عملكرد تيم 10 نفره خود را برابر سيتي ستود.
او گفت: «گاهي مواقع شما مجبوريد بر برخي مشكلات غلبه كنيد و امروز ما همين كار را كرده و خود را به اثبات رسانديم. در نيمه نخست فوق‌العاده بوديم و بازي سراسر در اختيار ما بود. منچسترسيتي در نيمه دوم تا حدودي بهتر كار كرد اما آنها به معناي واقعي تهديد بزرگي نبودند. در 20 دقيقه پاياني 10 نفره كار را دنبال كرديم. كار آساني نبود اما هرگز تحت فشار نبوديم و خطري دروازه ما را تهديد نمي‌كرد. آنچه ما نياز داشتيم 3 امتياز اين بازي بود چرا كه ما در تعقيب چلسي و ليورپول هستيم و براي نزديك‌تر شدن به اين دو تيم نيازمند اين پيروزي بوديم. نتيجه درخشاني به‌دست آورديم و اميدوارم كه اين نتيجه باعث تحول در تيم شود.»
در آن سو سرمربي منچسترسيتي پس از شكست تيمش برابر منچستريونايتد، عملكرد سيتي را در حد و اندازه‌هاي مورد نياز براي شكست تيم فرگوسن ندانست. مارك هيوز شاگرد سابق سر الكس در مورد مسائل فني ديدار برابر شياطين سرخ گفت: «ما شادابي لازم براي اين بازي را نداشتيم. يونايتدها در نيمه نخست بهتر با توپ كار مي‌كردند. بازيكنان ما كم آورده بودند و نمي‌توانستند بازي را در اختيار بگيرند. انرژي‌اي كه هفته‌هاي اخير از آنها ديده بودم در ديدار امروز به چشم نخورد. در نيمه دوم بهتر بوديم. در مجموع، از نتيجه به‌دست آمده نااميد شديم چرا كه پيروزي از آن ما نشد. » با وجود ادعاي فرگوسن مبني بر ناعادلانه خواندن دريافت كارت زرد دوم رونالدو از سوي داور مسابقه، مارك هيوز همتاي او در تيم مقابل يعني منچسترسيتي بر اين باور است كه رونالدو مستحق دريافت كارت زرد دوم و اخراج از زمين بود. وي دراين باره گفت: «فكر نمي‌كنم داور چاره ديگري داشت. ابتدا فكر كردم كه رونالدو قصد گرفتن توپ را دارد، اما خطاي استفاده از دست او آ‌شكار بود. تصميم آساني نبود اما كارت زرد دوم بايد داده مي‌شد. نمي‌دانم توضيح رونالدو براي انجام اين حركت چيست اما اگر او مي‌گويد كه توپ در حال برخورد با صورتش بوده پس چرا آن را با سر نزد؟» با اين حال، وي خاطرنشان كرد: «اخراج رونالدو به ما كمك چنداني نكرد چرا كه آنها در تمامي صحنه‌ها خيلي زود توپ را به‌دست مي‌آوردند. ما توان از پا در آوردن يونايتدها و خلق موقعيت‌هاي گلزني را نداشتيم چرا كه نمي‌توانستيم فضاسازي‌هاي لازم را انجام دهيم.
در داربي شمال لندن در شرايطي كه هيچ كس تصور نمي‌كرد آرسنال بتواند دومين شكست خانگي را به تيم اسكولاري تحميل كنند اين تيم موفق شد از سد حريف صدرنشين بگذرد. با دو گل روبن فن پرسي هلندي، توپچي‌هاي لندني سه امتياز اين ديدار را از آن خود كردند. اين در حالي بود كه جورو بازيكن آرسنال در دقيقه 31 با باز كردن دروازه خودشان باعث به ثمر رسيدن تك گل چلسي شد. گل اول فن پرسي حرف و حديث‌هاي فراواني در پي داشت چرا كه اين بازيكن در شرايطي كه در آفسايد قرار داشت گل تساوي تيمش را به ثمر رساند. پس از اين شكست اسكولاري كه داور دليل باخت تيمش دانست خواهان عذرخواهي او از چلسي شد. لوئيس فيليپه اسكولاري كه، به شدت از تصميم اشتباه مايك دين داور اين ديدار كه منجر به گل نخست توپچي‌هاي لندن شد، گله‌مند بود گفت: «تنها چيزي كه مي‌خواهم اين است كه مايك دين تصوير بازي را مشاهده كرده و به اشتباه خود پي ببرد و كمك داور هم به خاطر اين تصميم اشتباه عذرخواهي كند. تنها چيزي كه مي‌خواهم همين است، نه بيشتر چرا كه عملكرد آنها خوب نبود و اشتباه بزرگي مرتكب شدند. ما مي‌خواهيم داوراني به استمفورد بريج بيايند كه براي هر دو تيم قضاوت درستي كنند نه تنها براي يكي از تيم‌‌ها!» وي خطاب به خبرنگاران ادامه داد: «آيا هرگز ديده‌ايد كه من از داوري انتقاد كرده باشم؟ هرگز. در 15 بازي در ليگ‌برتر،‌ چهار بازي در ليگ قهرمانان اروپا و جام اتحاديه، من هرگز چيزي درباره داوري نگفته‌ام، اما امروز ماجرا متفاوت است. من سه امتياز اين بازي را نمي‌خواهم، تنها مي‌خواهم كه آنها اشتباه خود را اعتراف كنند چرا كه در نيمه نخست همان كمك داور، اشتباه مشابه را بر ضد تيم ما روي آفسايد گرفته شده براي سالومون كالو مرتكب شد. ما شكست خورديم چرا كه يكي از گل‌ها صحيح نبود و همين گل نتيجه بازي را عوض كرد. اگر ما اين بازي را مي‌برديم، آرسنال 13 امتياز از ما عقب مي‌افتاد و قهرماني آنها دست‌نيافتني مي‌شد. پس از اين بازي، كار براي تيم من دشوار است، چرا كه آنها تمركز خود را از دست داده‌اند. اين آفسايد اشتباه، تيم مرا به نابودي كشاند. » اين در حالي بود كه پس از يك هفته سخت لبخند دوباره بر لبان ونگر نشست. مربي توپچي‌ها پس از اين ديدار گفت: بسيار خوشحال هستيم چراكه پس از دو شكست متوالي كه در ليگ برتر متحمل شده بوديم در اينجا به پيروزي رسيديم. ما منچستريونايتد و چلسي را شكست داده‌ايم و اين بدين معناست كه آرسنال يك تيم با پتانسيل بالاست. البته ما بايد فروتن باشيم و از فردا تلاش‌هايمان را آغاز كنيم. آرسنال تيمي نيست كه به دنبال زدن گل‌هاي آفسايد باشد و من حقيقتا صحنه گل اول‌مان را نديدم. برخي اوقات چنين گل‌هايي را براي شما مي‌گيرند و بعضي اوقات هم اين گل‌ها به ضررتان تمام مي‌شود. هر چند كسب عنوان قهرماني هنوز هم برايمان مشكل است اما غير ممكن نيست.
 سه شنبه 12 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن