تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما حق ندارد از هيچ يك از يارانم چيزى به من بگويد؛ زيرا دوست دارم در حال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813039611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چرا ويستا پيروز نشد؟


واضح آرشیو وب فارسی:ايتنا: چرا ويستا پيروز نشد؟


اپل زيركانه با شعار «من مك هستم» جاي خود را در بين كاربران باز كرد و طي دوسال خوب توانست از خود مقابل ويندوز دفاع كند. در طول اين مدت مايكروسافت مشغول ارائه ويندوز جديد خود بود و با تاخيراتي كه در ارائه آن بوجود مي‌آمد محبوبيت اپل بالاتر مي‌رفت. زمان پاسخ مايكروسافت فرا رسيد و شعار «من پي سي هستم» شروع به دفاع از خود پرداخت اما اپل دو سال از ويستا جلوتر بود و روزگار سخت را پشت سر گذاشته بود اما ويندوز ويستا آماده رويارويي با خطرات نبود و فقط با اتكا به ظاهر زيبا و امنيت بالا وارد بازار شده بود

چرا ويستا پيروز نشد؟
حميدخان‌زاده- دنياي كامپيوتر و ارتباطات
به گزارش Forrester Research در ژوئن سال 2008 يعني 18 ماه پس از ارائه ويندوز ويستا تنها 8/8 درصد كامپيوترهاي سازماني دنيا ويندوز ويستا استفاده مي‌كنند. چرا ويستا پيروز نشد؟ براي پاسخ به اين سئوال بهتر است به اين پنج مورد توجه كنيد:

1- اپل موفق‌تر از ويستا
اپل زيركانه با شعار «من مك هستم» جاي خود را در بين كاربران باز كرد و طي دوسال خوب توانست از خود مقابل ويندوز دفاع كند. در طول اين مدت مايكروسافت مشغول ارائه ويندوز جديد خود بود و با تاخيراتي كه در ارائه آن بوجود مي‌آمد محبوبيت اپل بالاتر مي‌رفت. زمان پاسخ مايكروسافت فرا رسيد و شعار «من پي سي هستم» شروع به دفاع از خود پرداخت اما اپل دو سال از ويستا جلوتر بود و روزگار سخت را پشت سر گذاشته بود اما ويندوز ويستا آماده رويارويي با خطرات نبود و فقط با اتكا به ظاهر زيبا و امنيت بالا وارد بازار شده بود.

2- ويندوز XP سنگر را حفظ كرده است
در سال 2001، يعني زماني كه ويندوز XP توسط مايكروسافت ارائه شد نزديك به ششصد ميليون كامپيوتر در جهان مشغول كار بوند كه بيش از هشتاد درصد از آنها از ويندوز استفاده مي‌كردند، اما با دسته‌بندي‌هاي مختلف. نزديك به 65 درصد از آنها از ويندوزهاي 95 و 98 و حدود 26 درصد از آنها از ويندوزهاي NT و 2000 استفاده مي‌كردند. بزرگ‌ترين هدف ويندوز XP جايگزيني خود با ويندوزهاي قديمي 95 و 98 و NT بود كه اين كار نيز محقق گرديد. در سال 2008 بيشتر از 1/1 بيليون كامپيوتر شخصي در سراسر جهان مشغول به كار است كه بيش از 70 درصد از آنها ويندوز XP استفاده مي‌كنند، معني آن اين است كه تقريبا هشتصد ميليون كامپيوتر از ويندوز XP استفاده مي‌كنند. چه چيزي باعث رشد ويندوز XP شد؟ نوت‌بوك‌هاي ارزان قيمت يكي از موارد موفقيت مايكروسافت در انتشار ويندوز XP بود. در حالي كه نوت‌بوك‌هاي ارزان قيمت توانايي اجراي ويندوز ويستا را ندارد و كامپيوترهايي كه در رده‌هاي سخت‌افزاري پائين‌تري هستند نيز همچنان با ويندوز XP و لينوكس سر مي‌كنند.

3- ويستا سريع نيست
برنامه‌سازان ماهري پشت پرده براي ويستا و مايكروسافت كار كرده‌اند و مايكروسافت پول زيادي براي ويستا خرج كرده است. براي اعمال تغييرات اساسي در ظاهر ويستا زحمات بسياري كشده شده است تا اين محصول به بازار ارائه شود. براي آن بيش از 50 ميليون خط كد نوشته است. ويندوز قبلي مايكروسافت (ويندوز XP ) زماني كه توليد شد فقط 35 ميليون خط كد داشت و بعد از گذشت چند سال فقط 5 ميليون خط ديگر رشد كرده است و اكنون ويندوز XP فقط 40 ميليون خط كد دارد. اولين ويندوز ويستا بر روي قوي‌ترين سخت‌افزارهاي جديد نيز نسبت به آخرين نسخه‌هاي ويندوز XP كندتر هستند، بهتر است بگوييم آخرين نسخه‌هاي ويندوز XP سريع‌تر از اولين نسخه‌هاي ويندوز ويستا هستند. هنوز هم خيلي از كاربران هستند كه به دليل قديمي بودن سخت‌افزارهايشان نتوانسته‌اند ويندوز ويستا را استفاده كنند، چون ويستا مخصوص كامپيوترهاي قشر مرفه جامعه است و توان بالايي نياز دارد. در اينجا توان را بايد دو قسمت كرد، اول سخت‌افزارهاي پرتوان و دوم توان خريد سخت‌افزارهاي پرتوان.

4- ويندوز ويستا جاي XP را نگرفت
ورود ويندوز XP به سادگي فراموش شدني نيست، XP كاري كرد كه ويندوزهاي 95 و 98 و حتي 2000 نيز فراموش شوند و همه ويندوز XP را ميهمان كامپيوترهاي خود كنند. ويندوز XP هنوز هم آزمون‌گر دارد و بسياري از برنامه‌هاي روانه شده به بازار بر پايه ويندوز XP طراحي شده‌اند. آيا براي شما ضرورت دارد كه برنامه خريداري شده و در حال كار فقط به دليل مهاجرت به ويندوز ويستا دوباره بروزرساني شود و هزينه آن دوباره پرداخت شود؟ مطئنم كسي به اين موضوع فكر نمي‌كند. مايكروسافت متعهد به ارائه همزمان ويندوز XP و آفيس XP در سال 2001 بود. هرچند در انتهاي سال 2001 مايكروسافت فهميد آفيس XP براي كاربران متروك شده و بسياري از آنها به نسخه قبلي آفيس يعني آفيس 2000 رجوع كرده‌اند، اما از اين موضوع خوشحال بود كه آفيس 2000 با ويندوز XP سازگار است و نيازي نيست كه كاربران براي ترك آفيس جديد، ويندوز XP را نيز ترك كنند و در عمل هر دو XP متروك شوند.

5- ويستا سازگاري ندارد
يكي از دلايل بزرگ عقلاني موفقيت ويندوز XP نسبت به ويندوز ويستا سازگاري با سخت‌افزارها و نرم‌افزارهاي مختلف بود كه پيش از آن با ويندوزهاي 2000 و 98 و ... مشغول به كار بودند. اما نسخه آزمايشي ويندوز ويستا كه ژانويه سال 2007 ارائه شد با بسياري از نرم‌افزارها و سخت‌افزارهاي موجود سازگار نبود. پس از آلوده شدن ويندوز به ويروس‌ها، كرم‌ها و ديگر مخرب‌ها مايكروسافت تصميم به سالم‌سازي ويندوز XP گرفت و ابتكار آنها ارائه بسته ترميمي شماره 2 ويندوز XP بود، اين بسته ترميمي چيزي بود كه ويندوز را ايمن‌تر و قابل اطمينان‌تر از گذشته مي‌كرد، حالا ويندوز مجهز به يك ديواره آتش شده و در مقابل بسياري از تهديدات مقاوم‌تر شده است. اما براي ويستا هنوز هيچ ابتكاري از مايكروسافت ديده نشده است. كاربران ويستا همان ديوار آتشي را دارند كه در ويندوز XP با بسته ترميمي 2 داشتند. اين مقاله در حالي نوشته مي‌شود كه مايكروسافت در حال آماده‌سازي ويندوز جديد براي قشر آنلاين و كسب و كار اينترنتي است. مايكروسافت مي‌كوشد ويندوز 7 را ارزان‌تر، با امنيت بيشتر، با گرافيك زيبا و سازگارتر از ويستا به بازار ارائه كند. مايكروسافت زمان ارائه ويندوز 7 را اوايل سال ۲۰۱۰ اعلام كرده است.
 سه شنبه 12 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايتنا]
[مشاهده در: www.itna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 332]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن