تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه  الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815542337




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/هفته پژوهش/ در مصاحبه با دكترغفوري مطرح شد؛ برنامه ‌هاي هفته پژوهش، وضعيت بودجه‌هاي پژوهشي، توجه به فناوري‌هاي نوين در دانشگاه و ...


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /هفته پژوهش/ در مصاحبه با دكترغفوري مطرح شد؛ برنامه ‌هاي هفته پژوهش، وضعيت بودجه‌هاي پژوهشي، توجه به فناوري‌هاي نوين در دانشگاه و ...
خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: علمي ـ پژوهشي

معاون پژوهشي و فناوري دانشگاه شهيد چمران اهواز از افتتاح پورتال پژوهشي استان، مركز تحقيقات بيوتكنولوژي و مركز تحقيقات علوم رفتاري اين دانشگاه در صورت آماده شدن، در هفته پژوهش خبر داد.

دكترحميدرضا غفوري در گفت‌و گو با خبرنگار علمي-پژوهشي ايسنا - منطقه خوزستان- با بيان اين مطلب درباره برنامه‌هاي هفته پژوهش در دانشگاه شهيدچمران اهواز اظهار داشت: برنامه‌هاي همايش امسال عمدتاً مشابه سال قبل است. در روز نخست، 16 آذرماه، آيين افتتاحيه هفته پژوهش و فناوري و تجليل از پژوهشگران برتر دانشگاه، افتتاحيه نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي و فناوري، نمايشگاه بين المللي كتب تخصصي دانشگاه و دستاوردهاي انجمن علمي دانشجويي برگزار خواهد شد. 18 آذرماه روز دانشگاه با درهاي باز است كه مي توان از مركز رشد و فناوري خوزستان، موزه علم و طبيعت دانشگاه، چاپخانه و دانشكده ها بازديد كرد. 20 آذرماه هم آيين اختتاميه برگزار مي‌شود.

وي افزود: همچنين از روز نخست هفته پژوهش، سمينارها و كارگاه هاي علمي و برنامه‌هاي اختصاصي در دانشكده‌ها برگزار مي‌شود. تنها تفاوت عمده همايش سالجاري نسبت به سال‌هاي پيش برپايي نخستين نمايشگاه بين‌المللي كتب تخصصي دانشگاه شهيد چمران است كه هم‌زمان با هفته پژوهش خواهد بود.

غفوري ادامه داد: اگر چه بودجه پژوهشي دانشگاه نسبت به سال قبل رشد داشته است، اما قطعاً جوابگوي همه نيازهاي پژوهشي دانشگاه نخواهد بود و اين مديريت ناچاراً بايد به نحوي عمل كند كه با كمبود بودجه مواجه نشود. اما اين نكته را نيز بايد مدنظر داشت كه جذب بودجه‌ها و اعتبارات پژوهشي صرفاً از طريق وزارتخانه متبوع ممكن نيست و حتي اگر وزارتخانه نيز امكان تأمين اين بودجه‌ها را داشت، منطقي نبود كه صرفاً به اين منبع اكتفا شود؛ بلكه همانند همه كشورهاي پيشرفته صنعتي، بخش عمده‌اي از بودجه‌هاي پژوهشي بايد از طريق عقد قرارداد‌هاي پژوهشي با دستگاه‌هاي اجرايي تأمين شود كه اين امر علاوه بر پيگيري‌هاي دانشگاه به تلاش و همت پژوهشگران دانشگاهي بستگي دارد. خوشبختانه در سال‌هاي اخير روند رو به رشدي را در اين دانشگاه تجربه كرده‌ايم كه اميداوريم اين روند با سرعت بيشتري ارائه يابد.

معاون پژوهشي و فناوري دانشگاه شهيد چمران اهواز گفت: در سال جاري دانشگاه موفق به اخذ مجوز اصولي پژوهشكده بيوتكنولوژي و علوم زيستي شد و سه واحد آزمايشگاهي دانشگاه در فهرست شبكه‌ آزمايشگاهي كشوري بيوتكنولوژي قرار گرفتند. همچنين در حال حاضر فعال‌سازي و ارتقاء دفتر تحقيقات نانوتكنولوژي به مركز تحقيقات نانوتكنولوژي، در دست اقدام است كه اميد مي‌رود بزودي اين امر تحقق يابد.

وي افزود: انتخاب پژوهشگران نمونه توسط كميته علمي هفته پژوهش انجام شده است. اين انتخاب براساس امتيازات پژوهشي كسب شده در سال 86 توسط هيأت علمي دانشجويان و كاركنان دستگاه‌هاي اجرايي بوده است كه در محور‌هاي گوناگوني مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفته‌اند. محور‌هايي نظير بيشترين مقاله پژوهشي ارائه شده، كتب چاپ شده و اختراعات و ابداعات طرح‌هاي پژوهشي انجام شده و... مثال‌هايي از محور‌هاي مورد بررسي مي‌باشند.

غفوري گفت: با توجهي كه در سال‌هاي اخير به مقوله پژوهش در كشور شده، خوشبختانه بخش قابل ملاحظه‌اي از منابع مالي در دستگاه‌هاي اجرايي و نهاد‌هاي علمي به اين موضوع اختصاص داده شده است، اما چندگانگي در رويه‌هاي توزيع و تخصيص منابع‌ مالي از يك سو و عدم تعيين اولويت‌هاي پژوهشي در كشور از سوي ديگر مهم‌ترين چالش‌هاي پيش‌رو در زمينه پژوهش به نظر مي‌رسند كه اميد مي‌رود با تهيه نقشه جامع علمي كشور اين نقيصه تا حد زيادي برطرف شود.

انتهاي پيام
 سه شنبه 12 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن