تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم همانا نمازگزار هنگام نماز با پروردگار بزرگ و بلند مرتبه اش مناجات مى كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803347582




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عرضه تجهيزات تقلبي و دست دوم پزشكي؛ پليس وارد عمل شد


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: عرضه تجهيزات تقلبي و دست دوم پزشكي؛ پليس وارد عمل شد
سميه صادقي- عرضه تجهيزات تقلبي، دست دوم و ارزان قيمت پزشكي در خراسان رضوي باعث بروز ضايعات جبران ناپذير و دغدغه بسياري از مردم و مسئولان شده است.

اين در حالي است كه به گفته كارشناسان افزايش سطح آگاهي مردم مبني بر خريد از مراكز مجاز عرضه تجهيزات پزشكي و نظارت دقيق بر ورود اقلام پزشكي به استان، بسيار ضروري است.در همين زمينه، رئيس پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز خراسان رضوي از شناسايي ٣ مركز غيرمجاز فروش اقلام دارويي و كشف و ضبط هزار و ٧٥٠ قطعه انواع لوازم ارتوپدي در مشهد در هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ محمد حسن اميري در گفت و گو با خراسان گفت: از ابتداي سال جاري حدود ١٥ انبار شامل انواع دارو، لوازم ارتوپدي و داروهاي نيروزاي تقلبي در مشهد شناسايي، كشف و تحويل مقامات ذي ربط شده است.

وي افزود: پليس مبارزه با قاچاق كالا با توجه به مأموريت خود همه اقلام توقيف شده را با كسب مجوز قضايي براي ارائه نظر كارشناسي به سازمان هاي شاكي (گمرك و معاونت غذا و دارو) تحويل مي دهد تا پس از اقدامات قانوني، پرونده براي مجرمان تشكيل و به مراجع قضايي ارسال شود.اميري با اشاره به پيچيدگي خاص نحوه برخورد با قاچاق و ارائه خارج از شبكه تجهيزات پزشكي و لوازم ارتوپدي اظهار داشت: پليس مبارزه با قاچاق، كار خود را براي برخورد اصولي، دقيق و توأم با تخصص لازم براي شناسايي باندها و شبكه هاي خارج از كشور كه محموله هاي خود را از طريق اتوبوس هاي مسافربري، كاميون هاي حامل بار و مسافران وارد استان مي كنند، شروع كرده است.

به گفته وي اداره آگاهي با همكاري دستگاه هاي اجرايي كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استانداري خراسان رضوي به سرنخ هاي نسبتا مطلوب و قابل قبولي رسيده است و در آينده اقدامات عملياتي براي دستگيري و انهدام اين شبكه ها و باندها آغاز مي شود.

كارشناس مسئول تجهيزات پزشكي دانشگاه علوم پزشكي مشهد نيز در گفت و گو با خراسان با اشاره به آغاز طرح مقابله با عرضه كالاهاي تقلبي پزشكي در خراسان رضوي گفت: اين طرح در خصوص كالاهاي پزشكي از جمله كاشت هاي قلبي، چشمي و ارتوپدي كه از اهميت بيشتري برخوردارند، اجرا مي شود.

مهندس عباس ايزدي بدون اين كه آمار استفاده كنندگان را از كالاهاي تقلبي و دست دوم پزشكي ذكر كند، به دغدغه بسيار مراكز درماني و بيماران درباره ورود اين كالاها به كشور اشاره كرد و اظهار داشت: بر اساس دستور العمل هاي ابلاغي، همه مراكز درماني بايد فهرست مراكز مجاز فروش كالاهاي پزشكي را در اختيار بيماران قرار دهند.وي با بيان اين كه فهرست مراكز مجاز فروش در سايت اداره كل تجهيزات پزشكي وزارت بهداشت (www.Imed.ir) وجود دارد، دارا بودن برچسب اطمينان اداره كل تجهيزات پزشكي، برچسب نام و شماره تلفن شركت و كد ١٢ رقمي ثبت كالا، آدرس توليدكننده و كاتالوگ تاريخ توليد و انقضاي روي كالا را از ويژگي هاي يك كالاي پزشكي مجاز عنوان كرد.

اين كارشناس مسئول همچنين اضافه كرد: پيش از اين، اقلام مورد استفاده در بدن، در اتاق عمل استريل مي شد ولي بر اساس دستورالعمل ابلاغي، از اول دي ماه استريل كالا توسط شركت هاي توزيع كننده اقلام پزشكي انجام مي شود.

وي درباره آمار مراكز فروش كالاهاي پزشكي در سطح استان گفت: با توجه به ارائه آمار و اطلاعات اين مراكز به اداره كل تجهيزات پزشكي، روز به روز اين آمار در حال تغيير است.ايزدي مراكز عرضه كالاها را ملزم به ارائه فاكتور فروش به خريدار دانست و افزود: اين فاكتور بايد داراي سربرگ توليدكننده يا واردكننده يا نمايندگي هاي مجاز و شامل نام كالا، توليدكننده آن و كد ١٢ رقمي، قيمت تفكيك شده هر يك از اجزاي كالا و مهر نمايندگي و امضا باشد.

وي اجزاي ريز كالاهاي پزشكي و بالا بودن هزينه و وقت را براي بررسي توسط كارشناسان و ناآشنايي مردم با وسايل مجاز از عوامل قاچاق اين نوع اقلام به كشور ذكر كرد و افزود: خوشبختانه با اجرايي شدن اين طرح ارتباط بين بيمار و فروشنده به حداقل مي رسد.

كارشناس مسئول تجهيزات پزشكي ادامه داد: با هماهنگي بين دستگاه هاي قضايي و كميسيون قاچاق ارز و كالا، بازار فروش كالاهاي تقلبي راكد مي ماند.

وي يادآور شد: هم اكنون اين طرح در بيمارستان شهيد كامياب مشهد كه مركز استفاده از كالاهاي ارتوپدي است، اجرا مي شود، به اين صورت كه بيمار كالاهاي پزشكي مورد نياز خود را از بيمارستان با صرف وقت كمتر و اطمينان بيشتر، خريداري مي كند.

نماينده مردم مشهد و عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس نيز گفت: متأسفانه با توليد كالاهاي تقلبي در كشورهايي مانند چين و پاكستان و ورود آن ها به كشور، دردسرهاي زيادي ايجاد شده است.

دكتر اميرحسين قاضي زاده با بيان اين كه اين تجهيزات با مارك تقلبي شركت هاي معروف به بازار آزاد وارد مي شود و با قيمت ارزان در اختيار شهروندان قرار مي گيرد گفت: مردم به دليل ناآگاهي و ناآشنايي با مشخصات كالا اين تجهيزات غيرمجاز پزشكي را مي خرند و دچار ضايعات جبران ناپذير مي شوند.

وي با تأكيد بر لزوم ساماندهي مديريت تجهيزات پزشكي به مردم توصيه كرد: شهروندان بايد لوازم مورد نياز خود را كه داراي شناسنامه و كد خاص مي باشند، از شركت هاي استاندارد خريداري كنند تا در صورت بروز مشكل، شركت مورد نظر پاسخ گو باشد.
 سه شنبه 12 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 462]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن