تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815751601




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس مجلس شوراي اسلامي در كنفرانس خبري مطرح كرد:دكتر لاريجاني : طرح تحول اقتصادي نياز به كار كارشناسي در مجلس داردايران نيازمند دولتي است كه براي اعتلاي ملت كار كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: رييس مجلس شوراي اسلامي در كنفرانس خبري مطرح كرد:دكتر لاريجاني : طرح تحول اقتصادي نياز به كار كارشناسي در مجلس داردايران نيازمند دولتي است كه براي اعتلاي ملت كار كند


تهران- خبرگزاري كار ايران
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: مردم ايران صلح و ثبات در منطقه و عدم ظلم به ملت عراق و افغانستان را خواستار است.

به گزارش خبرنگار" ايلنا"، علي لاريجاني كه در اولين كنفرانس مطبوعاتي خود عصر امروز در مجلس شوراي اسلامي سخن مي‌‏گفت، در پاسخ به سوالي مبني بر ورود مجمع تشخيص مصلحت نظام به بحث اصلاح قانون انتخابات، اظهار داشت: تا آنجايي كه من مي‌‏دانم مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكنون براي قانون‌‏گذاري وارد نشده، و تنهامجمع تشخيص مصلحت‌‏نظام با توجه به تغييرات مكرر در قانون انتخابات طرح موضوع كرده كه خوب است قانون جامع انتخاباتي داشته باشيم زيرا براي تقويت بنيه مردم سالاري مفيد است. اين به معناي ناديده گرفتن مجلس نيست، آنان در چهارچوب‌‏هاي قانون در ارتباط با اين موضوع بحث كرده‌‏اند اما تدوين قانون برعهده مجلس است. سياستگذاري برعهده مجمع و تدوين قانون برعهده مجلس و همچنين وظيفه نظارتي برعهده شوراي نگهبان است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوالي مبني بر احتمال مذاكرات با آمريكا و همچنين اولويت‌‏هاي ملي در اين مذاكرات تصريح كرد: به دليل آنكه چنين بحثي تاكنون مطرح نبوده بنابراين در خصوص محتواي آن هم صحبتي نشده است اما مي‌‏توان تشخيص داد كه آن اولويت‌‏ها مسائل بين‌‏الملل و منطقه‌‏اي خواهد بود. مشكلات، حكايت‌‏گربي ‌‏نظمي و رفتار نادرست آمريكا است كه باعث فوران تنفر بين مردم شده، تغيير استراتژي هاي غلط مي‌‏تواند مهم باشد، مردم ايران و نظام جمهوري‌‏اسلامي خواستار صلح و ثبات در منطقه و عدم وجود ظلم به ملت افغانستان و عراق هستند.
لاريجاني در پاسخ به خبرنگاري كه پرسيد «چگونه مي‌‏توان عملكرد خود را به مدرس نزديك كرد؟» ادامه داد: در قانون اساسي وظايف قوه‌‏مقننه روشن است، البته بايد در اصلاح آيين‌‏نامه داخلي مجلس تلاش و مكانيزم‌‏هايي در نظر گرفته شود تا نظارت مجلس برقواي ديگر به درستي تبيين شود، يكي از فكر‌‏هايي كه مي‌‏تواند ما را تاحدي به رفتار و سلوك شهيد مدرس نزديك كند همين ساز و كارهاست.
وي در پاسخ به سوالي ديگر راجع به لايحه طرح تحول اقتصادي خاطرنشان كرد: اين طرح نياز به كارهاي تخصصي زيادي دارد و تا وقتي مسير تخصصي خود را در دولت و مجلس سپري نكرده، نمي‌‏توان نظر قطعي داد. اين طرح احتياج به كارشناسان مختلف اقتصادي دارد و مجلس هنوز كار تخصصي خود را انجام نداده است.
لاريجاني در پاسخ به اين سوال كه «جايگاه نظارت در ايران كجا است و گويا برخي دوست دارند نقش مجلس را ضعيف كنند» توضيح داد: مجلس از چنان جايگاهي برخوردار است كه قابل تضعيف نيست و جنس مجلس هشتم هم اين نيست كه دچار مظلوميت شود.
رئيس مجلس در ادامه كنفرانس مطبوعاتي امروز خود در پاسخ به خبرنگار برنا كه پرسيد، مدل فراكسيون اصولگرايان مجلس براي ايجاد اجماع ميان گروه هاي مختلف اصولگرا براي انتخابات رياست جمهوري آتي چيست،‌‏گفت:‌ هيچ طرحي در اين زمينه در فراكسيون اصولگرايان وجود ندارد و بحثي هم در اين باره مطرح نشده است.
وي در پاسخ به سوال ديگر اين خبرنگار كه به طرح تحقيق و تفحص نمايندگان از سفرهاي استاني رئيس جمهور اشاره داشت،‌‏گفت: به نظر من سفرهاي استاني رئيس جمهور ابتكار خوبي بود. چرا كه دولت قبول زحمت كرد و از نزديك با مشكلات مردم آشنا شد. البته نظارت مجلس بر اين مساله را نيز نفي نمي كنم، همانطور كه اصل اين سفرها را نفي نمي كنم.
لاريجاني در پاسخ به سوال خبرنگار دنياي اقتصاد كه مي پرسيد عامل اصلي تورم در كشور چه مرجعي است، اظهار داشت: بين قوا تقسيم كار وجود دارد. قوه مقننه مسوول قانون گذاري و نظارت است و قوه مجريه به مسائل اجرايي مي پردازد.
وي با بيان اينكه تورم مربوط به مجلس نيست و زاييده رفتار كشور است،‌ افزود:‌ ما در مجلس قوانين را تصويب مي كنيم اما رفتارهاي اجرايي ممكن است اثراتي داشته باشد.
خبرنگار خبرگزاري شهر از رئيس مجلس پرسيد شهرداري ها تظلم‌‏خواهي خود را نسبت به عدم اجراي آن بخش از قانون بودجه كه به شهرداري ها اجازه برداشت از حساب ذخيره ارزي را مي داد؛ به كجا ببرند. لاريجاني در پاسخ گفت:‌ احتياجي به تظلم خواهي نيست، مجلس ساز و كارهاي قانوني خود را دارد و پيگير اين موضوع هستيم.
وي در پاسخ به سوال ديگري كه به نامه قاليباف به لاريجاني در ابتداي تشكيل مجلس هشتم اشاره داشت گفت: در آن نامه خواستار اصلاح قوانين شهري شده بودند كه موضوع قانون شهرداري ها بايد در كميسيون عمران بررسي شود. قرار بر اين شد كه شهرداري ها و شوراهاي شهر پيشنهادات اصلاحي خود را به مجلس ارائه دهند.
خبرنگار العربيه نيز از رئيس مجلس راجع به سياست هاي آمريكا در منطقه سوال كرد كه لاريجاني گفت: ما در منطقه شاهد رفتارهاي ماجراجويانه آمريكا هستيم كه منجر به بروز مشكلاتي شده است. ترديدي نيست كه از هر راهي براي تعديل اين شرايط استفاده خواهيم كرد و از آن استقبال مي كنيم، چه اينكه اين تعديل در راستاي تعديل استراتژي هاي آمريكا در منطقه باشد و چه آنكه كمكي از دست ما بر مي آيد، در تمامي زمينه ها اعم از موضوع پرونده هسته اي و موضوعات منطقه مثل عراق و افغانستان، ما آماده همكاري هستيم.
وي در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه خراسان كه در مورد لايحه ماليات برارزش افزوده سوال كرد،‌‏ اظهار داشت: اين لايحه هيچ بار تورمي ندارد اما هنوز لايحه دولت براي تعويق در اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده تقديم مجلس نشده است.
لاريجاني در پاسخ به سوال ديگر اين خبرنگار كه به خبر ديدار وي به همراه باهنر با ميرحسين موسوي اشاره داشت، گفت: نمي دانم چرا در فضاي سياسي كشور نسبت به ديدارهاي رجال سياسي حساسيت وجود دارد، اينكه رجال سياسي با يكديگر گفت و گو كنند امر مطلوبي است و نبايد نسبت به آن حساسيت داشت.
وي با بيان اينكه بارها طي سال هاي گذشته با ميرحسين موسوي در مكان هاي مختلف ديدار داشته است،‌‏ادامه داد:‌‏من بارها ايشان را در مجمع تشخيص مصلحت، دبير خانه شوراي عالي امنيت ملي و ديگر جاها ديده ام و ديدارها و گفت و گوهايي هم با ايشان و ساير صاحبنظران داشته ام كه در مجموع اين ديدارها را مفيد مي دانم چرا كه مسوولين مي توانند از ظرفيت هاي فكري يكديگر استفاده كنند.
وي با بيان اينكه در ديدارهايش با ميرحسين موسوي راجع به مسائل هسته اي،‌ ظرفيت هاي بين المللي و اقتصادي كشور گفت و گو كرده است ادامه داد:‌ من با آقاي كروبي و ناطق نوري نيز گفت و گوهايي داشته و دارم كه هيچ ممانعتي در اين زمينه وجود ندارد و اتفاقاً مفيد است كه افراد با سلايق مختلف با يكديگر گفت و گو كنند.رئيس مجلس شوراي اسلامي در خصوص انداختن مدال برگردن يك فرد اسرائيلي از سوي يكي از مقامات پارالمپيك گفت: اين موضوع از ديد مجلس مخفي نمي‌‏ماند و مجلس به اينگونه مسائل حساس است. هنگامي‌‏كه كميسيون فرهنگي وارد اين بحث مي‌‏شود به معناي حساسيت اين امر محسوب مي‌‏شود.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، علي لاريجاني در كنفرانس مطبوعاتي كه عصر دوشنبه برگزار شد در خصوص كسري بودجه 30 هزار ميلياردي دولت و برنامه مجلس براي حل مشكلات گراني‌‏ و تورم اظهار داشت: رقم 30 هزار ميلياردي توسط ما تاييد نمي‌‏شود. پايين آوردن قيمت نفت در تنظيم بودجه دقت شده بود و متناسب با قيمت نفت آن زمان تدوين شد. سياست ما عبور از طرح هاي تورم‌‏زا است و تلاش مي‌‏كنيم رونق اقتصادي را گسترش دهيم و همچنين مانع از خرج و هزينه‌‏هاي دولت و ساير دستگاه‌‏ها شويم.
اين كنفرانس خبري كه به شكل ويدئو كنفرانس درقم هم نمايش داده مي شد موجب سوال خبرنگاري شد. خبرنگاري در خصوص اين ويدئو كنفرانس سوالي مبني بر نشان دادن پشتوانه لاريجاني در پايتخت مذهبي ايران پرسيد و لاريجاني پاسخ داد:‌ نمي توانيم از تراوشات ذهني جلوگيري كنيم. من نماينده شهر قم هستم و به همين دليل اين ارتباط برقرار شد.
وي در پاسخ به سوالي ديگر درباره بزرگترين دستاورد نظام و پر چالش ترين مشكل نظام تصريح كرد: به نظر من بزرگترين دستاورد، مردم سالاري ديني است كه پس از استبداد بوجود آمد. آمريكا در آن زمان قصد داشت دنيايي تك صدايي حاكم كند ، براي مثال سياست آمريكا انكار انقلاب بود كه همچنان آن را دنبال مي كند اما اين چالش به تنفس هاي آخر رسيده است و سي سال توانمندي جمهوري اسلامي آنها را مايوس كرده است. آنان اكنون مي دانند كه بايد با ايران مسلط به دانش هسته اي و ايراني كه توانمندي بازي گري در منطقه را دارد روبرو شوند و اين نتيجه هدايت گري ايران است.
وي همچنين در پاسخ به سوالي مربوط به اينكه «چرا از ظرفيت هاي كشور استفاده نمي شود و آيا رئيس جمهور آينده بهتر نيست چهره اي ملي باشد‌‏‌‏، تا از ظرفيت ها استفاده كند»، اضافه كرد: دولت ها سلايق گوناگون دارند و چنين كاستي هايي در همه دولت ها با فراز و نشيب وجود داشته است. گاهي سلايق در دولت ها منبسط تر بوده و گاهي خير. اصل اين است كه از ظرفيت هاي مختلف استفاده شود. توانمندي مديريتي ما در حد خوبي است و رئيس جمهوري كه با راي مردم انتخاب شود يك چهره ملي است.
وي همچنين در خصوص بررسي طرح تحول اقتصادي در كميسيون اقتصادي مجلس عنوان كرد:‌ اين طرح مسير خود را طي مي كند ، من نگاه انتخاباتي برخي به اين طرح را نفي نمي كنم. اما ما در مجلس اينگونه نگاه نمي كنيم. اين طرح اگر براي منافع ملي كشور مفيد باشد، خوب است. ما يك مرجع حقوقي هستيم و كار خود را انجام مي دهيم.
لاريجاني در پاسخ به سوالي ديگر مبني بر اينكه چه كسي در اصولگرايان بيشترين ظرفيت اجتماعي براي كانديداتوري را دارد،‌‏ افزود: بايد زمان اين موضوعات را مشخص كند. رهبر معظم انقلاب بحث هاي انتخاباتي را در ايران را زود هنگام دانستند و بايد به اين مسائل توجه داشت. بيان نظرات خوب است. اما انتخاباتي كردن فضا مثبت نيست. بايد ديد چه كساني وارد عرصه انتخابات مي شوند.
وي همچنين در پاسخ به سوالي در خصوص قانون 136 قانون اساسي گفت: توصيه من اين است كه با توجه به زمان كوتاه تا پايان عمر دولت نهم، مجلس كمتر از ابزار استيضاح استفاده كند. به نظر من در شرايط فعلي نمايندگان بهتر است از ساير ابزارهاي نظارتي استفاده كنند. البته استيضاح حق نمايندگان است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي درخصوص ارسال برخي نامه ها از سوي اعضاي كنگره آمريكا به ايران گفت: چندين نامه از سوي اعضاي كنگره و سناتورهاي آمريكايي به ما رسيده است و در اين نامه ها گفته شده كه وقت مذاكره درباره موضوعات في ما بين شده است. ما هنوز پاسخي نداده ايم و اين موضوع در دست بررسي است. البته بايد ديد آنان پيرامون چه چيزي مي خواهند مذاكره كنند.
لاريجاني در پاسخ به سوالي درخصوص دولت وحدت ملي و كانديداتوري وي اظهار داشت: تا آنجا كه ممكن است اگر در انتخابات به سمت و سوي وحدت بر منافع ملي برويم، خوب است. تمركز فكري سياستمداران بر منافع ملي كمك كننده محسوب مي شود و بايد برمشكلات متمركز شويم. بايد تلاش كنيم كه كارشناسان بر مسائل مهم تمركز داشته باشند.
وي ادامه داد: ما در مجلس هم تلاش كرديم جريانات مختلف سياسي در مسائل گوناگون حاضر باشند. خوشبختانه دوستان پاسخ خوبي به اين فكر داده اند و به جاي چالش هاي نفس گير سياسي، بر مسائل اصلي كشور متمركز شده اند، براي مثال در كميسيون ويژه طرح تحول همه گروه هاي سياسي حضور دارند و اين ذهنيت براي اداره كشور پسنديده است.
خبرنگاري از لاريجاني پرسيد اگر دولت دهم اصلاح طلب باشد، از شما چه چهره اي خواهيم ديد. لاريجاني رئيس صدا و سيما كه منتقد اصلاحات است يا لاريجاني معتدلي كه در شش ماه اخير ديده ايم؟ كه لاريجاني در پاسخ اين خبرنگار تاكيد كرد: بايد ديد رفتار كساني كه در راس كشور و مسووليت اجرايي قرار مي گيرند، چگونه است، اگر بر منافع ملي متمركز باشد وتراز كشور در منطقه را مورد اهميت قرار دهند مجلس هم حامي آنها است. اما اگر دچار فرسايش باشند، مجلس با استراتژي خود قضاوت مي كند. اگر تمركز مسوولين كشور در منافع ملي و پيگيري آبادي و توسعه و صيانت از قانون اساسي باشد، بسيار مناسب است اما اگر دولت درگير مسائل سياسي شود براي كشور مفيد نيست. ايران نيازمند دولتي است كه براي اعتلاي ملت كار كند و ما دولت را با اين مقياس ها مي سنجيم.
وي همچنين در پاسخ به سوالي در خصوص بهترين و بدترين قانون گفت: قوانين حوزه هاي متفاوتي دارند، به نظر من قانون اصل 44 قانون خوبي است و اگر به درستي اجرا شود اقتصاد نيز فراگير خواهد شد.
پايان پيام

كد خبر: 461061
 دوشنبه 11 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن