تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بلند مرتبه ترين مردم نزد خداوند در روز قيامت كسى است كه در روى زمين بيشتر در نصیحت و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814683040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي مقدم: مواد مخدر عامل اصلي پيدايش ايدز درايران است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: احمدي مقدم: مواد مخدر عامل اصلي پيدايش ايدز درايران است
اجتماعي. همايش. ايدز. احمدي مقدم
دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مواد مخدرعامل اصلي پيدايش ايدز در ايران است .

اسماعيل احمدي مقدم در همايش روزجهاني ايدز گفت: اين درحالي است كه در بسياري از كشورها بي‌بند و باري جنسي، عامل اصلي پيدايش ايدز محسوب مي شود.

احمدي مقدم افزود: كنترل و توليد مواد مخدر در افغانستان، آينده خوشبيني تصور نمي‌شود و
همچنين افغانستان به لحاظ سياسي يك منطقه غير قابل پيش بيني محسوب مي‌شود وي به تصويب سياست‌هاي كلي مبارزه با مواد مخدر در مجمع تشخيص مصلحت نظام اشاره كرد و گفت: دستگاه انتظامي از پيشگامان تصويب اين سياست هاست.

احمدي مقدم با بيان اينكه معتاد براساس اين سياست ها، مجرم ولي مريض است گفت: يك معتاد تا زماني كه براي درمان اعتياد به مراكز درمان مراجعه كنند يك مريض محسوب مي‌شود در غير اينصورت يك مجرم محسوب مي‌شود.

وي با بيان اينكه خط مشي نيروي انتظامي اعزام معتادان به مراكز درماني به جاي اعزام به مراكز قضايي است، گفت: در سال گذشته ‪ ۹۶‬درصد معتادان به جاي اينكه دستگير شوند به مراكز درماني براي ترك اعتياد ارجاع داده شدند و چهار درصد باقي مانده به علت جرايم ديگر توسط نيروي انتظامي دستگير شده اند.

احمدي مقدم گفت: اگر چه قضات از نظر قانوني موظفند با معتاد به عنوان جرم، برخورد كنند اما ما اين افراد را به دستگاه قضايي اعزام نكرده ايم.

وي همچنين به تصويب كميته بازتواني و اشتغال معتادان نيز اشاره كرد كه قرار است به زودي كار خود را آغاز كند.

وي ضمن تاكيد بر اينكه بايد حواشي اعتياد را حذف كرد، اظهارداشت: بايد هرمعتاد را از نظر وضعيت اعتيادش، يك پله پايين تر آورد و وضعيتش را بهبود بخشيد.

احمدي مقدم گفت: در سال گذشته ‪ ۵۸۰‬هزار معتاد وارد عرصه درمان شدند و تحت درمان يكي از انواع درمان‌ها قرار گرفتند و تصور مي‌شود با يك رشد ‪۱۵‬ درصدي اين ميزان به ‪ ۷۰۰‬هزار نفر برسد.

به گفته وي اگر يك ميليون و يكصد هزار تا ‪ ۲۰۰‬هزار معتاد در كشور داشته باشيم بايد بين ‪ ۸۰۰‬تا ‪ ۸۵۰‬هزار نفر آنها را تحت پوشش درمان قرار دهيم.

وي گفت: بر اساس اين برنامه وزارت بهداشت به علت اقدامات محتاطانه اش، عقب افتاده است كه ما انتظار حركت تندتري از اين وزارتخانه داريم.

وي گفت: يكي ازاين حركت‌ها ، شربت ترياك است كه انتظار مي‌رود وزارت بهداشت در رابطه با اين شربت شتاب بيشتري داشته باشد تا به تحقق پوشش ‪۷۰‬ درصدي معتادان برسيم.

وي با اشاره به اينكه روزگاري وزارت بهداشت پيشرو درمان اعتياد بود و ما از آن عقب بوديم گفت: حالا كه ما جلو آمده‌ايم و مي‌خواهيم با استفاده از شربت ترياك براي معتادان پير و مسن كه توان ترك ندارند از اين دارو استفاده كنيم، وزارت بهداشت سرعت لازم را براي تصميم‌گيري ندارد.
 دوشنبه 11 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن