تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ کس کامل نمی شود مگر هر که را خدا دوست دارد دوست داشته باشد و آن که را خدا دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815403465




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرپرست گروه فرمات: در ايران معلم حرفه اي براي موسيقي پاپ وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سرپرست گروه فرمات: در ايران معلم حرفه اي براي موسيقي پاپ وجود ندارد
سرپرست گروه "فرمات"، معتقد است كه در موسيقي پاپ ايران معلم حرفه اي وجود ندارد و دانشكده اي هم در اين عرصه ورود نكرده است.


به گزارش روز دوشنبه ايرنا از بيست و چهارمين جشنواره موسيقي فجر، "سارا عليپور" گفت: دوري برخي از مسوولان از اين شاخه از موسيقي و نداشتن ملاك و معيارهاي خاص، سبب شده كه گاهي اين موسيقي از مسير اصلي خارج شود.
وي با اشاره به اين كه هم اكنون 12 گروه در بخش رقابتي پاپ بيست و چهارمين جشنواره موسيقي فجر حضور دارند، معتقد است كه در بخشي به عنوان بخش رقابتي هم در شاخه موسيقي پاپ بايستي تعداد بيشتري براي رقابت انتخاب شوند.
وي اظهارداشت: البته بيست و چهارمين جشنواره موسيقي فجر با توجه به حضور گروه هاي جوان در بخش پاپ، بسيار متحول شده است.
وي تصريح كرد كه با كمك و ياري مسوولان برگزاري جشنواره، گروه هاي جوان اجازه خودنمايي پيدا كرده اند.
گروه فرمات، روز سه شنبه 19 آذر ماه در مركز فرهنگي، هنري انقلاب اسلامي (برج آزادي) برنامه اجرا مي كند. اين گروه 9 قطعه را اجرا خواهد كرد.
بنا بر همين گزارش، "نادر يونسي سينكي" سرپرست گروه موسيقي "نواي هم آوازان" نيز معتقد است: هنرموسيقي بايستي شاهد برگزاري جشنواره هاي متعددي در طول سال باشد تا ارتقا يابد.
وي افزود: برگزاري جشنواره موسيقي فجر، رويداد موثري در پيشرفت موسيقي است، اما نبايد تنها محدود به يك دوره زماني خاص شود.
يونسي سينكي، با بيان اين كه موسيقي بايد به شكل گسترده اي در جامعه بازتاب داشته باشد، ادامه داد: اگر هدف اهالي موسيقي و دست اندركاران ذيربط، اعتلاي اين هنر است، بايد به ابعاد گوناگون هنر موسيقي پرداخت.
وي با اشاره به حضور جوانان در جشنواره موسيقي فجر، افزود: جوانان با توجه به استعدادها و خلاقيت هاي خود، مي توانند نقش سازنده اي در برگزاري هر چه بهتر جشنواره موسيقي فجر عهده دار باشند و جشنواره مي تواند عرصه مناسبي براي كشف و شناسايي آنها بشمار رود.
"مسعود نجفي"، سرپرست گروه موسيقي "نواي مخالف"، نيز گفت: يكي از دلايل اصلي موثر بودن جشنواره موسيقي فجر، حضور جوانان در اين رويداد هنري است.
وي با بيان اين كه حضور جوانان در بخش رقابتي، انگيزه دو چنداني را به منظور خلق آثار برتر به آنها خواهد بخشيد، افزود: حضور در جشنواره موسيقي، منجر به شناخت بيشتر گروههاي شركت كننده و هنر و آثاري است كه از سوي آنها عرضه مي شود.
نجفي، يادآور شد: در هر عرصه اي حضور جوانان مي توانند پشتوانه موثري براي رونق بخشيدن به هنر مورد نظر باشد و نقش آنها در زمينه موسيقي نيز غير قابل انكار است.
وي با اشاره به اينكه جشنواره موسيقي فجر، عرصه مناسبي براي شناسايي استعدادهاي جديد است، گفت: جوانان پس از شناسايي از سوي دست اندركاران جشنواره، نياز به معرفي مطلوبي براي ايجاد انگيزه و تداوم حضور در اين هنر دارند.
سرپرست گروه موسيقي "نواي مخالف "، از دست اندركاران جشنواره موسيقي فجر خواست تا از تمامي گروه هايي كه در جشنواره پذيرفته شده اند، به نحو شايسته اي تقدير كنند.
 دوشنبه 11 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 483]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن