تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815755140




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با تشريح دستاوردهاي وزارت علوم در عرصه فرهنگ دانشگاهي؛ معاون فرهنگي وزارت علوم: «سند اهداف و راهبردهاي معاونت فرهنگي و اجتماعي» منتشر مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: با تشريح دستاوردهاي وزارت علوم در عرصه فرهنگ دانشگاهي؛ معاون فرهنگي وزارت علوم: «سند اهداف و راهبردهاي معاونت فرهنگي و اجتماعي» منتشر مي‌شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: صنفي - فرهنگي

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، گفت: برنامه راهبردي معاونت فرهنگي وزارت علوم به عنوان زير شاخه‌اي از سند چشم‌انداز بيست ساله نظام به تصويب رسيده است و اين برنامه، تحت عنوان «سند اهداف و راهبردهاي معاونت فرهنگي و اجتماعي» در دست چاپ و انتشار است.

به گزارش سرويس صنفي فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر محمد باقر خرمشاد معاونت فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، اظهار كرد: اين معاونت در راستاي تحقق هدف نهايي آموزش عالي در سند چشم انداز 20 ساله « دانشگاه تمدن‌ساز اسلامي ايراني» برنامه‌ريزي‌ها و فعاليت‌هايي را در سال‌هاي اخير بخصوص 3 سال گذشته سامان داده و بر اساس اهداف و مأموريت‌هاي اساسي خود توانسته است در حوزه‌هايي چون تقويت گفتمان علم‌گرايي، ترويج روحيه دين‌گرايي، تحقق مهندسي فرهنگي، ارتقاي هويت و خودباوري دانشجويان، تجديد نظر در رابطه علم و دين در فضاي دانشگاهي، غلبه فضاي معنويت‌گرايي در ميان دانشجويان و توسعه علوم انساني، دستاوردهايي را در عرصه فرهنگ دانشگاهي كسب كند.

معاون فرهنگي وزارت علوم گفت: در عرصه فعاليت‌هاي فرهنگي دانشگاه‌ها، برنامه‌هاي پردامنه‌اي در راستاي تعميق باورهاي ديني و افزايش مهارت‌هاي اجتماعي و تقويت ارزش‌هاي فرهنگي و اجتماعي دانشجويان در قالب كانون‌هاي فرهنگي هنري، انجمن‌هاي علمي دانشجويي، تشكل‌هاي اسلامي و شوراهاي صنفي به انجام رسيده است كه فعاليت‌هاي جمعي، جشنواره‌ها برنامه‌هاي آموزشي، حج عمره و زيارت، فرهنگ كارت دانشجويي و تشكيل خانه‌هاي فرهنگ از جمله آنهاست.

دكتر خرمشاد با اشاره به فعاليتهاي صورت گرفته در عرصه ايجاد ساختارهاي برنامه‌ريزي و گسترش فعاليت‌ها و پژوهش‌هاي فرهنگي، عنوان كرد: معاونت فرهنگي اقداماتي چون تشكيل ستادها و كميته‌هاي كاري مانند كميته‌هاي امور قرآني و ديني، ستاد زيارت، ستاد اقامه نماز و تشكيل كميته‌هاي تخصصي و مطالعاتي چون شوراي پژوهشي معاونت فرهنگي و اجتماعي، كميته‌هاي تخصصي گروه مطالعات زنان و خانواده را پيگيري كرده است.

وي افزود: در عرصه تقويت و حمايت از فعاليت‌هاي فرهنگي دانشگاه‌ها، كمك‌هاي اعتباري وسيعي در طول 2سال گذشته صورت گرفته و گسترش فعاليت‌هاي فرهنگي دانشگاه‌ها با اولويت‌ برنامه‌هاي انجمن‌هاي علمي و كانون‌هاي فرهنگي و تشكل‌هاي دانشجويي تحقق يافته است.

معاون فرهنگي وزارت علوم، با اشاره به رونمايي از «فرهنگ كارت» دانشجويي در سال گذشته، گفت: تا پايان سال 86، 200 هزار نفر از دانشجويان فعال فرهنگي وكارشناسان فرهنگي، و استادان دانشگاه‌ها از مزاياي «فرهنگ كارت» بهره‌مند شده‌اند.

وي، با اشاره به توسعه علوم انساني و علوم بين رشته‌اي در معاونت فرهنگي وزارت علوم، خاطرنشان كرد: برگزاري جشنواره بين‌المللي فارابي ويژه رشته‌هاي علوم انساني، تدوين و تحويل بيش از 130 رشته بين‌رشته‌اي در حوزه‌هاي مختلف، از اقدامات اين معاونت به منظور گسترش و توسعه علوم انساني و رشته‌هاي ميان‌رشته‌اي است.

معاون فرهنگي وزارت علوم در خاتمه، با اشاره به آمار دستاوردهاي معاونت فرهنگي وزارت علوم از سال 1384 تا كنون، گفت: تعداد انجمن‌هاي علمي دانشجويي وزارت علوم از سال 84 تا سال 86 به بيش دو هزار انجمن، تعداد كانون فرهنگي هنري از 495 مورد در سال 84 به 780 كانون در سال 86، تعداد نشريات دانشجويي از 2 هزار و 500 نشريه در سال 84 به 2 هزار و 900 نشريه در سال 86 و تعداد تشكل‌هاي اسلامي هم از 162 مورد در سال 84 به 185 تشكل اسلامي در سال 86 رسيده است.

نمايشگاه جامع دستاوردهاي وزارت علوم نمايانگر رشد30 ساله آموزش عالي است

دكتر خرمشاد همچنين در آستانه برگزاري نمايشگاه دستاوردهاي 30 ساله وزارت علوم با بيان اينكه برگزاري نمايشگاه جامع دستاوردهاي30 ساله وزارت علوم، نمايانگر رشد30 ساله آموزش، پژوهش و فناوري در كشور است، گفت: رشد چشمگير آموزش، پژوهش و فناوري يكي از تحولات مشهود و قابل توجه پس از انقلاب به شمار مي رود كه نمايشگاه جامع 30 سال دستاوردهاي وزارت علوم، فرصتي مناسب براي ارائه اين دستاوردها به جامعه است.

وي اظهار كرد: با توجه به تقاضاي بالا براي دانشگاهها، امكانات اين وزارتخانه از تمركز در پايتخت خارج شده و مراكز و شهرهاي بزرگ استانها را در بر گرفته است، به همين منظور بخش خصوصي نيز وارد آموزش عالي شده است.

وي با بيان اينكه وزارت علوم توانسته است نوعي عدالت در توزيع آموزش عالي در كشور برقرار كند، عنوان كرد: امروز شاهد آن هستيم كه مناطق محروم هم داراي امكانات ارائه اين آموزشها هستند.

دكتر خرمشاد با بيان اينكه بهانه‌اي لازم بود كه اين دستاوردها در يك جا گردهم بيايند و در معرض ديد عموم قرار گيرند، اظهار كرد: سي‌امين سالگرد انقلاب، فرصت خوبي براي ارائه اين دستاوردها ايجاد كرده است.

وي افزود: اين نمايشگاه با ايجاد امكان مشاهده اين همه تلاش و پيشرفت، اميد به آينده را در نسل جوان بيشتر و شتاب و رشد ترقي را افزون خواهد ساخت .

معاون فرهنگي وزارت علوم با بيان اينكه برگزاري اين نمايشگاه باعث مي شود كه بتوانيم شاهد چگونگي و روند رشد آموزش عالي در30 سال گذشته باشيم، گفت: معاونت آموزشي وزارت علوم از پر رنگ‌ترين بخش‌هاي وزارت علوم در سال‌هاي اخير است و افزايش داوطلبان مراكز آموزشي، نقش معاونت آموزشي در كارنامه 30 ساله وزارت علوم را پر رنگ‌تر كرده است و در كنار آن، بخش عمراني نيز فعاليت‌هاي گسترده‌اي را داشته است.

به گفته وي، در سه سال گذشته افزايش پروژه‌هاي عمراني به طور چشمگيري فزوني يافته است.

دكتر خرمشاد در خاتمه با بيان اينكه معاونت فرهنگي، معاونتي است كه مسؤوليت فكر كردن به همه ابعاد از جمله بعد مادي ومعنوي انسان و دانشجو را بر عهده دارد، اظهار كرد: اين معاونت بايد بتواند علاوه بر بعد و نيازهاي مادي، براي بعد معنوي و غير مادي انسان نيز برنامه‌ريزي كند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 11 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن