تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815633010




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفر به سرزمين وحي ايران ازتمام سهميه خود براي حج تمتع سال جاري استفاده كرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سفر به سرزمين وحي ايران ازتمام سهميه خود براي حج تمتع سال جاري استفاده كرده است
اجتماعي. حج‪. ۸۷‬مدينه
مكه مكرمه- رييس سازمان و حج و زيارت با بيان اينكه براي نخستين بار ازتمام سهميه ايران براي حج تمتع سال جاري درعربستان استفاده شد گفت:
باتلاش مسوولان ايراني امسال تمام ‪ ۱۰۴‬هزار و ‪ ۸۰‬نفر زائر ايراني براي انجام مناسك حج به عربستان اعزام مي‌شوند .

به گزارش روزيكشنبه خبرنگار اعزامي ايرنا به مكه مكرمه ، مصطفي قهرودي در نشست مطبوعاتي با خبرنگاران افزود:درگذشته اين احتمال وجود داشت كه به دلايل مختلف تمام سهميه اختصاص يافته به ايران پرنشود.

وي با بيان اينكه اين تعداد زائر در قالب ‪ ۵۷۴‬كاروان وارد عربستان خواهند شد اظهار داشت: تا پايان امروز قريب به ‪ ۹۴‬هزار نفر وارد مكه مكرمه مي‌شوند و مابقي زائران از ايران و مدينه منوره تا اول روز سه شنبه هفته جاري وارد اين شهر مقدس مي‌شوند.

وي با اشاره به افزايش خدمات رفاهي ارائه شده به زائران ايراني با بيان اينكه شش وعده غذاي طبح شده و آماده از ايران مي‌آيد گفت : يك وعده آن به مدينه منوره مي‌رود و پنج وعده آن هم براي زائران حاضر در مكه مكرمه استفاده مي‌شود.

وي در زمينه وضعيت مسكن زائران ايراني در عربستان گفت: در مكه مكرمه تعداد ‪ ۱۹۱‬باب هتل و خانه براي اسكان زائران درنظر گرفته شده كه بيشتر آن ها را خانه‌ها تشكيل ميدهند.

وي مهمترين ويژگي اسكان زائران درمكه مكرمه را نزديكي محل سكونت ‪ ۲۰‬هزار زائر ايراني در اين شهر به بيت الله الحرام دانست و گفت : اين مساله بويژه در روزهايي كه سيستم حمل و نقل دراين شهر قطع مي‌شود حايز اهميت است.

قهرودي با بيان اينكه در مدينه منوره نيز ‪ ۵۴‬واحد مسكوني براي زائران ايراني اختصاص يافته است تاكيد كرد: در اين شهر بيشر واحدهاي مسكوني را هتل‌ها و حدود چهار واحد خانه به خود اختصاص داده است.

رييس سازمان حج و زيارت با بيان اينكه باهماهنگي با مسوولان عربستان سيستم حمل ونقل رايگان براي زائران بيت الله الحرام درمكه مكرمه تعبيه شده گفت : اكنون روزانه ‪ ۷۵‬هزار زائر ايراني مستقر درمكه از اين سيتم استفاده مي كنند .

به گفته وي سيتم حمل و نقر از روزپنجم ذي الحجه به دليل شلوغي و ازدحام شهر مكه مكرمه قطع خواهد شد .

وي با توجه به اينكه با استفاده از اين سيستم احتمال گم شدن زائران بسيار كم و يا منتفي شده است گفت: اين درحالي است كه در سالهاي گذشته يك كاروان ‪۱۲۰‬نفره مامور راهنمايي و هدايت زائران گم شده بودند.

قهرودي درمورد نحوه اسكان زائران ايراني در صحراي منا گفت: دراين صحرا به دليل كمبود مساحت خود محل و همچنين استفاده تعداد بيشتري از زائران ايراني از مناسك حج تمتع هر‪ ۱۶‬نفر از يك چادر استفاده مي‌كنند كه فضاي مورد استفاده هر فرد يك متر مربع و شش سانتي متر خواهد بود.

رييس سازمان حج و زيارت تاكيد كرد: درسال جاري مسوولان عربستان اقدام به احداث ساختمان‌هاي ‪ ۱۲‬طبقه دائمي براي استفاده حاجيان بومي خود كرده است كه هزينه آن براي حدود شش روز به ازاي هر نفر ‪ ۱۳‬هزار ريال سعودي اعلام شده است.

وي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران در مورد كاهش ارزش ريال ايرن در عربستان گفت:
با هماهنگي به عمل آمده درداخل كشورارز ‪ ۹۲۰‬توماني براي زائران حج تمتع سال جاري تهيه شد كه اين رقم درهنگام اعزام آنها به يك هزار و ‪ ۱۷‬تومان بالغ شد و اين امر سبب شد تا ‪ ۲۰‬ميليارد تومان به نفع زائران شود.

قهرودي تاكيد كرد: زائران ايراني به منظور حفظ ارزش واحد پولي كشور بايد خريدهاي خود را درداخل انجام داده و از بازارهاي مكه و مدينه با توجه به افت مصنوعي ارزش ريال خريد انجام ندهند.

قهرودي در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري در مورد اجراي مصوبه هيات دولت براي اعزام يك بار مسوولان به حج تمتع گفت: اين مصوبه اجرا مي‌شود و مسوولان توسط دستگاههاي ذيربط اعزام مي‌شوند.

خبرنگار ديگري از قهرودي در مورد قرعه كشي ‪ ۲۵‬درصد از سهميه حج سال آينده و تاثير منفي آن بر كساني كه در صف ‪ ۱۸‬ساله اعزام قرار گرفته‌اند گفت:
اين موضوع هنوز يك طرح است و بايد مورد بررسي كارشناسي قرار گيرد كه اين امر پس ازعمليات حج تمتع سال جاري آغاز خواهد شد.

وي با بيان اينكه درحال حاضر يك ميليون و ‪ ۸۰۰‬هزار نفر در نوبت اعزام به حج تمتع هستند گفت : به همين دليل ثبت نام از متقاضيان جديد ازابتداي سال جاري قطع شد.

قهرودي در مورد تعداد اعزام‌شوندگان به عمره مفرده سال اينده قمري گفت:
اكنون اطلاعات دقيقي دراين زمينه نمي‌توان ارائه كرد اما آمار زائران كمتر از سال گذشته - بيش از ‪ ۶۳۰‬هزار نفر - نخواهد بود.
 يکشنبه 10 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن