تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805233274




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با تشريح عملكرد اردوهاي هجرت سه؛ رييس سازمان بسيج سازندگي اعلام كرد: بازسازي و زيباسازي10هزار مدرسه در تابستان حضور2600 تيم پزشكي در مناطق محروم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: با تشريح عملكرد اردوهاي هجرت سه؛ رييس سازمان بسيج سازندگي اعلام كرد: بازسازي و زيباسازي10هزار مدرسه در تابستان حضور2600 تيم پزشكي در مناطق محروم
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

رييس سازمان بسيج سازندگي از استقبال جوانان در طرح اردوهاي هجرت خبر داد و افزود: هدف از اجراي اين طرح، به كارگيري جوانان در عرصه‌هاي سازندگي با هدف انجام كار فرهنگي است، به طوري كه در تابستان امسال حدود ‌١١ ميليون نفر روز از جوانان در ‌٩ عرصه و بيش از ‌٢٠٠ نوع فعاليت وارد صحنه شدند.

به گزارش سرويس «اجتماعي» ايسنا،‌ سردار خراساني با اشاره به همكاري سازمان بسيج سازندگي و وزارت آموزش و پرورش، اظهار كرد: تابستان امسال بيش از ‌١٠ هزار مدرسه در اختيار دانش‌آموزان قرار گرفت تا نسبت به مرمت و بازسازي و زيباسازي اين مدارس اقدام كنند.

خراساني همچنين از حضور حدود پنج هزار مربي هنرستاني در مديريت طرح اردوهاي هجرت خبر داد و افزود: به طور ميانگين هر كدام از دانش‌آموزان ‌٢٠ روز از تابستان را در اين اردوها حضور داشتند. ‌٣٠ درصد از زمان اشتغال دانش‌آموزان در اردوها صرف برنامه‌هاي جذاب فرهنگي و ورزشي شد و فقط صبح تا ظهر به انجام كارها اختصاص داشت.

وي در ادامه از حضور نزديك به ‌٢٦٠٠ تيم پزشكي در مناطق محروم و حداقل ‌٢٠٠ هزار ويزيت رايگان در اين مناطق خبر داد و افزود: تلاش ما بر ورود دانشجويان پزشكي به اين مناطق است، حتي اگر يك روز باشد. در بحث خدمات حمايتي با كمك هلال احمر و كميته امداد ‌٢٧ هزار بسته خدماتي در مناطق محروم توزيع شد.

رييس سازمان بسيج با بيان اين كه هدف اردوهاي هجرت، به كارگيري جوانان در عرصه‌هاي مختلف سازندگي است، گفت: با حمايت دولت و مجلس از اردوهاي هجرت شاهد طرحي ملي و فراگير در كشور هستيم، ضمن اين كه تقسيم كار بين بسيج و دولت براساس آيين‌نامه اردوهاي هجرت زمينه پشتيباني ‌١٣ دستگاه دولتي و استانداران را از اين طرح فراهم كرده است. رفتار ما صرفا مشي پيمانكاري نيست، بنابراين با همكاري دولت تلاش مي‌كنيم با شيب مناسبي شاخص‌هاي كمي و كيفي اهداف فرهنگي سازندگي‌مان را عمق ببخشيم.

رييس سازمان بسيج سازندگي گفت: ما يك سال و نيم مطالعات گسترده‌اي روي غني‌سازي اوقات فراغت در كشورهاي مختلف انجام داديم و آنچه امروز به عنوان طرح اردوهاي هجرت تابستاني اجرا مي‌شود، از نظر تنوع عرصه و شيوه‌هاي به كارگيري جوانان مطلوبيت بالاتري دارد.

وي جامعه هدف اردوهاي تابستاني را طيف دانش ‌موزان دبيرستاني تا جوانان ‌٢٩ ساله عنوان كرد و گفت: ارزيابي هاي ما نشان مي‌دهد ‌٨٥ درصد از استانداران و فرمانداران، حمايت‌هاي خوبي از اردوهاي هجرت انجام داده‌اند، كه در صورت نبود اين حمايت در واگذاري عرصه ‌ا و پشتيباني طرح با مشكل مواجه مي‌شديم. همچنين امسال با بكارگيري جوانان بومي روستا توانستيم ‌٣٠٠ پروژه زودبازده (احداث، مرمت و زيباسازي) را تحويل دهيم، ‌٧٧٢ پروژه در دست اجرا داريم و با همكاري هفت هزار فرهنگي نيز توانستيم، پنج هزار كلاس درس جبراني و تقويتي براي دانش‌آموزان روستايي برگزار كنيم.

سردار خراساني با اشاره به اعزام بيش از ‌٨٠٠ گروه جهادي در تابستان امسال به مناطق محروم گفت: سال گذشته دختران ‌٣٠ درصد از شركت كنندگان اردوهاي هجرت را به خود اختصاص داده بودند، درحالي كه امسال با تنوع عرصه ها و امكان حضور سلايق بيشتر اين رقم به ‌٣٨ درصد رسيد. ضمن اين كه ‌٤٩ درصد فعالان اردوهاي هجرت دانش آموزان، ‌١١ درصد دانشجويان، هشت درصد متخصصان، هفت درصد ديپلمه ها و ‌٢٥ درصد ساير اقشار بودند.

وي خاطر نشان كرد: شعار «همه با هم» در عرصه بسيج سازندگي تبلور پيدا كرده است و هدف ما سازندگي فرهنگي است. در عرصه زيباسازي مدارس با همكاري آموزش و پرورش در تابستان امسال ‌١٠ هزار و ‌٩٢٦ مدرسه با شعار «بعد از مساجد امن‌ترين جا مدارس است» براي سازندگي اجرا شد و در سال گذشته نيز ‌١٠هزار و ‌٥١ مدرسه زيباسازي شده كه امسال از رشد بسيار خوبي برخوردار بوده است. در عرصه بهداشت و درمان نيز بسيج جامعه پزشكي در سراسر كشور در حال خدمت رساني به مناطق محروم است و در عرصه عمراني نيز بيش از هزار مسجد در سال گذشته مرمت شده است.

وي گفت: طرح هجرت سه با هدف محروميت‌زدايي، كار فرهنگي و احياي ارزش‌هاي جهادي در كشور نسيمي از خدمت را به وجود آورده و ‌٨٠ درصد استان‌هاي كشور در طرح هجرت سه جزو استان‌هاي موفق بوده و البته در بين استان‌هاي كشور، پنج استان نمونه بوده‌اند كه استان خراسان جنوبي جزو پنج استان موفق بوده است.

رييس سازمان بسيج سازندگي كشور تصريح كرد: غني سازي اوقات فراغت جوانان با استفاده از برنامه‌هاي فرهنگي آموزشي و خدمت‌رساني به اقشار محروم جامعه از اولويت‌هاي طرح هجرت سه بود كه با موفقيت انجام شد.

وي درباره عملكردهاي بسيج سازندگي در سال‌هاي اخير گفت: در سه سال اخير ما از دو عرصه به حداقل هفت عرصه به شكل كلان و بيش از ‌٢٠٠ نوع فعاليت سازندگي در اجرا رسيده‌ايم. تنوع فعاليت در عرصه‌هاي مختلف اجازه حضور افكار متفاوت از جوانان را در سازندگي زمينه‌سازي مي‌كند كه هم پسران و دختران شركت كنند.

وي افزود: همچنين توسعه كمي طرح هجرت در سال ‌٨٥ تا سال‌٨٦ نزديك به ‌٥/١٠ ميليون نفر روز بود كه به حدود ‌٧١ ميليون نفر روز در سال جاري رسيديم، البته اين توسعه كمي با آماري كه ما از جوانان در اختيار داريم، هنوز فاصله دارد. برنامه ما در بسيج سازندگي عمدتا جوانان از مقطع دبيرستان تا سن ‌٣٠ سال را در برمي‌گيرد؛ ضمن اين كه مخاطبان ما در بسيج سازندگي عامه جوانان است و اختصاصي به بسيجيان ندارد.

رييس بسيج سازندگي تاكيد كرد: هدف ما فرهنگ سازندگي است و صرفا سازندگي نيست. فرهنگي بودن حركت براي ما مهم است؛ براي اين كه اين مسئله محقق شود، طوري برنامه‌ريزي كرديم كه جوانان با حضورشان در اردوي هجرت و بسيج سازندگي «فرهنگ كار» را تجربه كنند. چون يكي از آسيب‌ها كه از رژيم گذشته به ما ارث رسيده بود اين بود كه «ما نمي توانيم». لذا امروز با برنامه‌ريزي كه ما انجام داديم، جوانان در يك زمان محدود رشته‌هاي مختلف را تجربه مي‌كنند، تا اين فرصت را داشته باشند تا هنگام انتخاب شغل ترديد نداشته باشند.

انتهاي پيام
 يکشنبه 10 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن