تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804620539




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برنامه‌هاي مسابقات قرآني استاني تشريح شد سومين كنگره‌ي عاشوراپژوهي برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: برنامه‌هاي مسابقات قرآني استاني تشريح شد سومين كنگره‌ي عاشوراپژوهي برگزار مي‌شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب

در تشريح برنامه‌هاي مسابقات قرآني، از برگزاري سومين دوره‌ي كنگره‌ي عاشوراپژوهي خبر داده شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و ادب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام حسين احمديان - معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه - در نشست خبري كه امروز (يكشنبه، دهم آذرماه) به مناسبت آغاز سي‌ويكمين دوره‌ي مسابقات حفظ، قرائت، ترتيل و مفاهيم قرآن كريم مرحله‌ي استاني و مسابقات مديحه‌سرايي و اذان كشوري برگزار شد، در سخناني با اعلام اين خبر، توضيح داد: در سال نوآوري و شكوفايي، كنگره‌ي يادشده با عنوان «عاشورا؛ فرصت‌ها و آسيب‌ها» در سه سطح تخصصي، دانشجويي و دانش‌آموزي در بيش از 140 دانشگاه و با 12 موضوع در بخش فرصت‌ها از جمله تحكيم ولايت‌باوري با ارائه‌ي تصوير صحيحي از غايت عاشورا، بررسي نقش زنان در تداوم نهضت حسيني، تأثير آموزه‌هاي قيام حسيني در تربيت اسلامي و دين‌گرايي نسل جوان و نيز در بخش آسيب‌ها با هشت موضوع از جمله ديدگاه‌هاي حضرت امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري درباره‌ي آسيب‌هاي موجود در مراسم فعلي عزاداري، خرافات و چگونگي رسوخ آن‌ها در گزارش‌هاي نهضت عاشورا و ناتواني و ناآشنايي برخي از ناقلان حماسه اعم از مداحان و گويندگان برگزار مي‌شود.

او همچنين گفت: سال گذشته، بيش از يك‌هزار مقاله به دست‌مان رسيد و امسال هم فراخوان را اعلام كرده‌ايم و منتظر رسيدن آثار هستيم. برگزاري كنگره به مدت 40 روز است؛ يعني از دهم محرم تا اربعين حسيني.

احمديان سپس به برگزاري سي‌ويكمين دوره‌ي مسابقات قرآن كريم در مرحله‌ي شهرستاني اشاره كرد و گفت: اين مسابقات از تاريخ 10 آبان‌ماه هم‌زمان با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و در تاريخ 20 آبان‌ماه هم‌زمان با ولادت امام رضا (ع) در بيش از 200 شهر برگزار شد و به پايان رسيد. اين دوره از مسابقات در رشته‌هاي حفظ 10 جزء و 20 جزء، حفظ كل، قرائت و ترتيل و مفاهيم و در دو گروه خواهران و برادران با دو رده‌ي سني شكوفه و بزرگسال برگزار شد، كه 1500 نفر به عنوان داور به داوري آثار پرداختند. در مرحله‌ي شهرستاني، سه نفر برتر در هر رشته به مرحله‌ي استاني راه پيدا مي‌كنند. در اين مرحله كه از تاريخ 10 آذرماه آغاز مي‌شود و تا 26 آذرماه ادامه مي‌يابد، مسابقات در 30 استان كشور و در رشته‌هاي حفظ كل، حفظ 20 جزء، 10 جزء، قرائت، ترتيل و مفاهيم در همان رده‌هاي سني برگزار مي‌شود. همچنين 300 نفر از داوران مجرب بين‌المللي كشوري، قضاوت اين دوره از مسابقات را در اين بخش برعهده دارند و در پايان، از هر رشته، دو نفر به مرحله‌ي منطقه‌يي راه مي‌يابند، كه مسابقات آن از تاريخ 21 آذرماه تا 11 دي‌ماه در هشت منطقه‌ي تقسيم‌بندي‌ شده برگزار مي‌شود.

او همچنين با اشاره به اين‌كه امسال مسابقات خواهران و برادران به صورت تفكيك‌شده و در زمان‌هاي جدا از هم برگزار مي‌شود، گفت: پيش‌تر اين مسابقات در يك شهر و در يك زمان برگزار مي‌شد و به نوعي مسابقات خواهران به حاشيه مي‌رفت؛ اما امسال مسابقات خواهران در شهر قم و مسابقات برادران در استان بوشهر و در روزهاي مختلفي برگزار مي‌شود.

احمديان در ادامه گفت: توجه به بحث اذان، مديحه‌سرايي و تواشيح در سراسر كشور از ديگر اقدامات ما بوده است و در هر استان، گروه‌هايي براي برنامه‌ريزي و هماهنگي در كليه‌ي فعاليت‌هاي تعيين‌شده معين شده‌اند و كار مي‌كنند. متأسفانه سنت گويش اذان به صورت زنده فراموش شده؛ در حالي‌كه اذان بايد حلقومي گفته شود. اين فعاليت‌ و ديگر فعاليت‌ها فرهنگي در ايام غدير و ايام عرفه با برگزاري جشن‌ها و مراسم‌هايي در استان‌ها و امام‌زاده‌ها و اماكن مقدس با حضور شاعران، مداحان و سخنرانان همراه خواهد بود.

او افزود: همچنين با توجه به اين‌كه چاپخانه‌ي اسوه در قم بزرگ‌ترين چاپخانه‌ي چاپ قرآن در كشور است، قرار است تا آخر سال، 700هزار قرآن منتشر كنيم و اميدواريم بتوانيم از مراكز فرهنگي مثل جامعة‌القرآن بيش‌تر حمايت كنيم؛ همان‌گونه كه سال گذشته، بيش از پنج ميليارد تومان به اين مركز كمك كرديم. از سويي، توجه به بحث اعزام مبلغ مذهبي به مناطق و استان‌هاي محروم مطرح است و اميدواريم تا سال‌هاي آينده، تعداد فعلي را به چهارهزار نفر افزايش دهيم.

احمديان به ترجمه‌ي قرآن كريم به ديگر زبان‌ها نيز اشاره كرد و گفت: در زمينه‌ي ترجمه‌ي قرآن به صورت جدي فعاليت مي‌كنيم و تاكنون به بيش از 10 زبان زنده‌ي دنيا، قرآن را ترجمه كرده‌ايم.

او همچنين از انتشار نشريه‌ي قرآني با عنوان «بشير» و شمارگان بيش از 30هزار نسخه در ايام برگزاري مسابقات خبر داد و گفت: چهار شماره‌ي آن آماده است و پيش‌بيني شده تا پايان قرآن، 120 نشريه‌ي موضوعي داشته باشيم. امسال همچنين مفاهيم را به عنوان يك رشته‌ي جداگانه در مسابقات مطرح كرديم كه برگزيدگان خود را خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ايسنا، در اين نشست همچنين حجه‌الاسلام سيدمحمدكاظم موسوي - سرپرست دفتر آموزش و مسابقات سازمان اوقاف و امور خيريه - و محمدحسن عباسي‌فر - مدير كل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان - حضور داشتند.

عباسي‌فر در ابتداي نشست از برگزاري برنامه‌هاي فرهنگي ديگري توسط اين سازمان از جمله تقدير از خبرنگاران برتر، سيزدهمين دوره‌ي مسابقات هم‌خواني و جشنواره‌ي عكس ميراث جاويدان خبر داد.‌

انتهاي پيام
 يکشنبه 10 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن