تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815313508




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رژيم غذايي پشتكار مي‌‌خواهد


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: رژيم غذايي پشتكار مي‌‌خواهد


شايد شما هم از زمره افراد چاقي باشيد كه بارها رژيم‌هاي مختلف درماني را امتحان ولي در حين دوره رژيم لاغري از ادامه آن صرف‌نظر كرده‌ايد. بسياري هم پس از كاهش وزن و با گذشت مدت زماني كوتاه، دوباره شروع به پرخوري كرده و به وزن قبلي و يا حتي به بيشتر از آن مي‌رسند. اين مسأله باعث سرخوردگي مي شود و معمولاً تمايل به ادامه رعايت رژيم غذايي يا شروع مجدد آن از بين مي‌رود. در مطلب زير به بررسي علل شكست در رژيم‌هاي غذايي مختلف پرداخته مي‌شود.

انگيزه رسيدن به وضعيت سلامت جسمي و تناسب اندام

اولين و مهم‌ترين انگيزه لازم براي رعايت يك رژيم غذايي علمي و خوب اين است كه شما هدف خود را از كاهش وزن دقيقاً مشخص و هميشه در طول دوره رژيم غذايي به آن فكر كنيد. چاقي منشأ بسياري از بيماري‌هاست. امروزه در هر مجله و كتاب و يا سايت اينترنتي كه مطالعه مي‌كنيد، به طور حتم در خصوص مضرات چاقي مطالب بسياري را مشاهده مي‌كنيد.

اگر ما مي‌خواهيم از رژيم غذايي مناسب براي كاهش وزن استفاده كنيم، بايد بدانيم كه از منشأ بسياري از بيماري‌ها پيشگيري مي‌كنيم. در نظر گرفتن اين موارد مي‌تواند انگيزه كافي براي رعايت رژيم غذايي براي رسيدن به يك وزن مناسب همراه با تناسب اندام را در شخص ايجاد كند.

تعجيل در كم كردن وزن

بسياري از بيماران چاق كه براي كاهش وزن مراجعه مي‌كنند، اولين خواسته‌شان اين است كه سريعاً وزن كم كنند.

تبليغات وسيعي هم در اين زمينه صورت گرفته است و اين باعث شده تا بيماران از مسير اصلي خود منحرف شوند.

اما بايد گفت صرفاً «نخوردن» باعث تحقق آمال و آرزوها نخواهد بود، بلكه فرد بايد خود را تغيير دهد يعني عادات غلط غذايي و فعاليت‌هاي خود را عوض كند و اين ترك عادت مستلزم گذر زمان مناسبي است.

مطمئن باشيد اگر در رفتارهاي تغذيه‌اي خود تغييري ندهيد، نمي‌توانيد وزن خود را كم كنيد.

تعجيل در كم كردن وزن عوارض بسياري از جمله سرگيجه، سردرد، عصبانيت و موارد ديگر را به دنبال خواهد داشت.

معده يك بافت عضلاني است و مثل همه عضلات ديگر بدن در صورت كار زياد بزرگتر مي‌شود. بايد سعي كنيد با رعايت رژيم غذايي مناسب و تغيير در رفتارهاي غلط تغذيه‌اي براي يك دوه زماني كاملاً مشخص كار كمتري از معده خود بكشيد و حجم معده خود را كوچك كنيد.

نقطه آرماني شما جايي است كه روزي برسد كه نه اينكه غذايي را «نخواهيد» بخوريد، بلكه اصلاً «نتوانيد» آن را مصرف كنيد.

رعايت رژيم‌هاي لاغري غيراستاندارد

امروزه كتابهاي مختلفي در زمينه رژيم‌هاي لاغري نوشته شده است. دراين كتاب‌ها روش‌هاي آب‌درماني، رژيم‌هاي گياهخواري، رژيم‌هاي ميوه‌خواري، رژيم بستني و هزاران مورد ديگر توصيه شده است. علم تغذيه رژيم‌هاي تك‌خواري را نفي مي‌كند و پيشنهادش اين است كه رژيم غذايي مفيد و مؤثر رژيمي است كه از هر پنج گروه مواد غذايي تشكيل شده باشد، يعني در تركيبات آن پروتئين، كربوهيدرات (قند و شيريني)، چربي، ويتامين‌ها و املاح به طور مشخص و دقيق لحاظ شده باشد.

گروه‌هاي غذايي مختلف حاوي مواد مورد نياز براي بدن است كه مكمل هم هستند، همه چيز در يك نوع ماده غذايي وجود ندارد، بنابراين رعايت نكردن رژيم صحيح غذايي سبب كمبودهاي جبران‌ناپذيري مي‌شود كه ممكن است عوارض مهلكي را به دنبال داشته باشد.

افرادي كه از رژيم‌هاي گياه‌خواري استفاده مي‌كنند بايد بدانند كه آهن موجود در گياهاني مثل اسفناج كمتر از آهن موجود در منابع حيواني مثل گوشت جذب مي‌شود.بنابراين كمبودهاي ناشي از رژيم‌هاي گياه‌خواري مثل كمبود آهن عوارض خطرناكي چون كم‌خوني، ريزش مو و موارد ديگري را كه مربوط به آهن بدن است، به دنبال خواهد داشت كه همين مسأله خود باعث ترس از رژيم به خاطر عوارض بد آن و بالاخره شكست در برنامه‌هاي مذكور مي‌شود.

نداشتن پشتكار در رعايت رژيم لاغري

بسياري از افراد چاق هستند كه براي كاهش وزن به متخصص تغذيه مراجعه و رژيم غذايي دريافت مي‌كنند. اين گروه در ابتدا انتظار دارند كه رژيم ارائه شده معجزه‌اي ايجاد و بتواند به راحتي وزن آنها را كم كند. ولي اين افراد يك يا دو سال بعد و با وزني بيشتر از وزن اوليه مراجعه و اظهار مي‌دارند مي‌خواهند دوباره شروع كنند.

آنها كساني هستند كه يك يا چند سال، يك وعده غذايي را با خيال راحت نخورده‌اند چرا كه دائماً اين احساس را داشته‌اند كه در رژيم هستند و يا اينكه غذاي كمتري خورده‌اند. ولي از تنقلات نتوانسته‌اند چشم بپوشانند.

در صورتي كه با رعايت رژيم غذايي مناسب مي‌توانستند در عرض چند ماه به وزن ايده‌آل خود برسند و بعد از آن با خيالي راحت‌تر غذا بخورند و فقط در فكر ثابت نگه داشتن وزنشان باشند.

توصيه مي‌شود سعي كنيد تمامي عمر خود را صرف رژيم گرفتن نكنيد و خود را دائماً عذاب ندهيد. يك بار با جديت و پشتكار فراوان شروع كرده، ادامه داده و به قول معروف تمامش كنيد.




 يکشنبه 10 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن