تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در هر جمعه، اندكى از سبيل و ناخن‏هاى خود را بگير، و اگر هم چيزى وجود نداشته باشد، آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804915468




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

غلامرضا انصاري در گفتگو با فارس: ايران به قطب همكاري‌هاي اقتصادي منطقه تبديل شده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: غلامرضا انصاري در گفتگو با فارس: ايران به قطب همكاري‌هاي اقتصادي منطقه تبديل شده است
خبرگزاري فارس: مديركل همكاري‌هاي اقتصادي وزارت امور خارجه گفت: ايران به قطب همكاري‌هاي اقتصادي منطقه تبديل شده است.


«غلامرضا انصاري» مديركل همكاري‌هاي اقتصادي وزارت امور خارجه كشورمان در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، درباره مناسبات اقتصادي ايران و لبنان و تاثير سفر اخير ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان به تهران، گفت: روابط سياسي ايران و لبنان، روابط بسيار خوبي است و همفكري و نزديكي زيادي در بسياري از زمينه‌ها بين دو كشور وجود دارد.
وي با بيان اينكه سفر سليمان به تهران زمينه‌ساز ايجاد ظرفيت‌هاي اقتصادي در روابط ايران و لبنان است، افزود: در بخش اقتصادي ميان دو كشور ظرفيت‌هاي همكاري زياد و بسيار خوبي وجود دارد و ما اميدواريم بتوانيم در آينده در موضوعاتي مانند صادرات كالاهاي ايران به لبنان، همكاري‌هاي بين‌بانكي، صنايع غذايي، صنايع تكس تايل، البسه و موارد ديگر با يكديگر همكاري داشته باشيم.
غلام‌رضا انصاري با اشاره به كيفيت خوب توليدات ايراني كه در كشور لبنان طرفداران زيادي دارد، گفت: كالاهاي ايراني در بخش‌هاي مختلف در لبنان مشتري دارد و اگر زمينه توسعه صادرات ايران به لبنان گسترش يابد شاهد گشايش بازار جديد كالاهاي ايراني در اين كشور خواهيم بود.
وي خاطرنشان كرد: در زمينه‌هاي تكنولوژيك نيز ما مي‌توانيم فعاليت‌هاي خوبي در لبنان داشته باشيم. توسعه كارخانه‌هاي سيمان در لبنان، ايجاد نيروگاه توليد برق و شبكه توزيع آن از ديگر حوزه‌هايي است كه شركت‌هاي ايراني در لبنان مي‌توانند در اين زمينه فعال شوند.
مديركل همكاري‌هاي اقتصادي وزارت امورخارجه در ادامه با اشاره به نياز كشور لبنان در زمينه تامين انرژي و امكان صادرات دانش فني در اين حوزه از سوي ايران، گفت: ايران براي بازسازي نيروگاه‌هاي برق لبنان اعلام آمادگي كرده است و شركت‌هاي ايراني براي همكاري در اين زمينه اعلام آمادگي كرده‌اند.
وي با اشاره به اينكه زمينه همكاري‌هاي اقتصادي در همه بخش‌هاي ميان دو ملت دوست و برادر ايران و لبنان وجود دارد، خاطرنشان كرد: افق و دورنماي همكاريهاي اقتصادي ميان ايران و لبنان بسيار اميدوار كننده است و با تلاش فعالان اقتصادي دو كشور شاهد توسعه بازرگاني ميان ايران و لبنان خواهيم بود.
انصاري با اشاره به سفر رئيس جمهور لبنان به تهران، تصريح كرد: با توجه به سطح سفري كه از سوي دولت لبنان به تهران انجام شد، يك اراده جدي براي توسعه روابط ميان دو كشور را شاهد هستيم و يكي از زمينه‌هايي كه پتانسيل آن در دو طرف وجود دارد موضوعات اقتصادي است و قطعاً در آينده راه‌هاي توسعه روابط اقتصادي را فراهم خواهيم كرد.
وي با اشاره به نقش ايران و تلاشي كه كشورمان براي ايجاد اين ظرفيت‌ها بايد انجام دهد، گفت: دو كشور ظرفيت‌هاي اقتصادي يكديگر را به خوبي مي‌شناسند و بايد ابزارهاي لازم براي رفت و آمدهاي اقتصادي ميان دو طرف ايجاد كنيم. در اين زمينه سيستم‌هاي بانكي، سيستم‌هاي گمركي و حمل و نقل دو كشور بايد به يكديگر معرفي شوند تا اين كالاها داد و ستد شود و بازرگانان دو كشور با يكديگر گفتگوهاي نزديكي داشته باشند و نيازهاي خود را تشريح كنند تا اين دو كشور تحرك اقتصادي خوبي برقرار كنند.
مديركل همكاري‌هاي اقتصادي وزارت امور خارجه در ادامه با اشاره به توسعه همكاري‌هاي اقتصادي كشورمان با ديگر كشورهاي منطقه اين مسئله را نشان دهنده عزم جدي دولت نهم براي گسترش همكاري‌هاي منطقه‌اي دانست و تصريح كرد: ايران هم اكنون با بسياري از كشورهاي منطقه همكاري‌هاي اقتصادي بسيار خوب و نزديكي دارد بسياري از كشورهاي منطقه، ايران را شريك اقتصادي خوبي براي خود مي‌دانند. الان جمهوري اسلامي تبديل به يك قطب اقتصادي و بازرگاني در منطقه شده است.
انصاري در پايان با اشاره به همكاري‌هاي اقتصادي خوبي كه بين ايران و كشورهاي همسايه مانند تركيه وجود دارد، برگزاري بيستمين كميسيون همكاري‌هاي اقتصادي ايران و تركيه در تهران را بسيار موفقيت‌ آميز ارزيابي و در ادامه خاطرنشان كرد: ايران با همه همسايگان خود روابط سياسي و اقتصادي بسيار خوبي دارد، ولي برخي مي‌كوشند با بهانه‌تراشي‌هاي سياسي اين روابط را تحت تاثير قرار دهند كه بايد بدانيم اين تلاش‌ها از سر خيرخواهي نيست.
انتهاي پيام/خ
 شنبه 9 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن