تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تسبيحات فاطمه زهرا عليهاالسلام در هر روز پس از هر نماز نزد من محبوب تر از هزار ركعت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815070869




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهادت 2 فلسطيني در حمله صهيونيست‌ها به جنوب غزه اعدام 150 فلسطيني پس از دستگيري توسط صهيونيست‌ها از آغاز انتفاضه هنيه: ادامه سياست محاصره بي‌نتيجه است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: شهادت 2 فلسطيني در حمله صهيونيست‌ها به جنوب غزه اعدام 150 فلسطيني پس از دستگيري توسط صهيونيست‌ها از آغاز انتفاضه هنيه: ادامه سياست محاصره بي‌نتيجه است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فلسـطيـن

نيروهاي اشغالگر رژيم صهيونيستي با حمله به جنوب نوار غزه دو فلسطيني را به شهادت رسانده و سه تن را مجروح كردند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري سوريه، شاهدان عيني در نوار غزه اعلام كردند: تانك‌هاي اسراييلي با حمله به منطقه‌ي الفراحين، در شرق خان يونس و پرتاب خمپاره به سمت گروهي از فعالان فلسطيني دو فلسطيني را به شهادت رسانده و سه تن را مجروح كردند.

منابع پزشكي فلسطيني نيز اعلام كردند: اين حمله تحت حمايت خودرو‌هاي نظامي اسراييل و با تيراندازي‌هاي گسترده آنها به سمت فلسطينيان انجام شد.

اين در حالي است كه نيروهاي اشغالگر هم‌چنان به محاصره غزه و بستن گذرگاه‌هاي اين منطقه به رغم درخواست‌هاي مكرر بين‌المللي مبني بر لغو تحريم ادامه مي‌دهند.

منابع فلسطيني اعلام كردند: اشغالگران تمامي گذرگاه‌ها حتي گذرگاه كرم ابوسالم را كه قرار بود براي ورود كمك‌هاي انساني و غذايي به ساكنان محاصره شده غزه بازكنند، بستند.

از سوي ديگر عيسي قراقع، يكي از مسوولان كميته‌ي اسيران فلسطيني در شوراي قانونگذاري فلسطين اظهار داشت: از آغاز انتفاضه سال 2000 تاكنون نيروهاي اشغالگر اسراييلي بيش از 150 فلسطيني را پس از دستگيري اعدام كردند.

وي اين اقدامات را جناياتي جنگي دانست كه بنا به تصميم سياسي دولت‌هاي رژيم صهيونيستي اجرا شده است.

قراقع گفت: نيروهاي اشغالگر از روش قتل به جاي بازداشت استفاده كرده‌اند و اين اقدامات تحت فرمان‌هاي رسمي نظامي انجام شد و نيروهاي اشغالگر براي كشتن فلسطينيان پس از دستگيري آنها از مقامات قضايي اسراييل چراغ سبز دريافت كردند.

اين مقام فلسطيني ادامه داد: جنايات اشغالگران جنايات جنگي و مغاير با پيمان چهار بين‌المللي است كه در لاهه به امضا رسيده است. براساس اين قانون كه مربوط به قوانين و عرف جنگ است، اين جنايات اشغالگران جنايات جنگي محسوب مي‌شود و با توافقنامه ژنو نيز مغايرت دارد.

قراقع تاكيد كرد: اسراييل از سال 1948 اقدام به اعدام اسراي فلسطيني نموده و اين سياست هم‌چنان عليه فلسطينيان ادامه دارد.

از سوي ديگر نيروهاي اشغالگر اسراييلي صبح امروز (شنبه) پنج فلسطيني را در روستاي عقربا در شهر نابلس واقع در كرانه باختري دستگير كردند.

هم‌چنين دو فلسطيني طي تظاهرات فلسطينيان در شهرك نعلين درغرب رام‌الله بر اثر تيراندازي نيروهاي اشغالگر مجروح شدند.

معترضان نيز تظاهراتي را در اعتراض به تداوم ساخت ديوار حايل برگزار كرده بودند.

منابع فلسطيني اعلام كردند: نيروهاي اشغالگر از گاز اشك آور براي متفرق كردن تظاهركنندگان استفاده كردند.

هم چنين بر اثر حمله گروه‌هاي مقاومت فلسطين به شهرك ناحال عوز 6 سرباز رژيم صهيونيستي زخمي شدند.

جمعي از گروه‌ها و شخصيت‌هاي اسلامي لبنان نيز لغو تحريم رژيم صهيونيستي عليه غزه را خواستار شده و از جامعه بين‌المللي خواستند جهت تحقق اين امر وارد عمل شود.

اين گروه‌ها و شخصيت‌ها در پيامي به كشورهاي اسلامي و عربي خواستند تا براي نجات مردم غزه پيش از از دست رفتن فرصت وارد عمل شوند و ضمن جانبداري از مردم فلسطين كمك‌هاي لازم انساني و پزشكي را به آنها ارايه دهند.

اين در حالي است كه اسماعيل هنيه، نخست وزير دولت بركنار شده فلسطين در يك كنفرانس خبري پس از برگزاري نماز جمعه تاكيد كرد: عزم و اراده ملت فلسطين هرگز شكسته نخواهد شد و اقدامات تنش زاي سياسي اسراييل مبني بر ممانعت از بازگشايي گذرگاه‌ها و ادامه سياست محاصره بي‌نتيجه خواهد ماند.

هنيه تاكيد كرد: اشغالگران بايد به تعهداتشان در توافقنامه‌ي آتش‌بس پايبند باشند و اين شرط لازم جهت تداوم آتش بس است.

وي هم‌چنين از اقدام كشورهاي عربي در جهت كاهش مشكلات مردم فلسطين استقبال كرده و آن را عاملي جهت تحكيم مقاومت در رويارويي با اشغالگران با هدف دستيابي به كشور مستقل فلسطين به پايتخت قدس شريف دانست.

در همين حال جمال الخضري، رييس كميته‌ي مردمي مبارزه با تحريم فلسطين هشدار داد: با ادامه‌ي بستن گذرگاه‌هاي غزه اين منطقه طي ساعت‌هاي آينده در تاريكي فرو خواهد رفت.

وي افزود: عدم سوخت كافي براي فعاليت نيروگاه‌هاي برق موجب شده كه طي چند ساعت آينده فعاليت اين نيروگاه‌ها كاملا متوقف شود.

الخضري بار ديگر از جامعه‌ي بين‌المللي و كشورهاي عربي و اسلامي خواست تا براي شكستن محاصره‌ي غزه وارد عمل شوند.

انتهاي پيام
 شنبه 9 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن