تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805483168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهردار هشدار كارشناسان را نپذيرفت


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: شهردار هشدار كارشناسان را نپذيرفت


سرمايه : در حالي كه نتيجه كارشناسي نشان مي دهد كه وضعيت ساختمان مدور تئاتر شهر با وسعت حجم ساخت وساز ايستگاه مترو چهارراه ولي عصر(عج) و مجتمع فرهنگي و مذهبي در حالت بحراني قرار دارد؛ محمد باقر قاليباف شهردار تهران در جمع خبرنگاران اعلام كرده است كه هيچ خطري تئاتر شهر را تهديد نمي كند.

اين در حالي است كه هفته پيش پس از انتشار گزارش هايي در مورد تهديد سازه تئاتر شهر در بخش جنوبي كارشناسان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بعد از بررسي تئاتر شهر با تاييد مشكلاتي كه در تئاتر شهر وجود دارد طي نامه اي از شهردار تهران خواستند تا در مورد وضعيت تئاتر شهر نظر خود را اعلام كند. اما شهردار تهران كه در حاشيه مانور سراسري بحران با خبرنگاران صحبت مي كرد با اشاره به اينكه هيچ نامه اي از سازمان ميراث فرهنگي در مورد احتمال آسيب وارد آمدن به مجموعه تئاتر شهر به شهرداري نرسيده است، گفته است: «يقين دارم ايستگاه مترو هيچ خطري براي تئاتر شهر ندارد ولي اگر از ميراث فرهنگي نامه اي بيايد آن را بررسي مي كنيم.»
اين اظهار نظر در حالي اعلام مي شود كه قاليباف در يكي دو ساله اي كه اداره امور پايتخت را بر عهده داشته است؛ در بنيانگذاري مراكز فرهنگي تلاش زيادي داشته است و به نظر مي رسيد كه بايد در مورد تئاتر شهر حساسيت بيشتري داشته باشد.
ساختمان 40 و چند ساله تئاتر شهر در چند سال اخير به ويژه از زماني كه در زمان شهردار سابق تهران گودبرداري از زميني كه پيش از اين پاركينگ اين مجموعه بود،براي ساخت مجتمع فرهنگي مذهبي ولي عصر(عج) آغاز شد بارها دچار مشكلات سازه اي به خصوص از سمت جنوبي شد به طوري كه سالن قشقايي در اين مدت به جز آتش سوزي دو بار در قسمت ورودي دچار ريزش شده است. از سوي ديگر از سال گذشته با وجود اعتراضات گسترده هنرمندان و مطبوعات بخشي از حياط آن به ساخت ايستگاه مترو اختصاص داده شد هر چند محسن هاشمي قول داده بود هشت ماهه كارگاه ايستگاه مترو را تخليه كند؛ با گذشت نزديك به يك سال همچنان بخش شمالي حياط تئاتر شهر در اختيار متروي تهران است. در كنار اين بازسازي نيمه تمام سال گذشته با صرف هزينه دو ميليارد تومان در تئاتر شهر انجام شد مشكلاتي را براي آن به وجود آورد به طوري كه طي ماه گذشته بخشي از زمين جنوبي در نزديكي تالار قشقايي ترك خورد.
حسين پارسايي مدير كل هنرهاي نمايشي درباره وضعيت بناي تئاترشهر در گفت وگو هاي مختلف با هشدار به بحراني بودن آن گفته است: «معتقديم ساخت وساز بناهاي مذهبي و مترو ضروري است اما بايد محاسبات اين ساخت وسازها متناسب با شرايط تئاترشهر باشد تا به اين مجموعه كه پيشاني تئاتر و كعبه آمال هنرمندان تئاتر شهر است، آسيبي وارد نشود و در اين رابطه قول هايي را گرفته ايم.»
وي با تاكيد بر پيگيري اداره كل هنرهاي نمايشي در خصوص حفاظت از ساختمان تئاتر شهر متذكر شده و گفته است: «از نخستين ريزش ديواره تالار قشقايي تاكنون هيچ اقدام موثري براي ترميم ديواره جانبي انجام نشده و در اين مدت تنها حرف زده ايم و من به شدت نگرانم. به مسوولان هم عنوان كردم اگر روزي ديديد نيمي از تئاترشهر به گودال مجاور منتقل شده است، اصلاً جاي تعجب نيست چون سازه آن مدور است هر قسمت كه رها شود، حداقل نيمي از ساختمان رها مي شود. »
محمد بهرام زاده رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري هفته گذشته به دنبال برگزاري جلسه مشتركي كه برگزار شد، اعلام كرده بود: «نتيجه كلي كه از اين نشست به دست آمد اين بود كه به هر حال مشكلاتي در حال حاضر مترتب مجموعه تئاتر شهر تهران است به اين ترتيب قرار شد حاصل اين جلسه را كه «احتمال بروز مشكل و تخريب در تئاتر شهر» است به صورت مكتوب به قاليباف شهردار تهران و چمران رئيس شوراي شهر تهران ارائه كنيم.»
بهرام زاده با اشاره به اينكه نظرات درباره تخريب در تئاتر شهر متفاوت است، گفت: «كارشناسان سازه را براي بررسي وضعيت مجموعه تئاتر شهر به كار مي گيريم. مسوولان مترو قرار است چه در بخش زيرزمين و چه در بخش روبنا هر گونه ساخت وسازي را در حواشي ميراث فرهنگي داشته باشند با سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري هماهنگ كنند.» به هر رو ساختمان قشقايي طي چند سال اخير سه بار حادثه ديده است و اين بدون شك آخرين حادثه هم نخواهد بود. فقط بايد دعا كرد و اميدوار بود، شهرداري تهران كه طي دو، سه سال اخير با ساخت متعدد سالن هاي سينمايي نشان داده است دغدغه فرهنگي دارد، از خير ساخت مجموعه فرهنگي و هنري مجاور تئاتر شهر بگذرد چرا كه با توجه به گودبرداري عظيم اين ساختمان و همچنين وزن زياد ساختمان تئاتر شهر، احتمال تخريب به شدت وجود دارد.
 جمعه 8 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن