تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815182935




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سلطانيه در نشست شوراي حكام : در مورد عزم ملت بزرگ ايران در تامين حقوق مشروع خود به خطا رفته ايد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سلطانيه در نشست شوراي حكام : در مورد عزم ملت بزرگ ايران در تامين حقوق مشروع خود به خطا رفته ايد
نماينده ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي پنج شنبه شب در سخناني كه در نشست شوراي حكام قرائت شد ،خطاب به برخي كشورهاي از جمله آمريكا ، فرانسه و انگلستان تصريح كرد : در مورد عزم ملت بزرگ ايران در تامين حقوق مشروع خود به خطا رفته ايد.

وين - به گزارش ايرنا از محل برپايي نشست شوراي حكام ، متن كامل سخنان علي اصغر سلطانيه به اين شرح بوده است :
پيش از هرچيز مايلم از طرف مردم و دولت جمهوري اسلامي ايران صميمانه تسليت خود را به مردم و دولت هند بخاطر فاجعه انساني در نتيجه اقدام تروريستي اعلام نمايم . همچنين همدردي خود را نسبت به مردم بيگناه و بي خانمان فلسطين در مورد تراژدي انساني در نتيجه اقدامات صبعانه و بي‌سابقه در غزه را اعلام دارم .

مايلم مراتب قدرداني صميمانه مردم و دولت جمهوري اسلامي ايران را به اعضاي جنبش عدم تعهد بخاطر حمايت ارزشمند آنان از كشورهاي متعلق به جنبش عدم تعهد ابراز داشته و همبستگي خود را بامواضع اعلام شده از سوي سفير محترم كوبا بعنوان رئيس گروه جنبش عدم تعهد اعلام دارم .

خانم رئيس ، نمايندگان محترم
يكبار ديگر پس از تقريبا شش سال از زماينكه مساله هسته‌اي ايران وارد دستور كار شورا گرديد اين مساله مورد بحث قرار مي‌گيرد.

هيات جمهوري اسلامي ايران قبلا هشدار داده است كه مساله هسته‌اي ايران صرفا بهانه‌اي براي برنامه پنهاني آمريكا و تعداد معدودي از كشورها از قبيل انگلستان و فرانسه مي‌باشد. هدف اين كشورها آنست كه بدون تغيير در اساسنامه وظايفي را كه در اساسنامه براي آژانس تعيين شده را تغيير دهند.

اين كشورها تمام منابع ديپلماتيك و مالي را بسيج نموده‌اند و ساير ابزار را از قبلي تهديدات عليه ساير كشورهاي عضو را بكار گرفتند تا آنها را تابع اهداف نامشروع خود كنند.

اما اين كشورها محاسبات غلط تاريخي بسياري انجام داده‌اند خصوصا در موارد ذيل :
‪ -۱‬آنها در مورد عزم ملت بزرگ ايران در تامين حقوق مشروع خود به خطا رفتند. در بسياري مواقع در گذشته هيات جمهوري اسلامي ايران بيان كرده است كه ايران هرگز حق مسلم خود را براي تحقيق و كاربرد صلح آميز انرژي هسته اي مندرج در اساسنامه و معاهده عدم اشاعه (‪ )NPT‬درحاليكه كاملا بوظايف خود طبق اين معاهده متعهد است به هيچ قيمتي رها نخواهد كرد.

‪ -۲‬آنها توانايي‌هاي علمي و فني كاشناسان ايراني را در غلبه بر موانع تكنولوژيك و بدست آوردن دانش فني و براي اينكه تبديل به استاد فن آوري غني‌سازي اورانيوم براي اهداف صلح آميز بشوند، دست كم گرفتند.

‪ -۳‬آنها اين واقعيت را ناديده گرفتند كه جامعه بين‌الملل بدليل حمله يكجانبه توجيه ناپذير به بهانه غلط سلاح‌هاي كشتار جمعي و استقرار دمكراسي كه جان صدها هزار انسان بيگناه را در عراق گرفت به آمريكا و متحدانش اعتماد ندارند.

‪ -۴‬آنها همبستگي كشورهاي در حال توسعه خصوصا كشورهاي عضو عدم تعهد را در حمايت از اصول اين جنبش از قبيل صلح ، عدالت ، عدم تبعيض و شكوفايي دست كم گرفتند.

‪ -۵‬آخرين ولي نه كمترين ، آنها بخطا پيش بيني كردند بمحض اينكه شوراي امنيت سازمان ملل متحد بطور غير قانوني وارد موضوع شود و قطعنامه‌اي را حاوي تحريمهايي بر خلاف منشور سازمان ملل متحد تصويب كند ايران به تلافي آن يا فعاليت‌هاي غني‌سازي خود را معلق مي‌كند و يا عجولانه از معاهده عدم اشاعه (‪ )NPT‬كناره‌گيري مي‌كند و بازرسان آژانس را اخراج مي‌كند. تمام گزارش‌هاي مديركل كه نشان مي‌دهد ايران نه فعاليت‌هاي غني‌سازي خود را تعليق نموده و نه همكاري كامل خود را با آژانس تعليق مي‌كند و اين واقعيت كه آژانس هيچ سندي دال بر انحراف فعاليت‌ها و مواد هسته‌اي براي اهداف نظامي نيافته است اثبات مي‌كند كه آنها خيلي ساده هستند و يكبار ديگر در محاسبات خود به اشتباه افتاده اند.

نمايندگان محترم ، آقاي مديركل
جمهوري اسلامي ايران در همكاري كامل با آژانس به منظور اثبات اينكه تمامي ادعاهاي عليه كشور بي‌پايه بوده است و فعاليت‌ها و برنامه هسته‌اي آن منحصرا براي اهداف صلح آميز مي‌باشد از هيچ تلاشي دريغ نورزيده است . با توجه به اين واقعيت كه ايران برنامه عمل ‪ )INFCIRC/)۷۱۱‬را كه در تاريخ ‪۲۷‬ آگوست ‪ ۲۰۰۷‬ايران و آژانس در مورد آن به توافق رسيدند، بطور كامل اجرا نموده است ؟ اجراي پادمان در جمهوري اسلامي ايران مي‌بايستي بدون تاخير بيشتر بحالت عادي در آيد.

خانم رئيس ،
آژانس بين‌المللي انرژي اتمي كه بعنوان تنها سازمان بين‌المللي فني وظيفه دارد به ارتقاء و افزايش تبادل فن آوري هسته‌اي در بين كشورهاي عضو براي مقاصد صلح آميز بپردازد، متاسفانه سياسي شده است و موجب ايجاد چالشهايي و عدم اعتماد بين كشورهاي عضو و دبيرخانه شده است . طي تحولات اخير بويژه تنشهاي سياسي بين كشورهاي عضو كه توسط كشورهاي فوق الذكر ايجاد شده ، همكاري فني را نيز سياسي ساخته كه نشانه ديگري از امر است كه آمريكا و تعدادي از هم پيمانانش از كميته كمك‌ها و همكاري فني بمنظور خدشه دار ساختن فضاي همكاري بصورت ابزاري استفاده مي‌جويند و راه را براي به اجرا در آوردن دستور كار پنهان خود يعني تغيير اساسي در دستور كار آژانس هموار مي‌سازند.

مداخله غير قابل توجيه شوراي امنيت سازمان ملل متحد در فعاليت‌هاي آژانس در هردو زمينه پادمان و همكاري فني كه در تاريخ آژانس بي‌سابقه مي‌باشد اين ادعا را به اثبات مي‌رساند كه يك دستور كار مخفي وجود دارد.

خانم رئيس ، همكاران محترم
جمهوري اسلامي ايران بر اساس برنامه بلند مدت توسعه انرژي خود و با پيش بيني رشد اقتصادي هشت درصد نياز به توسعه بيست هزار مگاوات برق از طريق نيروگاههاي اتمي طي بيست سال آينده دارد. در برنامه كوتاه مدت بايد پنج هزار مگاوات انرژي هسته‌اي توليد شود. من در اينجا از طرف دولت خود از همه كشورهاي داراي فنآوري هسته‌اي دعوت مي‌كنم تا در مناقصه بين‌المللي ساخت نيروگاه‌هاي اتمي كه تحت نظر پادمان جامع آژانس خواهد بود مشاركت نمايند.

خانم رئيس ، همكاران محترم
هيات نمايندگي جمهوري اسلامي ايران هشدار مي‌دهد كه اقتدار، استقلال ، اعتبار و انسجام آژانس در معرض خطر قرار دارد و مصرانه از همگي مي‌خواهد كه به اين فرايند خطرناك و شرايط جاري قبل از آنكه بسيار دير شود مهر پايان بزنند.
 پنجشنبه 7 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن